Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogdan Lewandowski Został zmieniony 5 lat temu
1
BANKI’2004 BLASKI I CIENIE W PERCEPCJI, WIZERUNKU I DZIAŁALNOŚCI
WARSZAWA - KWIECIEŃ’2005
2
WSKAŹNIKI KONIUNKTURY I OGÓLNEGO KLIMATU
W SEKTORZE BANKOWYM Źródło: Monitor Bankowy ZBP/Pentor
3
OCENA ROKU W PORÓWNANIU Z POPRZEDNIM
Źródło: Monitor Bankowy ZBP/Pentor
4
Czy w ubiegłym roku w Pana(i) placówce/banku wzrosła,
nie zmieniła się czy zmalała w porównaniu z rokiem poprzednim: 90 ŚREDNIE 81 76 67 60 Źródło: Monitor Bankowy ZBP/Pentor styczeń’2005 (N=201)
5
W przekonaniu bankowców w 2004 roku ...
96 ŚREDNIE 93 89 82 73 51 Źródło: Monitor Bankowy ZBP/Pentor luty’2005 (N=200)
6
OPINIA KLIENTÓW O BANKACH WG BANKOWCÓW
KLIENCI INDYWIDUALNI KLIENCI KORPORACYJNI ŚREDNIA 2.8 ŚREDNIA 2.8 Źródło: Monitor Bankowy ZBP/Pentor luty’2005 (N=200)
7
ZMIANA OPINII KLIENTÓW O BANKACH WEDŁUG BANKOWCÓW
KLIENCI INDYWIDUALNI KLIENCI KORPORACYJNI ŚREDNIA 2.4 ŚREDNIA 2.4 Źródło: Monitor Bankowy ZBP/Pentor luty’2005 (N=200)
8
OGÓLNA OPINIA O BANKACH WŚRÓD LUDNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCÓW
9
OGÓLNA OPINIA O BANKACH
LUDNOŚĆ MIKROFIRMY 49 66 21 47 ŚREDNIA 2,8 ŚREDNIA 2,4 Pentor: Audyt Bankowości Detalicznej ‘2004 N=12000 Pentor: Audyt Bankowości Mikrofirm N=1500
10
OGÓLNA OPINIA O BANKACH W SEGMENTACH LUDNOŚCI
ŚREDNIE WIEK KLASA SPOŁECZNA TYPY PSYCHOGRAFICZNE Źródło: Audyt Bankowości Detalicznej ‘2004 N=12000
11
ZMIANA OPINII LUDNIOŚCI O BANKACH W CIĄGU OSTATNIEGO ROKU
Czy obecna Pana(i) ogólna opinia o bankach działających w Polsce jest lepsza, taka sama czy gorsza niż rok temu? 2004 2005 ŚREDNIA 2.1 ŚREDNIA 1.9 Pentor – Financial Survey II’2004 (N=1000- I’2005 (N=1000)
12
OGÓLNA OPINIA O DZIAŁAJACYCH W POLSCE BANKACH [LUDNOŚĆ]
AUDYT BANKOWOŚCI DETALICZNEJ ‘
13
OPINIE O BANKACH DZIAŁAJĄCYCH W POLSCE - OCENY ROCZNE
14
OPINIE WŁAŚCICIELI MIKROFIRM O BANKACH
ROLA BANKÓW W ROZWOJU FIRM OGÓLNA OPINIA O BANKACH 39 54 ŚREDNIA 2,3 ŚREDNIA 2,4 Pentor: Audyt Bankowości Mikrofirm N=1500
15
OGÓLNA OPINIA O BANKACH PRZEDSIĘBIORCÓW
WG OSIĄGANYCH OBROTÓW Na podstawie doświadczeń Pana(i) firmy, jaka jest Pana(i) ogólna ocena działających w Polsce banków? Średnia 2.5 2.3 2.2 2.4 2.6 Źródło: Pentor, Audyt Bankowości Mikroprzedsiębiorstw 2005
16
OGÓLNA OPINIA O BANKACH PRZEDSIĘBIORCÓW
WG BRANŻ GOSPODARKI Średnia 2,9 2,8 2,6 2,5 2,4 2,3 Źródło: Pentor, Audyt Bankowości Mikroprzedsiębiorstw 2005
17
