Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRIORYTET 3 Rozwój lokalny Działanie 3.1. Obszary wiejskie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRIORYTET 3 Rozwój lokalny Działanie 3.1. Obszary wiejskie"— Zapis prezentacji:

1 PRIORYTET 3 Rozwój lokalny Działanie 3.1. Obszary wiejskie
Działanie 3.2. Obszary podlegające restrukturyzacji

2 Zgodnie z ogłoszeniem o naborze wniosków do konkursu dopuszczone będą wszystkie rodzaje Projektów wskazane w Uzupełnieniu ZPORR, z zastrzeżeniem, że Projekty zakresu wykorzystania odnawialnych źródeł energii, poprawy jakości powietrza, lokalnej infrastruktury turystycznej oraz turystycznych systemów informacji mogą być składane wyłącznie przez jednostki samorządu terytorialnego oraz ich związki, porozumienia i stowarzyszenia. Zakończenie realizacji Projektów oraz ich rozliczenie nie może wykraczać poza 30 września 2006r. Kwota dotacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego przeznaczona na realizację Projektów w latach 2004 – 2006 wynosi (pula środków roku 2004 – 23, 37 % alokacji na lata ): Dla działania 3.1 – euro, Dla działania 3.2 – euro.

3 Słownik terminów: Obszary wiejskie – obszary usytuowane poza granicami administracyjnymi miast Dobro publiczne – dobra powszechnie dostępne, dostarczane w takiej samej ilości i takiej samej jakości wszystkim konsumentom znajdującym się w strefie jego oddziaływania np.. infrastruktura drogowa, oświetlenie ulic, parki miejskie, domy kultury, infrastruktura edukacyjna, infrastruktura służby zdrowia, czyste powietrze, publiczna telewizja Środki publiczne - środki finansowe beneficjentów. Wkład własny beneficjentów spoza sektora finansów publicznych będzie uznawany za środki „pokrewne” do publicznych, stanowiące element kategorii „inne środki publiczne” Pomoc publiczna Obiekt użyteczności publicznej - budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynek biurowy i socjalny.

4 Działanie 3.1. ZPORR Obszary wiejskie
Cel działania Głównym celem działania jest przeciwdziałanie marginalizacji społecznej i ekonomicznej obszarów wiejskich i małych miast do 20 tys. Mieszkańców Cele szczegółowe działania: wzrost mobilności zawodowej mieszkańców wsi i małych miast, tworzenie warunków do dywersyfikacji działalności gospodarczej.

5 Opis działania W ramach działania przewidziane są do realizacji Projekty, które mają wpływ na zwiększenie atrakcyjności gospodarczej i inwestycyjnej obszaru objętego projektem oraz tworzą warunki dla wzrostu zatrudnienia. W ramach działania przewidziane do realizacji są Projekty, które przyczynią się do zapewnienia dobra publicznego lub poprawy jakości istniejącego dobra publicznego (z wyjątkiem projektów zawierających pomoc publiczną). W ramach działania do realizacji przewiduje się Projekty inwestycyjne zlokalizowane na obszarach wiejskich i miast do 20 tys. Mieszkańców, wynikające z planów/programów rozwoju lokalnego przygotowanych w formule partnerstwa na poziomie gminnym, międzygminnym (np. przez związki gmin) lub powiatowym. Plan rozwoju lokalnego powinien zawierać co najmniej: - opis aktualnej sytuacji społeczno-gospodarczej na obszarze objętym planem, - opis planowanych zadań inwestycyjnych na lata , - plan finansowy na lata 2004 – 2006.

