Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!"— Zapis prezentacji:

1 Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!

2 Informacje ogólne o szkole. 1.Szkoła podstawowa z „0” 2.Średnia liczebność klas ok.17 3.Nauczycieli 14 – z tego 7 na pełnym etacie 4.Doświadczenie n-li średni staż ok.10 5.W szkole nie ma pedagoga i psychologa!!! 6.Wykształcenie rodziców – na ok.80 rodziców żaden rodzic nie ma wyższego wykształcenia a tylko kilku średnie

3 Wyniki szkoły „Trzecioteścik” test po III klasie

4 Wyniki szkoły Sprawdzian po VI klasie

5 Warunki ogólne niezbędne do uzyskania sukcesu

6 1. Dobra atmosfera pracy!!! Przede wszystkim współpraca a nie rywalizacja!

7 2. Solidna praca  Dobre lekcje !  Stosowanie metod aktywnych  Na lekcji często praca w grupach

8 3. Dyscyplina pracy  Maksymalne wykorzystanie czasu lekcji  Brak lub bardzo mało zwolnień lekarskich!!!  Mało zastępstw

9 4. Konsekwencja w wychowaniu  Dobra dyscyplina w szkole  Nauczyciele nie mają problemów z dyscypliną  Wszyscy nauczyciele reagują !! na wszelkie przejawy zła  W szkole brak pedagoga!!!

10 5. Praca ponad minimum – konkursy przedmiotowe  Organizacja na terenie np. gminy, kilku gmin, miasta itp. Konkursów przedmiotowych  Udział w konkursach kuratoryjnych  Szkolne konkursy jeżeli duża szkoła

11 6. Uczciwość uczniów i nauczycieli  Uczciwość nauczycieli !!! W szkole nie funkcjonuje pojęcie ściągania  Nauczyciele nie podpowiadają!!!  Ostre kary dla ściągających  Uczciwość uczniów !!! Odzwierciedlenie w ocenie z zachowania

12 6 nierozłącznych i niezbędnych warunków do uzyskania sukcesu 1. Atmosfera pracy 2. Solidne lekcje 3. Brak zwolnień 4. Dyscyplina w szkole 5. Konkursy przedmiotowe 6. Uczciwość wszystkich

13 Czego uczyć? Jakie umiejętności się liczą? 1.Mądrość ogólna – inteligencja 2.Wiadomości i umiejętności określone w standardach np. krótkie formy wypowiedzi, oś czasu, dane z tabeli, itp

14 Co w życiu czeka ucznia (człowieka)? Test po 3 klasie Sprawdzian po VI klasie Test po gimnazjum Test maturalny Test na prawo jazdy Testy na studiach – powoli wprowadzane Wniosek – naszym zadaniem jest przygotować ucznia do testów!!!

15 Wniosek Klasówki – lamus Sprawdziany opisowe – lamus Podstawa to: Realizacja podstawy programowej i sprawdzanie poprzez: Testy wielokrotnego wyboru Krótkie formy wypowiedzi – ustne i pisemne

16 Jak pracujemy w naszej szkole? 1. Mamy opracowane standardy osiągnięć uczniów po 0, III i VI 2. Standardy są podstawą pracy nauczyciela (0 i I-III) i nauczycieli (IV-VI) 3. Na tej podstawie przeprowadzamy test po 0, III i VI i wiemy jak nam wychodzi nauka

17 Jak pracują nauczyciele? - Realizują podstawę (swój plan) i:

18 Praca w zespole IV-VI Kl.IV – każdy robi swoje, ale już pod testy Kl.V – przynajmniej kilka testów przekrojowych, omówienie w zespole Kl.VI – do kwietnia przynajmniej 6 testów np. JUNIOR, z OKE, różne inne testy Po sprawdzeniu testu wychodzi jaki standard jest słaby i kto jest za to odpowiedzialny. Ustalamy kto ma to naprawić i ponowny test sprawdzający

19 Na co zwracamy uwagę ? 1. Możliwości ucznia!!! Każdy ma ustaloną swoją normę punktową. 2. Sposób ogłaszania wyników- to jest coś ważnego! 3. Omówienie testu zaraz po teście- na gorąco 4. Informacja pisemna do rodziców 5. Pochwały dla tych co napisali powyżej swoich możliwości – apel, internet, list pochwalny do rodziców

20 Jak przeprowadzamy testy? Każdy uczeń siedzi samodzielnie Obecny jest nauczyciel i dyrektor Uczciwość wszystkich!!! Sprawdzamy wszyscy – zamknięte pytania razem, otwarte polonista i matematyk Konieczny przynajmniej jeden egzaminator

21 Jak poprawiamy słabe strony ? Test Sprawdzenie i wyszukanie słabych stron Nauka-praca wyznaczonego nauczyciela nad słabą stroną Test z większą liczbą zadań ze słabych stron Ponowna analiza Itd..

22 Tak pracujemy U nas się sprawdza. Może warto spróbować????

23 Więcej - możliwość szkolenia rady pedagogicznej


Pobierz ppt "Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!"

Podobne prezentacje


Reklamy Google