Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJolenta Skwarek Został zmieniony 10 lat temu
1
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD
2
W ramach programu Leonardo da Vinci 2013-1-PL1-LEO03-37508 Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego - jakość poprzez międzynarodową współpracę szkół zawodowych”. grupa nauczycieli Zespołu Szkół Technicznych uczestniczyła w wizycie w Nevsehir w Tureckiej Antalii. Celem wizyty było poznanie systemu szkolnictwa zawodowego w tym kraju.
3
Turecki system edukacji składa się z trzech poziomów: edukacji przedszkolnej, podstawowej oraz ogólnokształcącej lub zawodowej
4
Obowiązek edukacji obejmuje tylko szkołę podstawową, na którą składa się osiem klas. Po jej ukończeniu młodzi ludzie mogą podjąć edukację w ogólnokształcącej szkole średniej, szkole zawodowej lub od razu pójść do pracy.
5
Szkolnictwo średnie II stopnia obejmuje szkoły ogólnokształcące, zawodowe i techniczne, które prowadząco najmniej 3-letnie kształcenie dla absolwentów szkoły obowiązkowej. Kształcenie zawodowe i techniczne na poziomie średnim II stopnia prowadzi się w technikach dla dziewcząt i chłopców, średnich szkołach zawodowych handlu i turystyki, średnich szkołach edukacji religijnej, szkołach średnich dla dzieci mających specjalne potrzeby edukacyjne oraz średnich szkołach edukacji zdrowotnej. Większość tych szkół funkcjonuje również jako placówki anatolijskie, a zatem obejmuje przygotowawczy rok nauki języka obcego. Kształcenie zawodowe obejmuje przedmioty ogólne i kształcenie praktyczne na warsztatach szkolnych i w zakładach pracy.
7
Po każdym etapie edukacji zawodowej osoba ucząca się musi przystąpić do egzaminu i dopiero jego zdanie uprawnia ją do kontynuowania nauki. Prócz tego pracuje w firmie, w której wykonuje zawód, jakiego się uczy. Nauczyciel ma prawo kontrolować czy uczeń naprawdę tam pracuje.
8
Serdecznie dziękuję za uwagę Krzysztof Borkowski
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.