6 Rodzaje kwalifikujących się Projektów w ramach działania 3.1 ZPORR
1. Budowa lub modernizacja urządzeń do odprowadzania i oczyszczania ścieków: sieci kanalizacyjne, sieci kanalizacji deszczowej, oczyszczalnie ścieków, inne urządzenia do oczyszczania, gromadzenia, odprowadzania i przesyłania ścieków. 2. Budowa lub modernizacja urządzeń zaopatrzenia w wodę i poboru wody: sieci wodociągowe, ujęcia wody (w tym ochrona ujęć i źródeł wody pitnej) urządzenia służące do gromadzenia, przechowywania i uzdatniania wody urządzenia regulujące ciśnienie wody. 3. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii: budowa, rozbudowa i modernizacja urządzeń do produkcji i przesyłu energii ze źródeł odnawialnych (energia, wiatrowa, wodna, kolektory słoneczne i ogniwa fotowoltaiczne, energia uzyskiwana z wykorzystania biomasy i inne). 4. Poprawa jakości powietrza: modernizacja i rozbudowa systemów ciepłowniczych i wyposażenie ich w instalacje ograniczające emisje zanieczyszczeń pyłowych i gazowych do powietrza, przekształcenie istniejących systemów ogrzewania obiektów użyteczności publicznej w systemy bardziej przyjazne dla środowiska, w szczególności ograniczenie "niskiej emisji".

7 budowa, modernizacja, rekultywacja lub likwidacja składowisk odpadów
5. Gospodarka odpadami: budowa, modernizacja, rekultywacja lub likwidacja składowisk odpadów (w tym rekultywacja bądź likwidacja składowisk odpadów niebezpiecznych), - budowa lub modernizacja miejsc utylizacji opakowań i nieużytych środków ochrony roślin, - likwidacja dzikich wysypisk, kompleksowe systemy zagospodarowania odpadów na poziomie lokalnym, obejmujące w szczególności odbiór posegregowanych odpadów od mieszkańców, odzyskiwanie surowców wtórnych, recykling, kompostowanie odpadów organicznych, itp. 6. Przeciwdziałanie powodziom: - regulacja cieków wodnych (pogłębianie, zapory, stabilizacja brzegów, prace remontowe w korytach rzecznych, itd.), która poprawia bilans wodny i uwzględnia potrzebę ochrony przyrody, - tworzenie polderów (włączając wykorzystanie naturalnych sposobów przeciwdziałania powodzi, takich jak obsadzanie roślinnością, zalesianie) oraz odtwarzanie naturalnych terenów zalewowych, - budowa i modernizacja wałów przeciwpowodziowych wraz z drogami dojazdowymi, - budowa i modernizacja małych zbiorników retencyjnych i stopni wodnych w ramach tzw. „małej retencji”.

8 7. Budowa lub modernizacja dróg gminnych i powiatowych o znaczeniu
lokalnym: drogi powiatowe i gminne wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową, lokalne obiekty mostowe (mosty i wiadukty) na drogach gminnych i powiatowych wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową, drogi w granicach administracyjnych miejscowości i miast do 20 tys. mieszkańców wraz towarzyszącą infrastrukturą drogową. 8. Kompleksowe uzbrojenie terenu pod inwestycje: - projekty kompleksowego uzbrojenia terenu przeznaczonego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod inwestycje, z wyłączeniem terenów pod inwestycje mieszkaniowe – uzbrojenie związane z dostarczeniem podstawowych mediów – kanalizacji, wodociągu, instalacji elektrycznych, gazowych oraz dróg wewnętrznych itp. 9. Budowa lub modernizacja lokalnej bazy kulturalnej i turystycznej: - infrastruktura służąca rozwojowi aktywnych form turystyki, - infrastruktura noclegowa, gastronomiczna, informacyjno-recepcyjna i inna infrastruktura turystyczna, - systemy informacji kulturalnej i turystycznej, - infrastruktura kultury, w szczególności zaplecze kulturalne i rozrywkowe – sale koncertowe i wystawowe, amfiteatry,, - projekty polegające na restauracji i rewitalizacji obiektów dziedzictwa kulturowego - systemy zabezpieczeń obiektów dziedzictwa kulturowego na wypadek zagrożeń (w szczególności pożarów, włamań) - projekty inwestycyjne gmin uzdrowiskowych związane z rozwojem funkcji leczniczo-wypoczynkowych

