Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Propozycja docelowej struktury wydziałowej PG

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Propozycja docelowej struktury wydziałowej PG"— Zapis prezentacji:

1 Propozycja docelowej struktury wydziałowej PG
Spotkanie kolegium rektorskiego z dziekanami wydziałów

2 Kontekst proponowanych zmian
Projektowe zmiany w ustawie „Prawo o szkolnictwie wyższym”. Projektowane zmiany w zasadach parametryzacji. Bardzo niekorzystna struktura kategorii wydziałowych na PG i brak perspektyw na istotną jej zmianę. Cel strategiczny PG – osiągnięcie parametrów umożliwiających ubieganie się o status uniwersytetu badawczego. Konieczność kształcenia możliwie dużej liczby absolwentów, dobrze przygotowanych zawodowo.

3 Cele restrukturyzacji
1. Poprawa struktury kategorii naukowych przyznawanych w ocenie parametrycznej (b. ważny element algorytmu dydaktycznego i prawdopodobnie jedno z podstawowych kryteriów zaliczenia do grupy uczelni badawczych).

4 Cele restrukturyzacji
2. Stworzenie struktury organizacyjnej dostosowanej do nowej klasyfikacji (OECD) dyscyplin naukowych, umożliwiającej klarowne przypisanie odpowiedzialności za rozwój poszczególnych dyscyplin jednostkom organizacyjnym uczelni.

5 Cele restrukturyzacji
3. Skoncentrowanie potencjału naukowego w ramach poszczególnych dyscyplin.

6 Cele restrukturyzacji
4. Stworzenie lepszych warunków grupie pracowników skupionych na badaniach oraz grupie skoncentrowanej na działalności dydaktycznej (dwie ścieżki kariery). Pracownicy naukowo-dydaktyczni będą skupieni na wydziałach poświęcając większość czasu na działalność badawczą, będą posiadali wyraźnie niższe pensa dydaktyczne. Pracownicy tej grupy będą rozliczani głównie z działalności badawczej. Pracownicy dydaktyczni będą skupieni na wydziale ( i ewentualnie w szkole) dydaktycznym, będą mieli stabilne zatrudnienie i będą rozliczani z działalności dydaktycznej.

7 Cele restrukturyzacji
Obniżenie kosztów dydaktyki (na I stopniu studiów) m.in. poprzez stworzenie modułów zajęć wspólnych dla studentów wszystkich kierunków studiów, lepsze wykorzystanie bazy dydaktycznej.

8 Generalny kierunek Wydzielenie 2 typów jednostek:
wydziałów badawczo-dydaktycznych wydziałów/jednostek dydaktycznych

9 Wydziały badawczo-dydaktyczne
Wydziały badawczo-dydaktyczne będą zorganizowane wokół dyscyplin naukowych w taki sposób, aby każda uprawiana dyscyplina była „zamknięta” na jednym wydziale. Wydziały badawczo-dydaktyczne będą mogły reprezentować dowolną liczbę dyscyplin.

10 Wydziały badawczo-dydaktyczne
Uprawnienia akademickie przyznawane uczelni dla poszczególnych dyscyplin będą zatem realizowane (przewody i postępowania awansowe) w ramach wydziałów.

11 Wydziały badawczo-dydaktyczne
W nowej parametryzacji (wg dyscyplin) trzeba będzie dokonać wyboru, które dyscypliny zostaną zgłoszone do oceny. Powinny to być wyłącznie dyscypliny, które mają szanse na uzyskanie kategorii/oceny A, w najgorszym razie B+ (tylko te kategorie/oceny umożliwiają nadawanie stopni naukowych).

12 Wydziały badawczo-dydaktyczne
Na każdym wydziale badawczo-naukowym musi istnieć (warunek istnienia wydziału) przynajmniej jedna dyscyplina, której kategoria umożliwia nadawanie stopnia doktora habilitowanego.

13 Wydział badawczo-dydaktyczny
Wydziały badawczo-dydaktyczne będą prowadziły studia II stopnia. Pracownicy tych wydziałów będą realizowali pensa dydaktyczne głównie na II stopniu studiów, częściowo na III (Szkoła Doktorska) i na I (wydział dydaktyczny).

14 Wydział dydaktyczny Utworzony zostanie jeden wydział dydaktyczny prowadzący studia I stopnia inżynierskie (i ewentualnie jednostka/szkoła realizująca studia licencjackie). Pracownicy dydaktyczni wydziału dydaktycznego będą realizowali pensa na tym wydziale, w wyjątkowych przypadkach uzupełniali je zajęciami na stopniu II na wydziałach badawczo-dydaktycznych.