PRZEDSIĘBIORCY O WPŁYWIE BANKÓW NA ROZWÓJ FIRM WG OSIAGANYCH OBROTÓW
Średnia 2.4 2.3 2.2 Źródło: Pentor, Audyt Bankowości Mikroprzedsiębiorstw 2005
18
PRZEDSIĘBIORCY O WPŁYWIE BANKÓW
NA ROZWÓJ FIRM WG BRANŻ Średnia 2,3 2,5 2,2 2,4 2,8 58% firm mikro Źródło: Pentor, Audyt Bankowości Mikroprzedsiębiorstw 2005
19
POSTRZEGANIE BANKÓW
20
BANKI NA TLE WYBRANYCH DZIEDZIN GOSPODARKI
Na ile jest Panu(i) znana – średnie (1 – 5) Jaka jest Pana(i) ogólna opinia – średnia (1 - 5) B – budownictwo I – przemysł komputerowy X - banki C – przemysł ciężki K – transport, komunikacja Ch – przemysł chemiczny L - przemysł lekki E – energetyka T – telekomunikacja F – przemysł farmaceutyczny U – ubezpieczenia H – handel Ż – przemysł spożywczy Pentor – Financial Survey II’2004 (N=1000) I’2005 (N=1006)
21
ZNACZENIE BANKÓW DLA WZROSTU GOSPODARCZEGO
Jak Pan(i) sądzi, które dziedziny, branże gospodarki decydują o ekonomicznym rozwoju kraju, są najważniejsze dla gospodarczego wzrostu? Pentor – Financial Survey II’2004 (N=1000)
22
ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA BANKÓW
Która z branż wydaje się Pani/Panu najbardziej interesująca, jeśli chodzi o opłacalność inwestycji w akcje w dłuższym okresie czasu (ponad rok)? Proszę wskazać trzy branże. w procentach Źródło: Pentor VIII”2004 (N=1000)
23
POZIOM KORUPCJI W BANKACH
Jak określił(a)by Pan(i) poziom korupcji w następujących instytucjach i obszarach życia społeczno-gospodarczego? Proszę użyć skali od 1 - niski poziom korupcji do 6- wysoki poziom korupcji 11’2004 ŚREDNIE OCENY: N=500
24
BANKI W KONSTELACJI INSTYTUCJI FINANSOWYCH
Na ile jest Panu(i) znana – średnie (1 – 5) Jaka jest Pana(i) ogólna opinia – średnia (1 - 5) Pentor – Financial Survey II’2004 (N=1000)
25
CECHY PRZYPISYWANE BANKOM
JAKIE SĄ BANKI : ZBĘDNE, NIEPOTRZEBNE POTRZEBNE WROGIE PRZYJAZNE NIE MOŻNA IM UFAĆ GODNE ZAUFANIA RYZYKOWNE, NIEBEZPIECZNE BEZPIECZNE NIEPEWNE PEWNE NIEUCZCIWE UCZCIWE SKALA: [1] zgadza się z pierwszym stwierdzeniem [7] zgadza się z drugim stwierdzeniem
26
I IDENTYFIKACJA BANKÓW
ZNAJOMOŚĆ I IDENTYFIKACJA BANKÓW
27
ROZPOZNAWALNOŚĆ SPONTANICZNA BANKÓW
Źródło: Pentor – Audyt Bankowości Detalicznej
28
ZNAJOMOŚĆ WSPOMAGANA BANKÓW
Źródło: Pentor – Audyt Bankowości Detalicznej
29
ZAPAMIĘTALNOŚĆ REKLAM BANKÓW
Źródło: Pentor – Audyt Bankowości Detalicznej
30
ATRYBUCYJNA IDENTYFIKACJA BANKÓW
ŚREDNIA odsetek wskazań Źródło: Pentor – Audyt Bankowości Detalicznej 2004 (N=6019)
31
ATRYBUCYJNA IDENTYFIKACJA BANKÓW