9 Uwaga : Projekty środowiskowe realizowane w ramach działania 3.1. ZPORR wynikające z planów rozwoju lokalnego, realizowane będą na obszarach spełniających kryteria demograficzne (miejscowości do 20 tys. mieszkańców), a ich wartość całkowita nie będzie przekraczała 1 mln euro. W działaniu 3.1. ZPORR do realizacji przewidziane są projekty z zakresu turystyki i kultury o oddziaływaniu lokalnym, zlokalizowane na obszarach spełniających wymagane dla tego typu projektów kryterium demograficzne (miejscowości od 5 do 20 tys. mieszkańców lub mniejsze ośrodki w przypadku gdy pełnią funkcję centrum rozwoju lokalnego, to znaczy takie które są istotnym czynnikiem wzrostu i które są w stanie kumulować usługi i działalność gospodarczą w skali umożliwiającej społeczny i ekonomiczny rozwój sąsiadujących z nimi obszarów). Projekty z zakresu kultury przewidziane w działaniu 3.1. ZPORR nie będą związane z działalnością gospodarczą, za wyjątkiem działalności statutowej nie nastawionej na zysk realizowanej przez działające w imieniu samorządu terytorialnego jednostki organizacyjne, instytucje kultury sektora finansów publicznych dla których organem założycielskim są jednostki administracji rządowej lub samorządowej, a także organizacje pozarządowe, w tym stowarzyszenia, fundacje, kościoły i związki wyznaniowe.

10 Rodzaje beneficjentów
Samorząd gminny i powiatowy lub jednostki organizacyjne wykonujące zadania wyżej wymienionych jednostek samorządu terytorialnego. Związki, porozumienia i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego. Spółki prawa handlowego oraz inne jednostki organizacyjne nie działające w celu osiągnięcia zysku lub przeznaczające zyski na cele statutowe, w których większość udziałów lub akcji posiada samorząd województwa lub podmioty wymienione w pkt 1 i 2. Podmioty wykonujące usługi publiczne na podstawie umowy zawartej z jednostką samorządu terytorialnego, w których większość udziałów lub akcji posiada gmina lub powiat. Podmioty wybrane w wyniku postępowania przeprowadzonego na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych wykonujące usługi publiczne na podstawie umowy zawartej z jednostką samorządu terytorialnego na świadczenie usług z danej dziedziny. Organizacje pozarządowe nie działające w celu osiągnięcia zysku, w tym fundacje, stowarzyszenia, kościoły i związki wyznaniowe. Jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych .

11 Poziom dofinansowania projektów
Dofinansowanie z EFRR: maksymalnie 75% wydatków kwalifikowalnych maksymalnie 50% wydatków kwalifikowalnych - tylko w przypadku projektów generująych znaczący dochód netto Dofinansowanie z krajowych środków publicznych: z budżetu państwa – Minister Gospodarki i Pracy (10% wydatków kwalifikowalnych) oraz zgodnie z zasadami ustalanymi przez danego dysponenta części budżetowej

12 Za wydatki niekwalifikowalne w ramach Działania 3.1 uznaje się:
Wydatki kwalifikowalne działania 3.1: Przygotowanie planu rozwoju lokalnego – podmiotami uprawnionymi do ubiegania się o refundację są samorządy gmin i powiatów Prace przygotowawcze, w tym: - przygotowanie projektu (przeprowadzenie prac studialnych, ekspertyz, badania geologiczne), przygotowanie dokumentacji technicznej, przygotowanie studium wykonalności, raportu oddziaływania na środowisko; - prace projektantów, architektów, - zakup niezabudowanych nieruchomości jeśli jest to nierozerwalnie związane z realizacją projektu (maksymalnie 10% wydatków kwalifikowalnych w ramach projektu) przygotowanie dokumentacji przetargowej, koszt przygotowania przetargu, w tym publikacji ogłoszeń przetargowych Prace inwestycyjne i związane z procesem inwestycyjnym, w tym: - przygotowanie terenu pod budowę, w tym prace geodezyjne, - prace ziemne, - prace budowlano-montażowe - prace instalacyjne, - prace wykończeniowe, - zakup wyposażenia nierozerwalnie związanego z funkcjonowaniem inwestycji, nadzór sprawowany w imieniu inwestora w zakresie prawidłowości realizacji inwestycji koszty promocji projektu integralnie związane z jego realizacją koszt budowy kanalizacji teletechnicznej. Za wydatki niekwalifikowalne w ramach Działania 3.1 uznaje się: podłączenie do sieci wodociągowych lub kanalizacyjnych indywidualnych użytkowników zakup środków transportu np. na cele transportu odpadów

13 Działanie 3.2. ZPORR Obszary podlegające restrukturyzacji
Cel działania Głównym celem działania jest przeciwdziałanie marginalizacji społecznej i ekonomicznej obszarów restrukturyzowanych.

