Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

METODY PRACY O metodzie 1. Charakterystyka podejścia 2 Metoda bezpośrednia Wielozmysłowość Strukturalność Sekwencyjność Powtarzalność Kumulacyjność.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "METODY PRACY O metodzie 1. Charakterystyka podejścia 2 Metoda bezpośrednia Wielozmysłowość Strukturalność Sekwencyjność Powtarzalność Kumulacyjność."— Zapis prezentacji:

1 METODY PRACY O metodzie 1

2 Charakterystyka podejścia 2 Metoda bezpośrednia Wielozmysłowość Strukturalność Sekwencyjność Powtarzalność Kumulacyjność

3 Instrukcja bezpośrednia 3 Jasne i zrozumiałe objaśnianie, które eliminuje nieporozumienia i błędne interpretacje, co znacząco wpływa na tempo uczenia się Odejście od podejścia naturalnego do nauczania języków obcych

4 VAKT 4 Uaktywnienie 4 kanałów zmysłowych:  V – wzrokowy  A – słuchowy  K – kinestetyczny  T – dotykowy Im więcej kanałów kojarzeniowych jest otwartych tym większa szansa na kojarzenie i integrowanie wzrokowych i dźwiękowych cech słów i ich znaczenia

5 Metoda "małych kroków" Materiał jest podzielony na małe, łatwo przyswajalne części, a co ważne są one dostosowane do możliwości percepcyjnych uczniów ze specyficznymi trudnościami 5

6 Sekwencyjność Stosowanie utrwalonych elementów przy wprowadzaniu nowych elementów Łatwiejsze i prostsze elementy języka wprowadzane są przed strukturami bardziej złożonymi. 6

7 Kumulacja Utrwalony materiał to baza, do której dodawane są nowe elementy 7

8 Powtarzalność Overlearning – w celu osiągnięcia automatyzacji 8

9 Kompensacyjna działalność Zaangażowanie różnych modalności to otwarcie możliwości dla kompensacyjnej działalności sprawniejszych kanałów 9

10 Korekcja 10 Z jednej strony usprawnienie zaburzonych funkcji np. w przypadku zaburzeń słuchowo-językowych stosuje się specjalny trening świadomości fonologicznej w języku angielskim co pozytywnie wpływa na przetwarzanie słuchowe angielskojęzycznego materiału.

11 Kompensacja 11 Z drugiej zaś strony wykorzystanie terapeutycznego elementu kompensacyjnego przez ćwiczenie kanałów niezaburzonych, dzięki czemu mogą się one stać wsparciem dla funkcji zaburzonych lub też je zastąpić.

12 ZAŚWIADCZENIE O DYSLEKSJI = SKIEROWANIE DO DODATKOWEJ PRACY Dostosowanie wymagań nie jest obniżeniem wymagań 12

13 Zrozumienie problemu może być ważniejsze od strategii 13

14 Zaburzenia emocjonalne 14 Mimo, że zaburzenia emocjonalne są wtórne w stosunku do dysleksji rozwojowej (nie są jej przyczyną, ale raczej jej skutkiem) to doświadczenie porażki szkolnej może w znacznym stopniu przyczynić się do eskalacji problemu, uzupełniając go o zaburzenia zachowania


Pobierz ppt "METODY PRACY O metodzie 1. Charakterystyka podejścia 2 Metoda bezpośrednia Wielozmysłowość Strukturalność Sekwencyjność Powtarzalność Kumulacyjność."

Podobne prezentacje


Reklamy Google