Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBenedykta Bielski Został zmieniony 10 lat temu
1
www.businessinmalopolska.com Centrum Business in Małopolska Współpraca w projekcie „Inwestor” Kwiecień 2011
2
www.businessinmalopolska.com wspólne i skoordynowane działanie trzech instytucji od 2009 r. : Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA – Lider Krakowski Park Technologiczny Sp. z o.o. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego połączenie trzech budżetów dla stworzenia efektywnej kampanii promocyjnej wypracowanie spójnego wizerunku i silnej marki Małopolski zintegrowana oferta usług dla inwestora wsparcie małopolskiego eksportu integracja działań Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera / od lipca 2010 Cele i misja Centrum Business in Małopolska
3
www.businessinmalopolska.com Promocja i współpraca międzynarodowa - organizacja misji, konferencji, wydarzeń gospodarczych (krajowych: Krynica, Kraków i zagranicznych: USA, Chiny, Niemcy, Belgia, UK,); promocja projektów PPP, - obsługa zagranicznych wizyt gospodarczych w Małopolsce, w tym w ramach wieloletnich programów o współpracy. Obsługa inwestorów - obsługa firm zainteresowanych inwestycjami (w tym obsługa logistyczna spotkań), - przygotowanie informacji, opracowań i raportów niezbędnych w obsłudze inwestora, - bieżąca współpraca z PAIIZ (jako regionalne COI) i innymi jednostkami otoczenia biznesu (WUP, agencje HR, RE, inne). Obsługa eksporterów - realizacja projektu COIE (PO IG dz. 6.2.1. ) - wsparcie firm w szczególności z sektora MSP, planujących lub rozwijających działalność eksportową, poprzez doradztwo, konsultacje i inne działania dobrane indywidualnie wg potrzeb danej firmy, - wzmocnienie kontaktów z WPHI, - opracowanie raportu Handel Zagraniczny Małopolski. Obsługa nieruchomości - audyty gruntów zgłoszonych przez małopolskie gminy do bazy danych ofert inwestycyjnych, - aktualizacja bazy własnej, bazy PAIIZ (oraz strony internetowej), - organizacja spotkań z JST. Główne zadania CeBiM
4
www.businessinmalopolska.com Zrealizowane kampanie : kampania telewizyjna w TVN24, CNN artykuły w prasie ogólnopolskiej Kampania internetowa w międzynarodowych portalach gospodarczych radiowa kampania promocyjna CeBiM – promocja w mediach
5
www.businessinmalopolska.com aktualne informacje dotyczące gospodarki regionalnej w działach Inwestycje i Eksport, największa w regionie baza ofert terenów inwestycyjnych, najnowsze raporty dotyczące najważniejszych branż gospodarki regionalnej, informacja na temat systemu wsparcia inwestycji dane o najważniejszych wydarzeniach dotyczących rynku inwestycji, dostęp do bazy danych firm (dział eksport) informacje o środkach finansowych UE dla inwestorów i eksporterów. ponad 1 milion 200 tys. odsłon do końca 2010 r. www.businessinmalopolska.com
6
MARR SA jest partnerem projektu „Partnerstwo na rzecz świadczenia usług dla inwestorów pozyskujących kadry oraz usług outplacementowych” (2008) współfinansowanego ze środków POKL 2007-2013 Celem projektu jest wspieranie inwestorów poszukujących pracowników oraz pracodawców restrukturyzujących zatrudnienie. CeBiM pełni funkcję eksperta dla partnerów i klientów projektu, szczególnie w dziedzinie obsługi inwestora, monitorowania małopolskiego rynku pracy i zapotrzebowania na pracowników. CeBiM współtworzy platformę internetową projektu – obszar współpracy uczestników projektu, konsultantów i ekspertów CeBiM – współpraca w ramach projektu „Inwestor”