odsetek wskazań ŚREDNIA Źródło: Pentor – Audyt Bankowości Detalicznej 2004 (N=6019)
32
ATRYBUCYJNA IDENTYFIKACJA BANKÓW
odsetek wskazań ŚREDNIA Źródło: Pentor – Audyt Bankowości Detalicznej 2004 (N=6019)
33
„UBANKOWIENIE” KORZYSTANIE Z USŁUG I PRODUKTÓW BANKOWYCH
34
KORZYSTANIE OSÓB PRYWATNYCH Z USŁUG BANKOWYCH
I UBANKOWIENIE GOSPODARSTW DOMOWYCH Źródło: ABD (dane średnioroczne) Pentor Bus (dane średnioroczne) NSP’ NSP’2002 Liczba mieszkańców w wieku , ,4 Liczba gospodarstw domowych , ,0 Przeciętna liczba osób w gospodarstwie , ,84
35
KORZYSTANIE Z PRODUKTÓW I USŁUG BANKOWYCH:
2003 N=12000 2004 N=12000 ŹRÓDŁO: ABD
36
Czy w ciągu ostatniego roku korzystał(a) Pan(i) z usług banków
lub podejmował(a) jakieś starania by skorzystać z ich usług? Ogółem wg wieku N=1006
37
POWODY DUŻO NIŻSZEJ SKŁONNOŚCI POLAKÓW DO WSPÓŁPRACY
Z BANKAMI, NIŻ MIESZKAŃCÓW EUROPY ZACHODNIEJ Źródło: Monitor Bankowy 10’2004 (N=200) Pentor Audyt Bankowości Detalicznej(N=2000) 2004
38
BANKI DLA LUDZI SĄ : 46 14 1998 4.9 2004 4.6 2005 4.6 KORZYSTAJĄCY
DOBRODZIEJSTWEM 1998 NIESZCZĘŚCIEM 4.9 2004 4.6 46 2005 14 4.6 [7] [6] [5] [4] [3] [2] [1] KORZYSTAJĄCY NIEKORZYSTAJĄCY 4.5 4.7 N=1000
39
CZY Z BANKÓW: 29 42 1998 4.2 2004 4.3 2005 4.3 KORZYSTAJĄCY
CHĘTNIE KORZYSTASZ UNIKASZ ICH JAK OGNIA 1998 4.2 2004 4.3 29 42 2005 4.3 [7] [6] [5] [4] [3] [2] [1] KORZYSTAJĄCY NIEKORZYSTAJĄCY 3.5 4.9 N=1000
40
BANKI BOGACĄ SIĘ DZIĘKI LUDZKIEJ KRZYWDZIE
Ogół Polaków (N=1000) 31 Korzystający z banków (N=510) 28
41
KORZYSTANIE Z BANKÓW TO PRZYKRA KONIECZNOŚĆ
Ogół Polaków (N=1000) 25 Korzystający z banków (N=510) 22
42
SATYSFAKCJA, LOJALNOŚĆ
43
Czy w ciągu ostatniego roku korzystania z banków zdarzyło się, że:
Omnibus finansowy I’2005
44
Czy w ciągu ostatniego roku korzystania z banków zdarzyło się, że:
Omnibus finansowy I’2005
45
POZIOM ZADOWOLENIA Z OBSŁUGI I WARUNKÓW ROR
uprzejmość i pomoc pracowników placówki szybkość i sprawność załatwiania spraw w placówce dostęp do informacji o stanie konta; historii rachunku formalności i wymagania przy korzystaniu z rachunku opłaty za usługi i operacje ŚREDNIE Źródło: Pentor - Audyt Bankowości Detalicznej
46
POZIOM ZADOWOLENIA Z OBSŁUGI I WARUNKÓW ROR
limit kredytu/debetu oprocentowanie rachunku dokonywanie zleceń/przelewów przez telefon oprocentowanie kredytu w rachunku dokonywanie zleceń przez Internet lub WAP ŚREDNIE Źródło: Pentor - Audyt Bankowości Detalicznej
47
Pyt.: Czy jest Pan(i) zadowolony(a) z usług tego banku?
