Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Proces Wykorzystania Doświadczeń
Agnieszka Chlewicka
2
CEL Przedstawienie modelu procesu wykorzystania doświadczeń i ogólnej charakterystyki jego etapów PLAN Modelowy przebieg procesu wykorzystania doświadczeń z uwzględnieniem 6 etapów. Warianty przebiegu procesu. Procedowanie obserwacji.
3
Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowane
„System wykorzystania doświadczeń (SWD) to zbiór elementów (struktur, procesów, narzędzi) powiązanych ze sobą wzajemnymi relacjami zapewniającymi właściwe przetwarzanie nabytych doświadczeń i umożliwiającymi ich upowszechnianie.” „Proces wykorzystania doświadczeń- proces, w którym obserwacja poddana jest czynnościom mającym na celu przetworzenie jej w doświadczenie wykorzystane.” Źródło: Instrukcja systemu wykorzystania doświadczeń, Szkol. 879/2014, CDiS SZ, Bydgoszcz 2014, pkt 1000, str. 32 Obserwacja Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowane Doświadczenie wykorzystane
4
PROCES WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ
Pełny - modelowy przebieg PWD Proces wykorzystania doświadczeń- proces, w którym obserwacja poddana jest czynnościom mającym na celu przetworzenie jej w doświadczenie wykorzystane Źródło: Instrukcja systemu wykorzystania doświadczeń, Szkol. 879/2014, CDiS SZ, Bydgoszcz 2014.
5
PROCES WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ
Obserwacja Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowan Doświadczenie wykorzystane Identyfikacja obserwacji AZO AKO Formalna identyfikacja NIE TAK Analiza Sprawozdanie z analizy Planowanie wdrażania działań naprawczych Dokumentacja planistyczna Dowódca stosownie do kompetencji: nakazuje zaplanowanie wdrożenia działań Lub przesyła pismo wyżej z prośbą o podjęcie Wdrażanie działań naprawczych Weryfikacja wdrożonych działań naprawczych Upowszechnianie Meldunek o realizacji działań naprawczych „Meldunek” o wdrożeniu działań CBD CENTRALNA BAZA DANYCH
6
PROCES WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ
Obserwacja Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowan Doświadczenie wykorzystane Identyfikacja obserwacji AZO AKO Formalna identyfikacja NIE TAK Etap II Sprawozdanie z analizy Planowanie wdrażania działań naprawczych Dokumentacja planistyczna Dowódca stosownie do kompetencji: nakazuje zaplanowanie wdrożenia działań Lub przesyła pismo wyżej z prośbą o podjęcie Wdrażanie działań naprawczych Weryfikacja wdrożonych działań naprawczych Upowszechnianie Meldunek o realizacji działań naprawczych „Meldunek” o wdrożeniu działań CBD CENTRALNA BAZA DANYCH Przebieg PWD, gdy w wyniku identyfikacji obserwacji uzyskano doświadczenie zidentyfikowane, ale nie wdrożono jeszcze działań naprawczych
7
PROCES WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ
Obserwacja Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowan Doświadczenie wykorzystane Identyfikacja obserwacji AZO AKO Formalna identyfikacja NIE TAK Etap II Sprawozdanie z analizy Etap III Dokumentacja planistyczna Pytanie w AKO 10: TAK Etap IV Weryfikacja wdrożonych działań naprawczych Upowszechnianie Meldunek o realizacji działań naprawczych „Meldunek” o wdrożeniu działań CBD CENTRALNA BAZA DANYCH „Proponowane rekomendacje działań zostały już wdrożone?” Przebieg PWD, gdy wdrożono już działania naprawcze, ale nie wiadomo, czy rozwiązały one problem Źródło: Instrukcja systemu wykorzystania doświadczeń, Szkol. 879/2014, CDiS SZ, Bydgoszcz 2014, pkt
8
PROCES WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ
Obserwacja Obserwacja zidentyfikowana Doświadczenie zidentyfikowan Doświadczenie wykorzystane Identyfikacja obserwacji AZO AKO Formalna identyfikacja NIE TAK Etap II Sprawozdanie z analizy Etap III Dokumentacja planistyczna Pytanie w AKO 11: TAK Etap IV Etap V Upowszechnianie Meldunek o realizacji działań naprawczych „Meldunek” o wdrożeniu działań CBD publikacje E-biblioteka CENTRALNA BAZA DANYCH „Wdrożone działania rozwiązały początkowy problem?” Przebieg PWD, gdy w wyniku identyfikacji obserwacji uzyskano doświadczenie wykorzystane
9
Procedowanie obserwacji
10
NEGATYWNA nie dla PWD POZYTYWNA do PWD
Arkusz kwalifikacji obserwacji KWALIFIKACJA OBSERWACJI NEGATYWNA nie dla PWD obserwacja odrzucona obserwacja warta upowszechnienia POZYTYWNA do PWD obserwacja do zgłoszenia przełożonemu obserwacja zidentyfikowana doświadczenie zidentyfikowane doświadczenie wykorzystane Wynik kwalifikacji Jest problem nie damy rady go zbadać (z uzasadnieniem dlaczego) Jest problem do analizy Rozumiemy dlaczego wynikł problem i wiemy jak go usunąć Był problem i został skutecznie rozwiązany Nieprzydatna Bez problemu, ale warta upowszechnienia Źródło: Instrukcja systemu wykorzystania doświadczeń, Szkol. 879/2014, CDiS SZ, Bydgoszcz 2014, s. 8.
11
ARKUSZ ZGŁOSZENIA OBSERWACJI KWALIFIKACJA OBSERWACJI
PROCEDOWANIE ZGŁOSZONEJ OBSERWACJI IDENTYFIKACJA OBSERWACJI POZA CBD CBD PERSONEL SWD UŻYTKOWNICY SWD OBSERWACJA POMOC W OPRACOWANIU ARKUSZA ZGŁOSZENIA OBSERWACJI OBSERWACJA AZO ARKUSZ ZGŁOSZENIA OBSERWACJI NA BAZIE AKO NEGATYWNA KWALIFIKACJA OBSERWACJI POZYTYWNA DZIELENIE SIĘ DOŚWIADCZENIAMI W RAMACH UPOWSZECHNIANIA (np. e-biblioteka, publikacje itp.) TAK NIE CZY UPOWSZCHNIA TAK NIE AKCEPTACJA DOWÓDCY O (OP, OS) ARCIWUM REJECTED ODRZUCENIE OBSERWACJI DOWÓDCA DECYDUJE O STATUSIE OBSERWACJI OBSERWACJA ZASADNA ALE DO ZIDENTYFIKOWANIA PRZEZ SZCZEBEL NADRZĘDNY ZGŁOSZENIE OBSERWACJI DO PRZEŁOŻONEGO OBSERWACJA NIE OPISUJE PROBLEMU ALE OPISANE DOŚWIADCZENIE WARTE JEST UPOWSZECHNIANIA OBSERWACJA ZIDENTYFIKOWANA OZ, DZ LI DOŚWIADCZENIE ZIDENTYFIKOWANE DW LLA DOŚWIADCZENIE WYKORZYSTANE
12
Q & A
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.