Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Metodyka pracy Komitetu Monitorującego PO KL,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Metodyka pracy Komitetu Monitorującego PO KL,"— Zapis prezentacji:

1 Metodyka pracy Komitetu Monitorującego PO KL,
w tym prawa i obowiązki członka Komitetu Karpacz, 6-7 października 2009 r. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego -

2 Grupy robocze w ramach KM PO KL
Gr. rob. ds. dobrego rządzenia Gr. rob. ds. zatrudnienia i integracji społecznej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego -

3 Rola Komitetu Monitorującego PO KL
rozpatrywanie i zatwierdzanie kryteriów wyboru projektów w ramach PO KL monitorowanie postępów prac w zakresie osiągania celów Programu analizowanie rezultatów wdrażania PO KL, w szczególności wyników ocen związanych z monitorowaniem realizacji Programu zapoznanie się z rocznymi sprawozdaniami z Programu i sprawozdaniem końcowym oraz rocznymi raportami z kontroli PO KL proponowanie zmian lub analiz Programu ułatwiających jego realizację analizowanie propozycji Instytucji Zarządzającej w zakresie zmian Programu nadzorowanie zgodności realizowanych działań z polityką równych szans oraz z innymi politykami horyzontalnymi analizowanie i zatwierdzanie tematów dla projektów innowacyjnych analizowanie i ocena Planów działania przygotowanych przez IP PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego -

4 Zadania członków KM PO KL
Obowiązkiem każdego członka/zastępcy jest aktywny udział w pracach KM poprzez: udział w posiedzeniach zabieranie głosu i przedstawianie stanowiska reprezentowanego środowiska w stosunku do przedmiotu prac Komitetu, proponowanie tematów wymagających konsultacji Komitetu (state of play projektów ponadnarodowych, podział środków finansowych na projekty innowacyjne i ponadnarodowe w stosunku do projektów systemowych i konkursowych), formułowanie wniosków dysponowanie czasem niezbędnym na zapoznanie się z materiałami i dokumentami programowymi na posiedzenia zgłaszanie dodatkowych punktów do porządku obrad (np. wniosek o zmianę kryterium dostępu) Ministerstwo Rozwoju Regionalnego -

5 Zadania członków KM PO KL
konsultowanie przekazanych materiałów, zapisów protokołów, nowych dokumentów lub zmian w dokumentach już obowiązujących w ramach reprezentowanego środowiska (np. konsultowanie kryteriów wyboru projektów zawartych w Planach działania, Podręcznika wskaźników, Projektu zmian Szczegółowego Opisu Priorytetów, Projektu zmian Wytycznych dot. projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej) prezentowanie ustaleń podjętych na posiedzeniach KM PO KL oraz informacji na temat EFS na innych forach (np. na posiedzeniach Podkomitetów Monitorujących PO KL w poszczególnych województwach) komunikowanie się z pozostałymi członkami KM także poza posiedzeniami, podstawą tego jest znajomość zasad funkcjonowania KM oraz wiedza na temat obiegu dokumentów w ramach KM, jego struktury organizacyjnej i celów, dla których został powołany. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego -

6 Dobre praktyki w KM PO KL
upowszechnienie partnerskiego modelu realizacji zadań, poprawy dialogu obywatelskiego i zwrócenie uwagi na rolę partnerstwa we wdrażaniu i monitorowaniu funduszy strukturalnych zapewnienie członkom KM podstaw merytorycznych niezbędnych do udziału w procesie monitorowania wdrażania Programu stworzenie mechanizmów usprawniających komunikację pomiędzy ciałami odpowiedzialnymi za realizację Programu Ministerstwo Rozwoju Regionalnego -

