Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLechosław Szczubełek Został zmieniony 10 lat temu
1
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
mgr Agata Latko
2
Główne cele: Przygotowanie uczniów do nauki języka angielskiego na kolejnych etapach edukacyjnych (Rozporządzenie MEN): 1. Uwrażliwianie dzieci na różnorodność językową i kulturową oraz budowanie umiejętności komunikacyjnej. 2. Kształtowanie motywacji do nauki języka angielskiego i zdobywanie umiejętności samodzielnego uczenia się.
3
Nauka języka obcego od wczesnego wieku jest wszechstronna.
4
Nauka języka obcego we wczesnym wieku pozwala na rozwój:
Językowy- słuchanie, czytanie, pisanie, mówienie Logiczno- matematyczny- liczby, określanie czasu, logiczne myślenie Ruchowy- gry i zabawy ruchowe (metoda reagowania całym ciałem- TPR)
5
Muzyczny- śpiewanie, klaskanie,
rymowanki, zabawy rytmiczne Przestrzenno-wzrokowy- materiały wizualne, rysowanie, pisanie, spostrzegawczość Interpersonalny- praca w parach, grupach Intrapersonalny- praca indywidualna, samoocena
6
Argumenty fizjologiczne
Z badań neurologów wynika, że najlepszy okres do nauczenia się języka obcego przypada na pierwsze dziesięć lat życia dziecka. Wtedy dziecko uczy się języka w sposób naturalny i bez większych trudności- nabywa język. Po ukończeniu dziesiątego roku życia mózg staje się coraz mnie plastyczny i mniej chłonny.
7
Argumenty z dziedziny laryngologii
Ucho dziecka reaguje na wszystkie długości fal do 12 roku życia. Potem, przestawia się tylko na takie długości, które są charakterystyczne tylko dla języka ojczystego. Wynika z tego, że dzieci mają możliwość bezbłędnie opanować obcą wymowę i akcent.
8
Argumenty psychologiczne
Cechy dzieci pomagają im w nauce języka obcego
9
‘Mamusiu, a wiesz jak jest po angielsku „lalka”?’
Budowanie pewności siebie w procesie uczenia się języka obcego
10
Z łatwością interpretują
11
Są kreatywne i chętne do eksperymentowania
12
Są ciekawe
13
Są aktywne
14
Mają bujną wyobraźnię
15
Uwielbiają wczuwać się w role
16
Uwielbiają mówić !!
17
Nauka przez zmysły = doświadczenie
18
Argumenty społeczno- ekonomiczno- polityczne
Znajomość języków obcych umożliwia komunikowanie się ponad granicami, współpracę naukową, gospodarczą i wymianę kulturalną i turystyczną. Młody człowiek ma lepszy start zawodowy na europejskim rynku pracy.
19
Cechy, które mogą utrudniać proces nauczania:
Krótki czas koncentracji Duża chwiejność emocjonalna Wrażliwość na krytykę Skoncentrowanie na sobie Szybkie uczenie się, ale też szybkie zapominanie
20
…Podsumowując… Uczenie małych dzieci języków obcych powinno zacząć się tak wcześnie jak to tylko możliwe.
21
Wystawianie dzieci na kontakt z nowym światem słów:
rozwija ich słownictwo i procesy myślowe podnosi samoocenę gwarantuje większa płynność i poprawność w używaniu języka obcego.
22
Pozwala na wszechstronny, a więc prawidłowy rozwój dziecka
23
Prezentacja przygotowana z wykorzystaniem:
Czasopisma The Teacher Czasopisma Języki Obce w szkole Czasopisma Życie szkoły Programu nauczania Język Angielski w nauczaniu wczesnoszkolnym I etap edukacyjny- klasy I-III
24
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.