Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Język Angielski
2
Struktura egzaminu próbnego
Arkusz składał się z 14 zadań, w tym 9 zadań zamkniętych i 5 zadań otwartych (1 zadanie to wypowiedź pisemna). Zadania nr 1, 2 i 3 testowały stopień opanowania umiejętności językowych w obrębie rozumienia wypowiedzi ze słuchu. Zadania nr 4, 5 i 6 sprawdzały umiejętności w zakresie znajomości funkcji językowych. Zadania 7, 8, 9 i 10 sprawdzały umiejętność rozumienia tekstów pisanych. Zadania 11,12 i 13 sprawdzały znajomość środków językowych. Zadanie nr 14 sprawdzało umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej.
3
Podział zadań ze względu na stopień trudności
4
Wyniki egzaminu w punktach
5
Wyniki egzaminu w %
6
Wyniki egzaminu ze względu na badane obszary
7
Trudność egzaminu z podziałem na poszczególne zadania
8
Mocne strony 1. Rozumienie ze słuchu: odnajdywanie prostych informacji szczegółowych w tekście słuchanym, określanie kontekstu wypowiedzi, określanie intencji nadawcy (zad.1). 2. Znajomość funkcji językowych: udzielanie rad, wyrażanie próśb, stosowanie form grzecznościowych, uzyskiwanie i przekazywanie prostych informacji i wyjaśnień (zad. 5). 3. Rozumienie tekstów pisanych: wyszukiwanie w tekście określonych informacji, określanie kontekstu wypowiedzi, określanie intencji nadawcy/autora tekstu (zad. 7 i 10), przekazywanie w języku polskim informacji sformułowanych w języku obcym (zad.10). 4.Znajomość środków językowych: właściwy dobór brakujących w tekście wyrazów (gramatyka/leksyka) spośród podanych (zad. 11 i 12) np. rozpoznawanie przysłówków, stosowanie formy bezokolicznika, stosowanie właściwych przyimków oraz związków wyrazowych.
9
Zagadnienia wymagające poprawy
2. Znajomość funkcji językowych: - odpowiednie reagowanie w sytuacjach z życia codziennego - wyrażenie zgody (zad.4 p.4.2), - odniesienie się do kontekstu sytuacyjnego w języku angielskim (zad.6) – poprawny zapis zdania w zadaniu otwartym. 3. Rozumienie tekstów pisanych: - odnajdywanie w tekście określonych informacji – dobieranie zdań do podanych tekstów na podstawie logicznych połączeń i wnioskowania (zad. 9). 4.Znajomość środków językowych: - stosowanie określonych środków językowych: konstrukcja z wykorzystaniem TOO / ENOUGH, strona bierna w czasie Past Simple, określenia czasu z FOR / SINCE. 5. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: poprawna realizacja zadania w kryteriach: - zastosowanie środków językowych – precyzyjne stosowanie określonych terminów leksykalnych i konstrukcji gramatycznych, - poprawność gramatyczno-leksykalna.
10
WNIOSKI 1. Kontynuacja pracy z różnorodnymi typami zadań egzaminacyjnych. 2. Należy zwiększyć ilość ćwiczeń z zakresu stosowania różnorodnych środków językowych tj. zastosowania właściwych konstrukcji na podstawie zbioru podanych wyrazów. Należy zwracać uwagę uczniów na poprawną konstrukcję zdań także podczas wykonywania zadań z pozostałych obszarów. 3. W trakcie tworzenia przykładowych wypowiedzi pisemnych w klasie należy szczególnie zwracać uwagę uczniów na zakres wykorzystywanych środków językowych tj. podkreślać konieczność precyzyjnego stosowania środków i konstrukcji gramatycznych, a także unikania środków o zabarwieniu pospolitym. 4. Podkreślać ważność stosowania odpowiednich strategii egzaminacyjnych dotyczących poszczególnych zadań.
11
Prezentację przygotowała p. Justyna Nurzyńska
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Prezentację przygotowała p. Justyna Nurzyńska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.