7
www.businessinmalopolska.com CeBiM – współpraca w ramach projektu „Inwestor” W ramach współpracy w projekcie „Inwestor” opracowano: Charakterystyki zasobów ludzkich dla powiatów: bocheńskiego, dąbrowskiego, gorlickiego, krakowskiego i miasta Kraków, nowosądeckiego, nowotarskiego, oświęcimskiego, tarnowskiego i miasta Tarnów, wadowickiego. Opracowanie informacji „FREE SERVICES FOR EMPLOYERS” zwierającej opis usług oferowanych inwestorom (pracodawcom) w ramach Projektu
8
www.businessinmalopolska.com W ramach współpracy w projekcie „Inwestor” opracowano: bazy danych zasobów pracowniczych w rejestrach 22 Powiatowych Urzędach Pracy w Małopolsce, bazę danych studentów i absolwentów małopolskich szkół wyższych z uwzględnieniem kierunków szczególnie poszukiwanych przez inwestorów (informatyka, ekonomia, księgowość…) oraz ze względu na kompetencje językowe, bazę danych podmiotów gospodarczych w powiatach Małopolski, bazę danych dotyczących kosztów zatrudnienia w regionie (wynagrodzenia), Dane wykorzystywane są w opracowaniu ofert inwestycyjnych CeBiM CeBiM – współpraca w ramach analizy i rozwoju rynku pracy
9
www.businessinmalopolska.com Rozwój realizacji projektu „Inwestor” (2011/2012) : podnoszenie jakości obsługi inwestora w samorządach (szkolenia, warsztaty) doskonalenie usług w ramach obsługi inwestora z wykorzystaniem opracowań projektowych, specjalistyczne bazy danych dotyczących rynku pracy w regionie (szkolnictwo zawodowe, aktualny profil zatrudnienia) rozwój systemu usług doradczych w ramach MARR SA budowa specyficznej oferty dla inwestora – wsparcie procesu pozyskiwania pracowników, poszerzenie działań promocyjno-informacyjnych (e-promocja, udział w wydarzeniach branżowych, targach pracy itp.) CeBiM – współpraca w ramach projektu „Inwestor”
10
www.businessinmalopolska.com CeBiM – planowane wydarzenia 2011
11
www.businessinmalopolska.com CeBiM - wyniki współpracy 2009 – ponad 50 obsłużonych inwestorów m.in. Z Francji, Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chin, Tajwanu, Korei Południowej, Kanady, Emiratów Arabskich i Indii, 2010 - ponad 90 zapytań m.in. z Wielkiej Brytanii, Estonii, Hiszpanii, Finlandii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Rosji, Meksyku oraz Stanów Zjednoczonych – wzrost liczby obsłużonych inwestorów w stosunku do 2009 roku. branże: BPO, IT, turystyczna, nieruchomości, budownictwa, motoryzacji, energii odnawialnych oraz nowych technologii, Ostatnie inwestycje: BPO: Amway, Intelenet, IT: Luxoft, Iloop Mobile, Itekna, Infusion, BIO TECH: Acrovis Produkcja: Daliant Talent i inne
12
www.businessinmalopolska.com CeBiM - wyniki współpracy 1 pozycja Krakowa na liście wschodzących lokalizacji dla outsourcingu w rankingu Global Services and Tholons 2010 – awans z 4 miejsca; 4 miejsce w rankingu atrakcyjności inwestycyjnej województw IBnGR (Instytutu badań nad Gospodarką Rynkową) w roku 2010 – awans z 5 pozycji; w szczegółowej ocenie aktywności wobec inwestorów – miejsce 5 w roku 2010 - awans z 7 pozycji Drugie miejsce w rankingu FT 2010 na najlepszą strategię w sektorze bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Europie Środkowo- Wschodniej.
13
www.businessinmalopolska.com Dziękuję za uwagę Beata Górska-Nieć Centrum Business in Małopolska ul. Jana Pawła II 41 L www.businessinmalopolska.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.