14 Opis działania W ramach Działania przewidziane do realizacji są projekty, które mają wpływ na zwiększenie atrakcyjności gospodarczej i inwestycyjnej obszaru objętego projektem oraz tworzą warunki dla wzrostu zatrudnienia. W ramach Działania przewidziane do realizacji są projekty, które przyczyniają się do zapewniania dobra publicznego lub poprawy jakości istniejącego dobra publicznego (z wyjątkiem projektów zawierających pomoc publiczną). W ramach Działania wspierane będą projekty infrastrukturalne wynikające z planów rozwoju lokalnego przygotowanych w formule partnerstwa na poziomie gminnym, międzygminnym (np. przez związki gmin) lub powiatowym. Wsparcie w ramach działania uzyskają inwestycje realizowane na obszarach podlegających restrukturyzacji. Są to obszary o wysokiej stopie bezrobocia, dużym udziale zatrudnionych w przemyśle i dużym spadku zatrudnienia w przemyśle.

15 nie zakwalifikowano powiatu wrocławskiego i miasta Jelenia Góra
Zakwalifikowano powiaty spełniające jednocześnie minimum dwa z następujących kryteriów: średnia stopa bezrobocia w latach równa lub większa od 15 %, średni udział pracujących w przemyśle w latach 1999 – 2001 powyżej 30 %, spadek liczby pracujących w przemyśle w relacji do spadku pracujących ogółem w latach 1999 – 2001 powyżej 50 % Na Dolnym Śląsku nie zakwalifikowano powiatu wrocławskiego i miasta Jelenia Góra

16 Rodzaje kwalifikujących się Projektów w ramach działania 3.2 ZPORR
1. Budowa lub modernizacja urządzeń do odprowadzania i oczyszczania ścieków: - sieci kanalizacyjne, - sieci kanalizacji deszczowej, - oczyszczalnie ścieków, - inne urządzenia do oczyszczania, gromadzenia, odprowadzania i przesyłania ścieków. 2. Budowa lub modernizacja urządzeń zaopatrzenia w wodę: - sieci wodociągowe, - ujęcia wody (w tym ochrona ujęć i źródeł wody pitnej), - urządzenia służące do gromadzenia, przechowywania i uzdatniania wody, - urządzenia regulujące ciśnienie wody. 3. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii: - budowa, rozbudowa i modernizacja urządzeń do produkcji i przesyłu energii ze źródeł odnawialnych (energia, wiatrowa, wodna, kolektory słoneczne i ogniwa fotowoltaiczne, energia uzyskiwana z wykorzystania biomasy i inne). 4. Poprawa jakości powietrza: - modernizacja i rozbudowa systemów ciepłowniczych i wyposażenie ich w instalacje ograniczające emisje zanieczyszczeń pyłowych i gazowych do powietrza, - przekształcenie istniejących systemów ogrzewania obiektów użyteczności publicznej w systemy bardziej przyjazne dla środowiska, w szczególności ograniczenie "niskiej emisji„.

