Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Historia i wiedza o społeczeństwie
Próbny egzamin gimnazjalny – klasa 3 Rok szkolny 2018/2019 Patrycja Łaziuk Krystyna Strzeżysz Bożena Krzak
2
Informacje ogólne r. czas trwania 60 minut W egzaminie uczestniczyło 115 uczniów z 4 klas trzecich. Egzamin składał się z 24 pytań (z podpunktami 43), podzielony był na dwie części przedmiotowe: historia (19 pytań) i wiedza o społeczeństwie (5 pytania). Wszystkie pytania były pytaniami zamkniętymi.
3
Statystyka testu Wynik szkoły 60,59%. Wynik maksymalny – 42 punktów 98% Wynik minimalny – 11 punktów 26% Test – umiarkowanie trudny
4
3a 3b 3c 3d SZKOŁA ŚREDNIA 62,4% 54,9% 58,6% 66,4% 60,59% MAX 40 35 42 41 MIN 13 11 14 15 Średnia klas, maksymalna i minimalna liczba punktów osiągnięta w każdej klasie.
6
Bardzo trudne Trudne Umiarkowanie trudne Łatwe Bardzo łatwe 1 16 10 12 4
7
Współczynnik łatwości
0,00 – 0,19 0,20 – 0,49 0,50 – 0,69 0,70 – 0,89 0,90 – 1,00 Bardzo trudne Trudne Umiarkowanie trudne Łatwe Bardzo łatwe Numer zadania 6.2 3.2, 3.3, 5.2, 6.1, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15.1, 15.3, 15.4, 15.5, 16, 24.2 1, 7, 15.2, 17.1, 17.2, 20.1, 20.2, 20.3, 22.2, 23 2, 4.1, 4.2, 5.1, 6.3, 9, 18.2, 19, 21, 22.1, 22.3, 24.1 3.1, 3.4, 3.5, 18.1
8
Mocne strony Historia umiejętność korzystania z tablic genealogicznych, wykorzystywanie informacji w nich zawartych znajomość architektury starożytnych cywilizacji – Grecji i Rzymu wiedza z zakresu historii starożytnej oraz początków islamu umiejętność wyjaśnia źródła rozwoju kultury renesansu oraz opisywanie jej charakterystyczne cechy (humanizm) umiejętność usytuowania w czasie I, II i III rozbiór Rzeczypospolitej i wskazywanie na mapie zmiany terytorialne po każdym rozbiorze
9
Wiedza o społeczeństwie:
umiejętność korzystania z diagramów i wykresów, wykorzystywanie informacji w nich zawartych znajomość podatków oraz funkcji ministerstw trójpodział władzy, zagadnienia dotyczące prezydenta
10
Zagadnienia wymagające poprawy:
podstawowe pojęcia dotyczące feudalizmu wczesne średniowiecze (umiejscawianie w czasie i przestrzeni monarchii Karola Wielkiego, Państwa Kościelnego oraz Cesarstwa w Europie Zachodniej) umiejętność korzystania z map historycznych (nadawanie tytułu mapie) chronologia (przyporządkowanie wydarzeń do władcy, lata panowania władców, wczesne średniowiecze) style architektoniczne (cechy – gotyk, styl romański) umiejętność wykorzystywania informacji zawartych w prostych tekstach źródłowych
11
Wnioski do dalszej pracy:
Praca z mapami historycznymi (granice Polski na przestrzeni dziejów i ważne miejsca historyczne, nadawanie tytułów mapom) Praca z tekstami źródłowymi (trudniejszymi, w których odpowiedź nie jest podana wprost, a należy ją wywnioskować na podstawie wiedzy już posiadanej) Kształcenie u uczniów umiejętność posługiwania się posiadanymi informacjami do rozwiązywania określonych problemów, np.: datowania źródeł, ustalania kolejności wydarzeń, korzystanie z konstytucji Powtarzanie dat oraz chronologia (lata panowania władców, najważniejsze daty z historii Polski i historii powszechnej – głównie wczesne średniowiecze)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.