Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBrygida Podlasiński Został zmieniony 10 lat temu
1
Projekt rekreacyjno – edukacyjnego placu zabaw przy Zespole Szkół Integracyjnych w Radomiu
2
Zespół Szkół Integracyjnych im. Jana Pawła II w Radomiu liczy ponad 600 uczniów, w tym 140 niepełnosprawnych. Wśród nich są dzieci niedosłyszące, autystyczne, z uszkodzenia mi narządu ruchu, słabo widzące oraz z innymi schorzeniami, m.in.: hemofilią, chorobami nowotworowymi, serca, padaczką i wieloma innymi poważnymi problemami utrudniającymi funkcjonowanie w szkole masowej.
3
Chociaż ZSI jest jedną z pierwszych tego typu placówek w Radomiu i w Polsce a także, ma wieloletnie doświadczenie w pracy dydaktyczno-terapeutycznej, to jednak warunki szkolne dla dzieci z najmłodszych klas, dalekie są od wymarzonych. Stanowi je zespół adoptowanych budynków po przychodni lekarskiej i bazie MPK. Doskwiera nam brak placu zabaw dostosowanego do potrzeb naszych wyjątkowych uczniów. Dysponując terenem zielonym położonym tuż przy budynku najmłodszych dzieci, chcielibyśmy zagospodarować go w taki sposób, aby nasi milusińscy mogli bawić się ucząc i uczyć bawiąc. Teren, który chcemy zagospodarować
4
Wielozmysłowe poznawanie świata jest ogromnie istotne dla wszystkich dzieci w wieku wczesnoszkolnym, a szczególnie dla tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi np.: autystycznych czy z dysfunkcjami ruchowymi. Plac zabaw umożliwiający im takie doznania jest niezbędny w naszej integracyjnej placówce. Teren, który chcemy zagospodarować
5
Chcemy połączyć dwie funkcje: edukacyjną i rekreacyjną z uwzględnieniem potrzeb uczniów szkoły integracyjnej. W tym celu postawimy duży, okrągły stół z półokrągłymi siedziskami. Całość zostanie osłonięta drewnianą altaną lub bezpiecznym parasolem. Podłoże z piasku lub drewniane nawiąże do naturalnego charakteru projektu, który odbiegać ma znacznie od tradycyjnych warunków klasowo-lekcyjnych. Kształt miejsca da dzieciom możliwość wzajemnej obserwacji, ułatwi im komunikację oraz skupienie uwagi. Centralnie wydzielone otwarte miejsce może być wykorzystane podczas zabaw z liderem lub do prezentacji twórczości i wykonanych zadań. W takim układzie nauczyciel nie pozostaje w centrum uwagi uczniów, lecz staje się inicjatorem, koordynatorem, a czasem tylko obserwatorem aktywności dzieci.
7
Co jeszcze? Dodatkowym atutem przedsięwzięcia będzie możliwość zaprojektowania i wykonania przez poszczególne klasy mini klombików zieleni. Mali ogrodnicy nie tylko wybiorą rodzaje roślin ozdobnych, ale też wezmą udział w ich sadzeniu i pielęgnacji. Całość „placu pod chmurką" zostanie otoczona ogrodzeniem, co zapewni podopiecznym bezpieczeństwo. W jego części otaczającej kącik edukacyjny zamontowane zostaną wielkoformatowe twórcze tablice do ekspozycji prac oraz działań plastycznych uczniów.
8
Część rekreacyjna zapewni małym uczniom szeroki zakres doznań sensorycznych począwszy od bujania, kontaktu z różnorodnymi materiałami (drewno, kamyki rzeczne, piasek, kora), ćwiczeń zmysłu równowagi na bezpiecznych, drewnianych przyrządach, po swobodne zabawy ruchowe z elementami skoków, biegów oraz wspinania się. Obok i na kolejnym slajdzie przedstawiamy nasze inspiracje
10
Biorąc pod uwagę koszty przedsięwzięcia planujemy kilkuetapową realizację tego projektu przy czynnej pomocy pracowników szkoły i rodziców. I etap - wykonanie części „sensorycznej” II etap – część edukacyjna III etap - część rekreacyjna Całość – maj 2016 Oprócz pracy własnej i ogromu chęci niezbędne jest wsparcie finansowe!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.