Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMariusz Lisiewski Został zmieniony 9 lat temu
1
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
2
»Historia »Rozwiązania europejskie »Sytuacja w Polsce Instytucje otoczenia biznesu 2
3
3 Sytuacja w Polsce »Izby gospodarcze »Izby rzemieślnicze »Organizacja pracodawcze »Stowarzyszenia i zrzeszenia »Fundacje »Agencje rządowe i samorządowe
4
Izby regionalne i lokalne - 51 Izby branżowe - 58 Izby dwu- i wielostronne- 14 Inne organizacje- 24 Razem: 147 Członków- Sieć KIGNET Krajowa Izba Gospodarcza 4
5
5 Członkowie Krajowej Izby Gospodarczej 5
6
»Formy i rodzaje działalności »Case studies – best practices Działalność IOB a rozwój regionalny 6
7
»Analizy –Badania klimatu dla biznesu w regionach Europy –Atrakcyjność inwestycyjna regionów »Prace badawczo – rozwojowe »Opiniowanie dokumentów programowych (np. strategii rozwojowych) »Współpraca międzynarodowa »Krzewienie dobrych praktyk Formy i rodzaje działalności 7
8
Badanie klimatu EUROCHAMBRES EUROPEAN ANALYSIS 16 th EDITION 2009 8
9
9 Zaufanie biznesu
10
EUROPEAN ANALYSIS 16 th EDITION 2009 Zatrudnienie 10
11
EUROPEAN ANALYSIS 16 th EDITION 2009 Inwestycje 11
12
Atrakcyjność inwestycyjna MRR i IBnGR 12 Atrakcyjności inwestycyjna to zdolność skłonienia do inwestycji, poprzez ofertę wynikających z lokalizacji korzyści, które można osiągnąć w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej.
13
Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski 13 Czynniki lokalizacji: »dostępność transportowa, »koszty pracy, »wielkość i jakość zasobów pracy, »chłonność rynku zbytu, »poziom rozwoju infrastruktury gospodarczej i społecznej, »poziom rozwoju gospodarczego, »poziom bezpieczeństwa powszechnego. MRR i IBnGR
14
Ocena województw pod względem atrakcyjności inwestycyjnej 14 MRR i IBnGR
15
Atrakcyjność inwestycyjna podregionów dla działalności przemysłowej w 2008 r. 15 MRR i IBnGR
16
TOP „100” najlepszych praktyk (wybrane) Prezentacja najlepszych praktyk regionalnych. Wsparcie rządowe dla transferu technologii uniwersyteckiej. Norweskie lekcje. Organizacja dużych przedsięwzięć międzynarodowych oraz misji i wystaw. Odkrywanie i definiowanie tożsamości konkurencyjnej miejsc (miast i regionów). Zarządzanie finansowe i przygotowanie do audytu projektów finansowanych z funduszy zewnętrznych. Zapewnienie bezpieczeństwa w procesach zamówień publicznych – najważniejsze zasady i przykłady uchybień. Internetowy Katalog Usług KIGNET. Branżowe certyfikaty jakości. Certyfikacja dobrych praktyk. System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym. PARTNERSTWO DLA ROZWOJU REGIONALNEGO Projekt: Promocja najlepszych praktyk Krajowej Izby Gospodarczej FUNDUSZ NORWESKI 16
17
Pan Andrzej Czapski – Prezydent miasta Biała Podlaska Mój pomysł na miasto – dylematy rozwoju »Postawienie na edukację !!! »Poprawa wizerunku miasta. »Nacisk na pozyskiwanie środków z UE »Bialska Strefa Aktywności Gospodarczej »„Przyjazny urząd” 17 Case studies regionalne
18
18 prof. nadzw. dr hab. Bogusław Plawgo Podlaski Klaster Spożywczy »Działania na rzecz organizowania i dostarczania usług (książka, strona www, kwartalnik) »Działania na rzecz kształtowania wyspecjalizowanych zasobów pracy (szkolenia) »Działania stymulujące innowacyjność i przedsiębiorczość (Budowa Centrum Technologii Spożywczych) »Działania na rzecz marketingu regionu: 3 inicjatywy: Podlaski Klaster Spożywczy (PKS), Klaster Spożywczy „Naturalnie z Podlasia!”, Podlaski Klaster Piekarniczy – Stowarzyszenie Case studies regionalne
19
Ranking marek miast The Anholt City Brands Index 2006 19
20
Heksagon marki miasta Potencjał Puls i dusza Ludzie Obecność Miejsce Kanon miasta MARKA MIASTA 20
21
Partnerstwo publiczno – prywatne na rzecz rozwoju 21 Nie ma nowoczesnego rozwoju bez partnerstwa publiczno - prywatnego
22
WWW Dziękuję za uwagę. Więcej informacji: www.kig.pl 22
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.