15 Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne
Wydział 1 (część ETI i część EiA) – 2 dyscypliny 1.2 Nauki o komputerach i informatyka 1.2.a Nauka o komputerach, informatyka i bioinformatyka 2.2 Elektrotechnika, elektronika, inżynieria informatyczna 2.2.a Elektrotechnika i elektronika 2.2.b Robotyka i automatyka 2.2.c Systemy automatyzacji i kontroli 2.2.d Inżynieria i systemy łączności 2.2.e Telekomunikacja 2.2.f Sprzęt komputerowy i architektura komputerów

16 Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne
Wydział 2 (część M, część Ch, część FTiMS, część ETI) – 3 dyscypliny 2.3 Inżynieria mechaniczna 2.3.a Inżynieria mechaniczna 2.3.b Mechanika stosowana 2.3.c Termodynamika 2.3.d Inżynieria lotnicza i kosmiczna 2.3.e Inżynieria jądrowa (fizyka nuklearna należy do 1.3) 2.3.f Inżynieria dźwięku, analiza niezawodność 2.5. Inżynieria materiałowa 2.6 Inżynieria medyczna

17 Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne
Wydział 3 (część Ch) – 3 dyscypliny  1.4 Nauki chemiczne 2.4 Inżynieria chemiczna 2.9 Biotechnologia przemysłowa

18 Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne
Wydział 4 (ILiŚ, A) – 2 dyscypliny  2.1 Inżynieria lądowa 5.7 Geografia społeczna i gospodarcza 5.7.c Urbanistyka (planowanie i rozwój przestrzenny) 5.7.d Planowanie transportu i społeczne aspekty transportu

19 Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne
Wydział 5 (OiO, część ILiŚ, część Ch,część M, część EiA) - 1 dyscyplina  2.7 Inżynieria środowiska 2.7.a Inżynieria środowiska i inżynieria geologiczna, geotechnika 2.7.b Inżynieria naftowa (paliwa, ropa naftowa), energetyka i paliwa 2.7.e Inżynieria morska, statki morskie 2.7.f Inżynieria oceaniczna

20 Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne
Wydział 6 (ZiE) – 2 dyscypliny  5.2 Ekonomia i biznes 5.6 Nauki polityczne

21 Proponowane wydziały badawczo-dydaktyczne
Wydział 7 (część FTiMS, część Ch) – 3 dyscypliny  1.1. Matematyka 1.3. Nauki fizyczne 2.10. Nanotechnologia

22 Wydział Inżynierski - dydaktyczny
Struktura wewnętrzna WI: 12 kolegiów dydaktycznych (prowadzących kierunki studiów) i 2 centra (usługi dydaktyczne dla kolegiów i wydziałów).

23 Wydział Inżynierski - dydaktyczny
Organem jednoosobowym WI będzie dziekan (plus 1-2 prodziekanów). Organem kolegialnym – Rada Wydziału składająca się z dziekana, prodziekanów, dyrektorów kolegiów i centrów oraz z reprezentantów (po 1) wydziałów badawczo-dydaktycznych.

24 Wydział Inżynierski - dydaktyczny
Nad kolegiami i centrami nadzór merytoryczny/programowy sprawować będą wydziały badawczo-dydaktyczne poprzez akceptację dyrektorów kolegiów i centrów proponowanych przez dziekana WI oraz przez udział (50%) w Radach Programowych kolegiów. Kolegia będą prowadziły od jednego do kilku kierunków studiów.

25 Wydział Inżynierski - dydaktyczny
Wstępna propozycja kolegiów: Nadzór merytoryczny Wydziału 1: Kolegium Elektroniki/Robotyki/Elektrotechniki Kolegium Informatyki Nadzór merytoryczny Wydziału 2: Kolegium Mechaniki i Inżynierii Materiałowej Nadzór merytoryczny Wydziału 3: Kolegium Chemii i Biotechnologii

26 Wydział Inżynierski - dydaktyczny
Nadzór merytoryczny Wydziału 4: Kolegium Architektury Kolegium Budownictwa Nadzór merytoryczny Wydziału 5 Kolegium Inżynierii Morskiej Kolegium Energetyki Kolegium Inżynierii Środowiska Kolegium Transportu

27 Wydział Inżynierski - dydaktyczny
Nadzór merytoryczny Wydziału 6: Kolegium Zarządzania Inżynierskiego Nadzór merytoryczny Wydziału 7: Kolegium Fizyki Technicznej (i Matematyki Stosowanej?) Centrum Nauczania Matematyki Centrum Nauczania Fizyki

28 Międzynarodowa Szkoła Zarządzania i Ekonomii – jednostka dydaktyczna
Międzynarodowa Szkoła Zarządzania i Ekonomii (?) na prawach wydziału dydaktycznego – nadzór merytoryczny Wydziału 6 (i ew. 7) Kierunki licencjackie: zarządzanie, matematyka finansowa (?), ekonomia, analityka gospodarcza. Kierunki licencjackie można ewentualnie pozostawić na wydziałach badawczo-dydaktycznych (ZiE, FTiMS)

29 Inne jednostki związane z kształceniem:
Szkoła doktorska - nowa Centrum Nauczania Języków Obcych – w dotychczasowym kształcie Centrum Sportu – w dotychczasowym kształcie Podyplomowa Szkoła Biznesu – nowa - studia MBA i studia podyplomowe

30 Rekrutacja Rekrutacja (tak jak dotychczas) będzie odbywała się na kierunki studiów.


Pobierz ppt "Propozycja docelowej struktury wydziałowej PG"

Podobne prezentacje


Reklamy Google