Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałNarcyz Sujka Został zmieniony 10 lat temu
2
Krzysztof Margol
3
Cele projektu: -Zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe - Zwiększenie potencjału wiejskich organizacji - Utworzenie sieci „wiosek tematycznych”
4
Działania: -Opracowanie procedur i zasad prowadzenia działalności gospodarczej przez organizacje -Opracowanie standardów „wiosek tematycznych” -Wsparcie dla „wiosek” (warsztaty, coaching, doradztwo, testowanie produktów, promocja, przygotowanie projektu sieciowego) - Promocja „wiosek tematycznych” w kraju i za granicą
5
Kryteria wejścia „wioski tematycznej” do projektu: 1.Specjalizacja wioski 2.Pomysł na produkty 3.Określony obszar działania 4.Określone zasoby „wioski” : ludzie, zaplecze techniczne 5.Wizja i motywacja do rozwoju „wioski” 6.Zdefiniowane potrzeby rozwojowe 7.Zarejestrowana w KRS organizacja pozarządowa
6
Standardy „wioski tematycznej” I etap: organizacja pozarządowa, specjalizacja wsi, pomysł na produkty, wizja rozwoju, określone potrzeby II etap: przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej, dokumentacja (statut, plan marketingowy), przetestowane produkty, wizualizacja „wioski” III etap: prowadzenie działalności – osiąganie przychodów, dostępna oferta, organizacja pracy
7
Standardy sieciowe „wioski tematycznej” -Formuła prawna (stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie spółki o statucie non for profit) -Oferta: minimum dwa produkty dla dwóch różnych odbiorców dwie opcje produktów -Zatrudnianie: minimum dwie przygotowane osoby zatrudniane na umowy zlecenia/dzieło, o pracę - Wizualizacja: stroje, rekwizyty, logo, strona
8
Standardy sieciowe „wioski tematycznej” - Zasoby: biuro (telefon, Internet, toalety, parking) - Oznakowanie: kierunkowskazy, tablice, informacja o godzinach pracy - Kadra: systematyczne podnoszenie kwalifikacji - Marketing :plan marketingowy, analizy rynku - Aktywność w sieci: udział we wspólnych wydarzeniach i promocji, produkty sieciowe, udział w dorocznym kongresie „wiosek”
9
Harmonogram realizacji projektu Opracowanie standardów do 30 VI 2014 Rekrutacja uczestników do 30 IX 2014 Szkolenie doradców biznesowych od X 2014 do maj 2014 Szkolenia dla organizacji od XI 2014 do VIII 2015 Coaching, testowanie produktów od IV 2014 do VIII 2015 Spotkania „wiosek”, doradztwo do III 2016 Kongres „wiosek tematycznych: III 2016
10
Logistyka projektu Szkolenia: maksymalnie 5 osób z organizacji Wydatki: udział w projekcie bezpłatny dla organizacji Grupa szkoleniowa: 15 osób Wizyty studyjne: 20 osób Metodologia szkoleń: warsztaty, gry strategiczne Promocja projektu: media, strony, magazyny ( „W podróży”, „Kaleidoscope”)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.