Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE
częściej, więcej, może trochę inaczej...? Spotkanie 14 maja 2018
2
Kolejne działania w ramach: WROCŁAWSKIEGO PROGRAMU TRAMWAJOWEGO (WPT)
ogłoszonego we wrześniu 2016 CEL WPT: Poprawa dostępności do sieci transportu szynowego Sieć tramwajowa będzie intensywniej rozbudowywana, integrowana z koleją, autobusami, rowerem miejskim, systemem Park and Ride. priorytetem będzie wysoki standard ruchu. Podstawowe efekty WPT: krótki czas podróży „od drzwi do drzwi” (uwzględniający dojścia, oczekiwanie, jazdę) modyfikacja „zachowań komunikacyjnych” (mobilności) większy udział podróży transportem publicznym.
3
5 kluczowych elementów WPT do realizacji powyższych celów :
1. Rozbudowa sieci tramwajowej, 2. Nowy tabor oraz obiekty zaplecza (w tym zajezdnia), 3. Promocja podróżowania tramwajami, 4. Wprowadzenie stałego układu linii, 5. Integracja z koleją aglomeracyjną.
4
Wrocławski Program Tramwajowy
Kierunki rozwoju do 2022 roku ogłoszone w 2016 roku Ogłoszony przetarg na budowę Nowy most w trakcie projektowania Ogłoszony przetarg na budowę W trakcie budowy Po konsultacjach społecznych
5
Polityka zrównoważonej mobilności
z Nowego Studium 2018 z docelowym systemem tramwajowym
6
LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE
częściej, więcej, może trochę inaczej...? Zlecamy koncepcję nowego podejścia do układu linii tramwajowych i autobusowych Zwiększenie liczby kursów na trasach – czyli zwiększenie częstotliwości Zwiększenie prędkości podróży (minimalizacja strat czasu, czasów oczekiwania, w tym przy przesiadaniu się) Poprawę warunków przesiadki (integracja węzłów) Ma ona zakładać:
7
Koncepcja wzmocnienia układu linii tramwajowych i autobusowych
W jakim celu? Żeby zachęcić do wygodnego i szybszego podróżowania komunikacją zbiorową Żeby poprawić jakość przemieszczania się i tym samym jakość życia w mieście Żeby zadbać o czystsze powietrze – bo więcej pasażerów komunikacji zbiorowej to mniej samochodów
8
Slajd o KBR ? Najświeższe informacje o podróżach tramwajami i autobusami uzyskamy z badań pod koniec 2018 r.
9
Najświeższe informacje o podróżach tramwajami i autobusami uzyskamy z badań pod koniec 2028 r.
10
Krakowskie inspiracje
Korekty układu linii postanowili przeprowadzać tak, by nie naruszyć przyzwyczajeń krakowian, a jednocześnie by dokonać wzmocnień. Takt z jakim poruszają się tramwaje, wyznaczono na 7,5 i 15 minut (z dwoma wyjątkami linii 50 i 52, które kursują co 5 minut). Podniesienie go do pierwotnie zakładanego taktu 6 i 12 minut wymusiłby bardzo dużą ingerencję w siatkę połączeń, która mogłaby się nie spotkać z akceptacją krakowian. W efekcie zmian wprowadzanych w styczniu 2018 roku po ulicach Krakowa porusza się dodatkowe 30 tramwajów i 50 autobusów. Atutem Wrocławia jest fakt, że u nas tramwaje kursują co 12 i 6 minut. Zwiększenie liczby linii kursujących częściej (co 6 minut) względem liczby linii kursujących rzadziej (co 12 minut) nie spowoduje dużych ingerencji w siatkę połączeń.
11
Testowanie modyfikacji siatki połączeń
Harmonogram i elementy prac nad koncepcją: Działania wstępne spotkanie studyjne w Krakowie – poznanie doświadczeń Krakowa związanych z wprowadzaniem procesu tzw. „maksymalizacji” Opracowanie eksperckie koncepcji zmian wraz z propozycją etapowania zlecenie koncepcji powołanie wrocławskiego zespołu do współpracy z ekspertem przedstawienie koncepcji – pierwsza odsłona Sprawdzenie koncepcji na modelu ruchu wprowadzenie koncepcji do modelu ruchu i sprawdzenie jego efektywności z uwzględnieniem wyników KBR Konsultacje społeczne 2019 – zorganizowanie spotkań konsultacyjnych z udziałem eksperta – przedstawienie koncepcji mieszkańcom – wypracowanie ostatecznej wersji zmian Testowanie modyfikacji siatki połączeń Np. po otwarciu nowych tras (2020 / 2021)
12
Przykład idei zmian – obecne połączenie dwóch osiedli
13
Przykład idei zmian - wstępna propozycja a nie ostateczny przebieg
Nowe torowisko na Długiej-Popowickiej
14
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.