Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAniela Pluta Został zmieniony 5 lat temu
1
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Białystok, dn. 14 września 2018r
2
Cel badania: Określenie dalszej ścieżki edukacyjnej absolwentów, którzy w roku szkolnym 2017/2018 ukończyli Publiczne Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku. Pozyskanie informacji na jakich kierunkach kształcenia podjęli naukę uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku. Określenie zgodności preferencji zawodowych w Indywidualnych Planach Działania absolwentów niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku. Pozyskanie informacji ilu absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym podjęło dalszą edukację. Zgromadzenie informacji na temat losów absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku.
3
Zakres badania: Badaniem objęto szkoły ponadgimnazjalne oraz Warsztaty Terapii Zajęciowej na terenie miasta Białegostoku oraz województwa podlaskiego. Grupę respondentów stanowili absolwenci, którzy w roku szkolnym 2017/2018 ukończyli Publiczne Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku. W badaniu zastosowano technikę wywiadu bezpośredniego realizowanego poprzez: rozmowy indywidualne i kontakty telefoniczne z rodzicami absolwentów, kontakty telefoniczne ze szkołami ponadgimnazjalnymi oraz Warsztatami Terapii Zajęciowej, rozmowy z wychowawcami klas.
4
Opis wyników: W roku szkolnym 2017/ Publiczne Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku ukończyło 13- tu absolwentów, w tym sześciu z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz siedmiu z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
5
Absolwenci – dalsza edukacja
6
Kierunki preferowane przez absolwentów:
Absolwenci Pracownik pomocniczy mechanika Pracownik pomocniczy fryzjera Fryzjer Kucharz liczba % Dziewczęta ----- 1 20% Chłopcy 2 40% Razem
7
Kierunki preferowane przez absolwentów
Z analizy dokumentacji w zakresie badań preferencji zawodowych absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim oraz Indywidualnych Planów Działań wynika spójność (83,3%) w wyborze kierunków kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych.
8
Losy absolwentów w latach szkolnych 2014/2015 – 2017/2018
9
Wnioski Zdecydowana większość absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim po ukończeniu Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku podjęła dalszą edukację w szkole ponadgimnazjalnej. Wszyscy absolwenci Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, którzy podjęli dalszą edukację wybrali kierunki kształcenia zgodne z ich preferencjami zawodowymi. 100% absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym podjęło dalszą naukę. 4. Działania podejmowane w roku szkolnym 2017/2018 w Publicznym Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku przyczyniły się do świadomego wyboru kierunków kształcenia oraz podjęcia dalszej edukacji absolwentów placówki.
10
rekomendacje Kontynuować działania z zakresu doradztwa zawodowego w Publicznym Gimnazjum Nr 24. Zintensyfikować bezpośredni kontakt absolwentów z gimnazjum w ramach realizacji działań zakresu doradztwa zawodowego. W następnym roku szkolnym kontynuować działania w zakresie losów absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku.
11
Raport z badań losów absolwentów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Waldemara Kikolskiego w Białymstoku dostępny jest u doradcy zawodowego, bibliotece szkolnej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.