17 - likwidacja dzikich wysypisk,
5. Gospodarka odpadami : - budowa, modernizacja, rekultywacja lub likwidacja składowisk odpadów (w tym rekultywacja bądź likwidacja składowisk odpadów niebezpiecznych), - budowa lub modernizacja miejsc utylizacji opakowań i nieużytych środków ochrony roślin, - likwidacja dzikich wysypisk, - kompleksowe systemy zagospodarowania odpadów na poziomie lokalnym, obejmujące między innymi odbiór posegregowanych odpadów od mieszkańców, odzyskiwanie surowców wtórnych, recykling, kompostowanie odpadów organicznych. 6. Budowa lub modernizacja dróg gminnych i powiatowych o znaczeniu lokalnym: - drogi powiatowe i gminne wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową, - lokalne obiekty mostowe (mosty i wiadukty) na drogach gminnych i powiatowych wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową, - drogi w granicach administracyjnych miejscowości i miast do 20 tys. mieszkańców wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową. 7. Kompleksowe uzbrojenie terenu pod inwestycje: - projekty kompleksowego uzbrojenia terenu przeznaczonego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod inwestycje, za wyjątkiem terenów z przeznaczeniem pod inwestycje mieszkaniowe – uzbrojenie związane z dostarczeniem podstawowych mediów – kanalizacji, wodociągu, instalacji elektrycznych, gazowych oraz dróg wewnętrznych, itp.

18 8. Budowa lub Modernizacja lokalnej bazy kulturalnej i turystycznej:
- infrastruktura służąca rozwojowi aktywnych form turystyki, - infrastruktura noclegowa, gastronomiczna, informacyjno-recepcyjna, - systemy informacji kulturalnej i turystycznej, - infrastruktura kultury, w szczególności zaplecze kulturalne i rozrywkowe – sale koncertowe i wystawowe, amfiteatry, - projekty polegające na restauracji i rewitalizacji obiektów dziedzictwa kulturowego, systemy zabezpieczeń obiektów dziedzictwa kulturowego na wypadek zagrożeń (w szczególności pożarów, włamań). 9. Inkubatory przedsiębiorczości: - modernizacja obiektów, w których zlokalizowane będą inkubatory przedsiębiorczości, - przystosowanie obiektów do pełnienia funkcji inkubatorów przedsiębiorczości.

19 Uwaga : Projekty środowiskowe realizowane w ramach Działania 3.2. ZPORR wynikające z planów rozwoju lokalnego, realizowane będą na obszarach podlegających restrukturyzacji, a ich wartość całkowita nie będzie przekraczała 1 mln euro. Projekty z zakresu kultury przewidziane w Działaniu 3.2 nie będą związane z działalnością gospodarczą, za wyjątkiem działalności statutowej nie nastawionej na zysk realizowanej przez działające w imieniu samorządu terytorialnego jednostki organizacyjne, instytucje kultury z sektora finansów publicznych dla których organem założycielskim są jednostki administracji rządowej lub samorządowej, a także organizacje pozarządowe, w tym stowarzyszenia, fundacje, kościoły i związki wyznaniowe.

20 Rodzaje beneficjentów
Samorząd gminny i powiatowy lub jednostki organizacyjne wykonujące zadania wyżej wymienionych jednostek samorządu terytorialnego. Związki, porozumienia i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego. Spółki prawa handlowego oraz inne jednostki organizacyjne nie działające w celu osiągnięcia zysku lub przeznaczające zyski na cele statutowe, w których większość udziałów lub akcji posiada samorząd województwa lub podmioty wymienione w pkt 1 i 2. Podmioty wykonujące usługi publiczne na podstawie umowy zawartej z jednostką samorządu terytorialnego, w których większość udziałów lub akcji posiada gmina lub powiat. Podmioty wybrane w wyniku postępowania przeprowadzonego na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych wykonujące usługi publiczne na podstawie umowy zawartej z jednostką samorządu terytorialnego na świadczenie usług z danej dziedziny. Organizacje pozarządowe nie działające w celu osiągnięcia zysku, w tym fundacje, stowarzyszenia, kościoły i związki wyznaniowe. Jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych .

