Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudmił Kuszyński Został zmieniony 9 lat temu
1
„W trosce o jakość w ilości – program interdyscyplinarnego wspierania studenta filologii obcej w oparciu o metodę tutoringu akademickiego w Uniwersytecie Gdańskim (IQ)” 1.03.2014 – 31.05.2016 Pierwsze spotkanie ewaluacyjne 4.02.2015
2
1.Gdzie jesteśmy w Projekcie? Podsumowanie zrealizowanych działań i dalsze plany. 15-minutowa prezentacja 2.Wrażenia i refleksje Uczestników Projektu - dyskusja, pytania i odpowiedzi (20 min.) - sukcesy - problemy - kwestie „wchodzenia w kompetencje promotora” 3. Pytania do i od Eksperta i Administratora - Marcin Szala oraz Pani Ludmiła Zoberman (20 min) 4. Stowarzyszenie Tutorów UG. Perspektywa, organizacja, plan działań – Małgosia i Monika? Temat współpracy z Oceanografią - pani Prodziekan dr Ewa Szymczak) (20 min) 5. Szanse na wdrożenia po upływie Projektu: wstępne pytania – Pani Prodziekan dr Ula Patocka – Sigłowy (10 min) 6. Publikacja studencka (10 min) + ZAŚWIADCZENIA 7. Nowa rekrutacja na letni semestr - forma, potrzeby, terminy (20 min)
3
Gdzie jesteśmy? Dokładnie w połowie drogi !
4
Trochę historii 1) 17 czerwca 2013 – termin składania wniosków o grant w konkursie Rozwój Polskich Uczelni 2) wyniki spodziewane są we wrześniu 2013 r. 3) przesuwane na październik 2013 4) przesuwane na grudzień 2013.. 5) przesuwane na.. koniec stycznia 2014 r..! 4) 4 lutego 2014 – ogłoszenie wyniku o przyznaniu grantu projektowi IQ
5
4 lutego 2014 – ogłoszenie wyników konkursu Z racji uzależnienia od kalendarza akademickiego o 6 miesięcy przesuwa się harmonogram projektu (ZMIANA W HARMONOGRAMIE ) Start realizacji działań w projekcie: 1 marca 2014 roku Spotkanie informacyjne na Wydziale: 13 marca 2014 r. – obecnych jest 10-15 osób. Spośród obecnych uczestnikami projektu zostaną 2.
6
ZAŁOŻENIA I CELE PROJEKTU JAKOŚĆ Doskonalenie zawodowe kadry naukowo- dydaktycznej w obszarze metody tutoringu oksfordzkiego Budowanie kultury akademickiej Przywrócenie relacji Uczeń- Mistrz W ILOŚCI Wdrożenie edukacji spersonalizowanej w demokratycznym uniwersytecie Stworzenie opcji elitarnego kształcenia dla jednostek chętnych i ambitnych (docelowo dla 290 studentów) w masowym kształceniu wyższym
7
Rekrutacja… 13.03 – 10.04.2014 rekrutacja do udziału w projekcie (elektroniczny system Konfeo) Do udziału zgłasza się W PIERWSZYM ETAPIE łącznie 28 osób (w wyniku selekcji pozostają 23, w tym: - 15 osób z filologii obcych - 8 osób z pozostałych jednostek WF: filologii polskiej, rosjoznawstwa, kulturoznawstwa) W DRUGIM ETAPIE – zgłasza się 7 osób, pozostaje 6 : - Wydział Nauk Społecznych UG – Pedagogika - Wydział Zarządzania UG - Wydział Geografii i Oceanografii UG 22 maja 2014 spotkanie organizacyjne W PROJEKCIE BIERZE UDZIAŁ 29-ciu UCZESTNIKÓW – 26-ciu nauczycieli akademickich UG oraz 3 doktorantów
8
Ramowy harmonogram działańOpis działań Marzec – kwiecień 2014Spotkanie informacyjne, proces rekrutacji chętnych do udziału w projekcie Maj - czerwiec - lipiec 2014DWA CYKLE SZKOLEŃ DLA PRACOWNIKÓW NAUKOWYCH I NAUKOWO-DYDAKTYCZNYCH ( 3 zjazdy: 3+3+2) w dwóch grupach; spotkanie po szkoleniu EDULEARN 14 – KONFERENCJA W BARCELONIE Październik 2014Przygotowanie merytoryczne do tutoriali, formalności administracyjne (umowy) Listopad 2014 – styczeń 2015Pierwsza seria tutoriali ze studentami 3 roku studiów 1- go stopnia ( ich 5 semestr) - 35 h w semestrze Luty 2015Pierwsze spotkanie ewaluacyjne uczestników z udziałem eksperta zewnętrznego, feedback, omówienie problemów Marzec-czerwiec 2015Druga seria tutoriali ze studentami 1 roku studiów 2-go stopnia ( ich 2 semestr) – 35 h w semestrze Wrzesień/październik 2015Drugie spotkanie ewaluacyjne, planowanie tematycznej publikacji zbiorczej (monografii projektu) + TEMATU KONFERENCJI I JEJ ORGANIZACJI Październik-grudzień 2015Praca nad tekstami i materiałami do publikacji, ew. spotkania ze studentami, przygotowania do Konferencji, SPOTKANIE KOMITETU ORGANIZACYJNEGO Oddanie artykułów – 31.10.2015 Kwiecień – maj 2016PUBLIKACJA, KONFERENCJA WIEŃCZĄCA PROJEKT
9
Szkolenia: 128 h przestrzeni do dyskusji nad edukacją
11
Tak tworzyła się w Uniwersytecie Gdańskim interdyscyplinarna wspólnota akademicka….
