Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz"— Zapis prezentacji:

1 Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w obliczu wyboru ścieżki zawodowej Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz

2 SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE

3 Specjalne potrzeby edukacyjne
Specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu Niepełnosprawność narządu słuchu Niepełnosprawność narządu wzroku Niepełnosprawność ruchowa Upośledzenie umysłowe Niepełnosprawności sprzężone Autyzm i zespół Aspergera ADHD Niedostosowanie społeczne i zagrożenie niedostosowaniem społecznym Uczeń zdolny Choroby przewlekłe

4 Jest decyzją administracyjną mającą zastosowanie w procesie edukacji, zobowiązującą odpowiednie organy (dyrektora szkoły, starostę) do jego realizacji, w zakresie którego dotyczy ORZECZENIE Jest sformułowanym na piśmie stanowiskiem uwzględnianym przy podejmowaniu decyzji związanych z edukacją OPINIA

5 Uczeń z niepełnosprawnością
niesłyszący, słabosłyszący, niewidomy, słabowidzący, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z niepełnosprawnościami sprzężonymi

6 Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego:
Niepełnosprawni Niedostosowani społecznie lub zagrożeni niedostosowaniem społecznym

7 Inne źródła informacji
Orzeczenie o niepełnosprawności Zaświadczenie lekarskie Nieformalne źródła informacji

8 Uczeń zdolny – indywidualny program lub tok nauki
Na wniosek lub za zgodą rodziców albo pełnoletniego ucznia dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, może zezwolić uczniowi na indywidualny program lub tok nauki oraz wyznaczyć nauczyciela-opiekuna.

9 DZIĘKUJEMY


Pobierz ppt "Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz"

Podobne prezentacje


Reklamy Google