21 Poziom dofinansowania projektów
Dofinansowanie z EFRR: maksymalnie 75% wydatków kwalifikowalnych maksymalnie 50% wydatków kwalifikowalnych - tylko w przypadku projektów, gdy inwestycja generuje znaczący dochód netto Dofinansowanie z krajowych środków publicznych: z budżetu państwa – Minister Gospodarki i Pracy (10% wydatków kwalifikowalnych) oraz zgodnie z zasadami ustalanymi przez danego dysponenta części budżetowej

22 Za wydatki niekwalifikowalne w ramach Działania 3.2 uznaje się:
Wydatki kwalifikowalne działania 3.2: Przygotowanie planu rozwoju lokalnego – podmiotami uprawnionymi do ubiegania się o refundację są samorządy gmin i powiatów Prace przygotowawcze, w tym: - przygotowanie projektu (przeprowadzenie prac studialnych, ekspertyz, badania geologiczne), przygotowanie dokumentacji technicznej, przygotowanie studium wykonalności, raportu oddziaływania na środowisko; - prace projektantów, architektów, - zakup niezabudowanych nieruchomości jeśli jest to nierozerwalnie związane z realizacją projektu (maksymalnie 10% wydatków kwalifikowalnych w ramach projektu) przygotowanie dokumentacji przetargowej, koszt przygotowania przetargu, w tym publikacji ogłoszeń przetargowych Prace inwestycyjne i związane z procesem inwestycyjnym, w tym: - przygotowanie terenu pod budowę, w tym prace geodezyjne, - prace ziemne, - prace budowlano-montażowe - prace instalacyjne, - prace wykończeniowe, - zakup wyposażenia nierozerwalnie związanego z funkcjonowaniem inwestycji, nadzór sprawowany w imieniu inwestora w zakresie prawidłowości realizacji inwestycji koszty promocji projektu integralnie związane z jego realizacją koszt budowy kanalizacji teletechnicznej. Za wydatki niekwalifikowalne w ramach Działania 3.2 uznaje się: podłączenie do sieci wodociągowych lub kanalizacyjnych indywidualnych użytkowników zakup środków transportu np. na cele transportu odpadów

23 Kryteria oceny wniosku o dofinansowanie projektu z Funduszu EFRR w ramach ZPORR
I Kryteria Formalne - nie są punktowane, służą sprawdzeniu kompletności wniosku. Kompletność wniosku; Kompletność załączników; Wnioskodawca uprawniony do składania wniosku; Zgodność projektu z celami działania określonymi w UZPORR, zgodność rodzaju projektu z listą przewidzianą w UZPORR dla danego działania; Zgodność z kryteriami: geograficznym lub demograficznym lub społecznym określonym w ZPORR dla danego działania; Właściwy okres realizacji projektu (uzasadnienie w razie jego przekroczenia);

24 Właściwa wartość projektu;
Zgodność udziału % dofinansowania z EFRR z maksymalnym limitem przewidzianym w UZPORR Zgodność udziału % dofinansowania z budżetu państwa z maksymalnym limitem przewidzianym w UZPORR; Właściwa wartość projektu; Planowane wydatki (kwalifikowalność wydatków); Źródła finansowania projektu; Znaczący zysk netto dla celów ustalenia wysokości dotacji; Plan rozwoju lokalnego, Lokalny program rewitalizacji, Plan rozwoju transportu publicznego

25 II. Kryteria Oceny Merytorycznej i Technicznej
Wniosek podlega ocenie przez Panel Ekspertów i otrzymuje ocenę pozytywną jeśli uzyska co najmniej 60% maksymalnej ilości punktów tj. 69 punktów . Kryteria te są takie same dla każdego działania. Przedsięwzięcia w ramach projektu Spójność projektu z celami działania UZPORR Powiązanie z innymi projektami Trwałość projektu oraz wykonalność instytucjonalna Wpływ projektu na zwiększenie atrakcyjności gospodarczej i inwestycyjnej obszaru objętego projektem oraz stworzenie warunków do wzrostu zatrudnienia Wskaźniki osiągnięcia celów projektu Kryteria Dodatkowe – charakterystyczne dla danego działania