7 Przykłady dobrych praktyk w ramach KM PO KL
realizacja zasady partnerstwa na podstawie art. 11 Rozporządzenia Rady 1083/2006 – zapewnienie uczestnictwa strony rządowej, samorządowej oraz partnerów społecznych i gospodarczych wspieranie równości szans kobiet i mężczyzn – przy tworzeniu składu KM PO KL dąży się do równego udziału kobiet i mężczyzn powołanie z inicjatywy IZ PO KL 6 grup roboczych w celu wsparcia IZ, IP i KM PO KL – ich celem jest zapewnienie lepszego przepływu informacji oraz koordynacja działań podejmowanych w ramach systemu wdrażania PO KL, 2 z nich – ds. horyzontalnych i adaptacyjności i transferu wiedzy prowadzone są przez partnerów, co daje możliwość aktywnego uczestnictwa w procesie zarządzania Programem efektywne zarządzanie Komitetem złożonym z dużej liczby instytucji Ministerstwo Rozwoju Regionalnego -

8 Przykłady dobrych praktyk w ramach KM PO KL
opracowywanie publikacji poświęconych obszarom wdrażania PO KL (np. Ekonomia społeczna w PO KL) aktywny udział w posiedzeniach KM przedstawicieli Komisji Europejskiej, konsultowanie i opiniowanie zapisów dokumentów, organizowanie przez KE spotkań bilateralnych prezentowanie wyników badań ewaluacyjnych i stopnia wdrożenia rekomendacji podczas posiedzeń KM organizowanie wyjazdowych posiedzeń KM PO KL podczas, których członkowie Komitetu mają możliwość zapoznania się z projektami realizowanymi w ramach komponentu regionalnego PO KL szkolenia organizowane dla członków KM PO KL, np. nt. zasady gender mainstreaming stworzenie członkom Komitetu możliwości określenia dziedzin, w których chcieliby podnosić swoje kwalifikacje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego -

9 Przykłady dobrych praktyk w ramach KM PO KL
szkolenia zagraniczne – udział przedstawicieli partnerów społeczno-gospodarczych w 2 szkoleniach organizowanych przez The European Institute of Public Administration uruchomienie Bazy Wiedzy – portal o zaawansowanych możliwościach technicznych, obejmujący m.in. bazę dokumentów i interpretacji IZ, fora dyskusyjne, kalendarz wydarzeń wydawanie Biuletynu informacyjnego dla członków KM PO KL przekazywanie członkom KM podczas posiedzeń szczegółowych informacji dotyczących wdrażania Programu angażowanie członków KM PO KL w proces dialogu społecznego – poprzez zaproszenia do udziału w konferencjach, spotkaniach poświęconych funduszom europejskim Ministerstwo Rozwoju Regionalnego -

10 Rekomendacje z badania ewaluacyjnego: „Ocena realizacji zasady partnerstwa w ramach SPO RZL i PO KL”
KM PO KL ciałem decyzyjnym czy forum dyskusyjnym? większe zaangażowanie członków KM w proces podejmowania decyzji w trakcie i między posiedzeniami rozszerzenie roli członka KM jako podmiotu przekazującego informację i promującego zasadę partnerstwa poprawa komunikacji poprzez informowanie członków KM o postępach prac w realizacji Programu oraz wysyłanie materiałów do członków także między posiedzeniami organizowanie szkoleń dla członków Komitetu zapewnienie stabilności składów Komitetu proaktywne działanie Sekretariatu KM – zapewnienie bieżącej komunikacji, moderowanie dyskusji, definiowanie potrzeb i zlecanie ekspertyz przestrzeganie terminów wskazanych w Regulaminie KM PO KL (przekazywanie materiałów) Raport przygotowała Kampania Dobrych Usług – nie został jeszcze przez nas ostatecznie zatwierdzony i opublikowany. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego -

11 Departament Zarządzania EFS Cezary Miżejewski tel
Departament Zarządzania EFS Cezary Miżejewski tel Dziękuję za uwagę Ministerstwo Rozwoju Regionalnego -


Pobierz ppt "Metodyka pracy Komitetu Monitorującego PO KL,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google