12
Projekt IQ w Barcelonie „At students’ service - Tutoring and Coaching as innovative methods of academic education in Poland” 5-7 lipca 2014
13
Działania promocyjne przed etapem wdrożeń Profile tutoriali na stronie internetowej projektu – szczegółowe opisy każdej oferty (od sierpnia br.) http://www.projektiq.ug.edu.pl/ Informacja o ofercie oraz opis profili na stronie Wydziału Filologicznego oraz stronie głównej UG ( 1- 17.10.2014) http://ug.edu.pl/media/aktualnosci/37257/tutoring_indywidualny_- _wyjatkowa_oferta_dla_studentow_w_ramach_projektu_iq_w_roku_ akademickim
14
18 plakatów informacyjnych w każdym instytucie i katedrze – na życzenie tutorów
15
Pierwsze refleksje z procesu rekrutacji studentów Różne sposoby naboru u różnych tutorów Różne poziomy zainteresowania studentów w zależności od tematyki Wysoka motywacja u tych, którzy się zgłaszają Zgłaszają się studenci spoza kryteriów obranych na pierwszy semestr Rodzą się u Tutorów obawy o „komplet” chętnych Przyjmujemy strategie dobierania chętnych wg kryterium zainteresowania i motywacji, a nie rocznika Parę przypadków interdyscyplinarnych zgłoszeń! Dopuszczamy w projekcie do 50% trybu wirtualnego spotkań w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach
16
Dotychczasowe efekty w liczbach… 29 uczestników projektu 128 godzin szkoleń łącznie w obu grupach 18 plakatów informacyjnych dla studentów 20 dni rekrutacji studentów – TYLKO! ( 1 – 20.10.2014) 115 studentów !!!/ 145 miejsc w pierwszym semestrze 29 podpisanych umów cywilno-prawnych na łączną kwotę 53 846,45 PLN 805 godzin tutoriali planowanych na pierwszy semestr, 792 przeprowadzonych 230 sztuk dokumentów zaprezentowanych na pierwszych spotkaniach 805 Dzienników Indywidualnego Spotkania i 115 Kart Indywidualnych Spotkań Tutorskich Średnia: 27,3 h tutoriali / 1 tutora w tym semestrze ( + z pewnością drugie tyle na przygotowania) Godziny pracy administracyjnej AP od początku projektu: 560 h Godziny pracy administracyjnej Kierownika od początku projektu (bez etapu wnioskowania) : 1280 h Ponad 100 pytań w karcie kontrolnej firmy audytorskiej, 3 raporty finansowe i 3 raporty merytoryczne (co 3 miesiące)
17
Liczby z 13 marca 2014 : * 10-15 osób obecnych z całego wydziału * 2 zainteresowanych Koniec punktu 1-go!
18
Część 2. Wrażenia i refleksje Uczestników Projektu - dyskusja, pytania i odpowiedzi - sukcesy - problemy - kwestia „wchodzenia w kompetencje promotora” – relacje z pracami dyplomowymi - rezygnacje studentów w trakcie - zmiana tematyki tutorialu - profil studenta, rocznik itp. - …………
19
Część 3. Pytania do i od Eksperta oraz Administratora – Pan Marcin Szala oraz Pani Ludmiła Zoberman ………?
20
Część 4. Stowarzyszenie Tutorów UG. - Perspektywa, organizacja, plan działań - Temat współpracy z Oceanografią - pani Prodziekan dr Ewa Szymczak
21
Część 5. Szanse na wdrożenia po upływie Projektu: wstępne pytania – Pani Prodziekan dr Ula Patocka – Sigłowy
22
Część 6. Publikacja studencka - formuła - długość tekstu - termin oddania prac ( koniec września 2015 – już po selekcji i redakcji, łącznie z 2 semestrem) * obecni studenci niech piszą już teraz - wydawnictwo + wydanie internetowe Martyna - Zaświadczenia o udziale w projekcie - Ula
23
Część 7. Nowa rekrutacja na letni semestr – - forma ( nowy plakat? Strona www.) - „powielanie studentów” i „nadwyżki studentów” - terminy: 1 marca 2015 (skład osobowy) - 4-6 marca 2015 ( podpisywanie umów) - 2.03 – 30.06.2015 – DRUGI CYKL TUTORIALI
24
POWODZENIA! Dziękuję za udział w spotkaniu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.