26 Zasady przygotowywania i wypełniania załączników do wniosku o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego

27 Załącznik nr 1 Studium wykonalności
ELEMENTY, KTÓRE MUSI ZAWIERAĆ STUDIUM WYKONALNOŚCI PROJEKTU INWESTYCYJNEGO W RAMACH ZPORR : 1. Wnioski z przeprowadzonej analizy – podsumowanie 2. Definicja projektu 3. Charakterystyka projektu - część ogólna opisująca przedmiot inwestycji m.in..: - cele projektu; - wskaźniki osiągnięcia celów projektu; - analiza instytucjonalna - trwałość i wykonalność instytucjonalna projektu. 4. Analiza techniczna i/lub technologiczna 5. Różne analizy specyficzne dla danego rodzaju projektu/sektora

28 5. Analiza finansowa - (za wyłączeniem projektów dotyczących infrastruktury drogowej)
6. Analiza ekonomiczna 7. Analiza oddziaływania na środowisko - krótkie streszczenie np. Raportu z Oceny Wpływu na Środowisko (jeśli dokument ten jest wymagany - lub przedstawienie krótkiej informacji na temat wpływu projektu na środowisko) 8. Podsumowanie i wnioski – (można pominąć ten rozdział zamieszczając wszystkie informacje w Rozdziale Nr 1) 9. Załączniki: Oświadczenie beneficjenta – dochód generowany przez projekt – zgodnie z definicją „znaczącego dochodu netto”

29 a) Kopia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
Załącznik nr 2 Ocena oddziaływania na środowisko – raport oddziaływania na środowisko wymagany prawem polskim Załącznik nr 3 Dokumenty dotyczące zagospodarowania przestrzennego (zaznacz właściwy podpunkt: a, b, c) a) Kopia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu b) Potwierdzenie zgodności Projektu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego c) Potwierdzenie lokalizacji inwestycji celu publicznego

30 Załącznik nr 4 Kopia pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy
Załącznik nr 5 Wyciąg z dokumentacji technicznej (projekt i opis techniczny) Załącznik nr 6 Mapy, szkice lokalizacyjne sytuujące projekt Załącznik nr 7 Potwierdzenie prawa do dysponowania gruntem lub obiektami – oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane (oświadczenie inwestora)

31 Załącznik nr 8 Oświadczenie Beneficjenta o zabezpieczeniu środków niezbędnych do zrealizowania Projektu, w przypadku instytucji społecznych statut i odpowiednia uchwała organu stanowiącego

32 W dodatkowej, osobnej tabeli należy wyszczególnić dołączone dokumenty
Załącznik nr 9 Poświadczenia o współfinansowaniu Projektu przez instytucje partycypujące finansowo w kosztach Załącznik nr 10 Kopia zawartej umowy (porozumienia lub innego dokumentu) określającej role w realizacji Projektu, wzajemne zobowiązania stron, odpowiedzialność wobec dysponenta środków unijnych Załącznik nr 11 Bilans za ostatni rok (potwierdzony przez głównego księgowego lub biegłego rewidenta) zgodnie z Ustawą o rachunkowości, w przypadku jednostek samorządu terytorialnego zaświadczenie z RIO Załącznik nr 12 Rachunek zysków i strat przynajmniej za ostatni rok (potwierdzony jw.) Załącznik nr 13 Oświadczenie Beneficjenta lub instytucji odpowiedzialnej za funkcjonowanie Projektu po jego zakończeniu o zachowaniu celów Projektu zgodnych z wnioskiem aplikacyjnych w ciągu 5 lat od daty decyzji w sprawie dofinansowania ze środków EFRR Załącznik nr 14 Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, Ewidencji Działalności Gospodarczej, Rejestru Stowarzyszeń, Fundacji lub innego dokumentu tej rangi Załącznik nr 15 Oświadczenie Beneficjenta o możliwości odzyskania podatku VAT Załącznik nr 16 Poświadczona kopia dokumentu rejestrowego, świadcząca, iż Beneficjent nie działa w celu osiągania zysku Załącznik nr 17 Inne niezbędne załączone dokumenty wymagane prawem polskim lub kategorię projektu m. in.:Plan Rozwoju Lokalnego W dodatkowej, osobnej tabeli należy wyszczególnić dołączone dokumenty


Pobierz ppt "PRIORYTET 3 Rozwój lokalny Działanie 3.1. Obszary wiejskie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google