Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Marketing w Firmie
2
„Marketing to żyć z klientami.”
Co to jest marketing? „Marketing to żyć z klientami.”
3
2
4
3
5
WIZJA – jasny, klarowny obraz tego, gdzie firma chce być w określonym czasie
MISJA – powód, dla którego firma istnieje, określenie kim są jej klienci i jakie ich potrzeby ma zamiar zaspokoić WARTOŚCI – część misji definiująca zasady zachowania w stosunku do klientów, pracowników i właścicieli. 4
6
2. SPECJALIZACJA W BRANŻY 3. LOKALIZACJA
1. NAZWA/LOGO 2. SPECJALIZACJA W BRANŻY 3. LOKALIZACJA 5
7
6
8
7
9
8
10
9
11
Co należy wiedzieć o klientach
Jakie są ich potrzeby, upodobania, gusty? W jaki sposób dokonują zakupu? Jakie produkty kupują? Jakich szczególnych cech szukają w produkcie? Co robią z produktem? Kiedy dokonują zakupu? Jak często kupują? Jak dużo kupują ? W jaki sposób dowiedzieli się o naszej firmie i produktach? Dlaczego kupują u nas, a nie u konkurencji? 10
12
Podejmowanie decyzji o zakupie
PRODUKT cena jakość wygląd /kolor, struktura, kształt, materiał itd./ opakowanie rozmiar kruchość, łatwość transportu, trzymania usługi, gwarancje opis funkcji produktu 11
13
Podejmowanie decyzji o zakupie
PRZEDSIĘBIORSTWO lokalizacja i infrastruktura reputacja metody sprzedaży godziny otwarcia, terminy dostaw, itp. warunki kredytowe reklama i promocja asortyment produkcji, zróżnicowanie kwalifikacje pracowników INNE sezonowość, cykliczność zmiany w gospodarce, np.: recesja, depresja, boom 12
14
13
15
posiadane kontakty i układy handlowe współpracownicy organizacja firm
image (reputacja) firmy jakość produktu jakość serwisu dystrybucja serwisu promocja sytuacja finansowa posiadane kontakty i układy handlowe współpracownicy organizacja firm stosowana technologia 14
16
sytuacja demograficzna postęp naukowo-techniczny
obsługiwani klienci sytuacja ekonomiczna sytuacja demograficzna postęp naukowo-techniczny sytuacja polityczno-prawna czynniki społeczne czynniki kulturowe konkurencja 15
17
ANALIZA SYTUACJI 16
18
17
19
18
20
19
21
20
22
21
23
22
24
23
25
24
26
25
27
26
28
27
29
28
30
29
31
30
32
31
33
32
34
33
35
34
36
Dziękuję za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.