ŚREDNIE Źródło: Pentor - Audyt Bankowości Detalicznej
48
Pyt.: Czy prowadzenie konta w tym banku będziesz ...?
ŚREDNIE 10 9 7 Źródło: Pentor - Audyt Bankowości Detalicznej
49
POSTAWY LOJALNOŚCIOWE
Źródło: Pentor - Audyt Bankowości Detalicznej
50
OCENA EKWIWALENTNOŚCI w stosunku do ponoszonych kosztów jest.....?
Myśląc o tym, ile płaci Pan/i za różne usługi bankowe, czy to co otrzymuje Pan/i w zamian jest warte swojej ceny? Czy wartość tego, co otrzymuje Pan/i od banku w stosunku do ponoszonych kosztów jest.....? 2003 (N = 6690) 2004 (N =6567) ŚREDNIA 2.8 ŚREDNIA 2.8 Źródło: PENTOR - Audyt Bankowości Detalicznej ‘
51
ZADOWOLENIE MIKROFIRM Z JAKOŚCI USŁUG GŁÓWNEGO BANKU
Źródło: Pentor, Audyt Bankowości Mikroprzedsiębiorstw 2005
52
Poziom usług w moim banku jest dobry i jestem z niego zadowolony(a)
POLSKA NA TLE EUROPY Poziom usług w moim banku jest dobry i jestem z niego zadowolony(a) procent respondentów Odpowiedź: Źródło: KPMG, Bankowość bez granic – kwiecień 2004
53
OCENA FUNKCJONOWANIA BANKOWOŚCI
Bankowość w moim kraju jest na dobrym poziomie i jestem zadowolony z tego jak funkcjonuje procent respondentów Odpowiedź: Źródło: KPMG, Bankowość bez granic – kwiecień 2004
54
SKŁONNOŚĆ DO ZMIANY BANKU
Czy rozważa Pani/Pan zmianę banku w ciągu najbliższych 12 miesięcy? procent respondentów Odpowiedź: Źródło: Bankowość bez granic – kwiecień 2004
55
WNIOSKI I UOGÓLNIENIA Banki są najbardziej znane i najlepiej oceniane spośród wszystkich instytucji działających na rynku usług finansowych, Banki funkcjonują w świadomości społecznej jako instytucje użyteczne, bezpieczne i godne zaufania, Wiedza Polaków o bankach jest wciąż dość niska, podobnie jak skłonność do korzystania z usług i produktów bankowych, Zwiększenie ubankowienia Polaków to największe wyzwanie dla całego sektora bankowego, Banki tracą znaczenie jako instytucje pierwszego wyboru w zakresie lokowania nadwyżek finansowych gospodarstw domowych, Klienci banków doświadczają wciąż zbyt wiele trudności i niedogodności w codziennych kontaktach i relacjach z bankami, Wzrastające wymagania i oczekiwania klientów, zwłaszcza wieloletnich nie zawsze spotykają się właściwą reakcją banków, co skutkuje osłabieniem więzi i poczuciem brakiem satysfakcji, Szczególne potraktowania wymaga segment przedsiębiorców prowadzących mikrofirmy, ewidentnie nieusatysfakcjonowany sposobem traktowania ich przez banki.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.