Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Marketing w Firmie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Marketing w Firmie."— Zapis prezentacji:

1 Marketing w Firmie

2 „Marketing to żyć z klientami.”
Co to jest marketing? „Marketing to żyć z klientami.”

3 2

4 3

5 WIZJA – jasny, klarowny obraz tego, gdzie firma chce być w określonym czasie
MISJA – powód, dla którego firma istnieje, określenie kim są jej klienci i jakie ich potrzeby ma zamiar zaspokoić WARTOŚCI – część misji definiująca zasady zachowania w stosunku do klientów, pracowników i właścicieli. 4

6 2. SPECJALIZACJA W BRANŻY 3. LOKALIZACJA
1. NAZWA/LOGO 2. SPECJALIZACJA W BRANŻY 3. LOKALIZACJA 5

7 6

8 7

9 8

10 9

11 Co należy wiedzieć o klientach
Jakie są ich potrzeby, upodobania, gusty? W jaki sposób dokonują zakupu? Jakie produkty kupują? Jakich szczególnych cech szukają w produkcie? Co robią z produktem? Kiedy dokonują zakupu? Jak często kupują? Jak dużo kupują ? W jaki sposób dowiedzieli się o naszej firmie i produktach? Dlaczego kupują u nas, a nie u konkurencji? 10

12 Podejmowanie decyzji o zakupie
PRODUKT cena jakość wygląd /kolor, struktura, kształt, materiał itd./ opakowanie rozmiar kruchość, łatwość transportu, trzymania usługi, gwarancje opis funkcji produktu 11

13 Podejmowanie decyzji o zakupie
PRZEDSIĘBIORSTWO lokalizacja i infrastruktura reputacja metody sprzedaży godziny otwarcia, terminy dostaw, itp. warunki kredytowe reklama i promocja asortyment produkcji, zróżnicowanie kwalifikacje pracowników INNE sezonowość, cykliczność zmiany w gospodarce, np.: recesja, depresja, boom 12

14 13

15 posiadane kontakty i układy handlowe współpracownicy organizacja firm
image (reputacja) firmy jakość produktu jakość serwisu dystrybucja serwisu promocja sytuacja finansowa posiadane kontakty i układy handlowe współpracownicy organizacja firm stosowana technologia 14

16 sytuacja demograficzna postęp naukowo-techniczny
obsługiwani klienci sytuacja ekonomiczna sytuacja demograficzna postęp naukowo-techniczny sytuacja polityczno-prawna czynniki społeczne czynniki kulturowe konkurencja 15

17 ANALIZA SYTUACJI 16

18 17

19 18

20 19

21 20

22 21

23 22

24 23

25 24

26 25

27 26

28 27

29 28

30 29

31 30

32 31

33 32

34 33

35 34

36 Dziękuję za uwagę.


Pobierz ppt "Marketing w Firmie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google