Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
Opublikowałvova tereshkun Został zmieniony 6 lat temu
1
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr
2
Informacje i analityczne wsparcie zarządzania strategicznego (IAU SUT) - system, który jednoczy wszystkie inne elementy organizacji w jedną całość, pozwala nam sformułować proces zarządzania strategicznego jako ciągłą serię decyzji zarządczych mających na celu osiągnięcie celów strategicznych.
3
Orientacja nie polega tak bardzo na organizacji, ale na jej zewnętrznym i pośrednim otoczeniu. Analiza informacji w warunkach reprezentatywnego prawdopodobieństwa. Predykcyjny charakter wyników przetwarzania informacji. Duże prawdopodobieństwo subiektywnej interpretacji wskaźników informacyjnych. Interpersonalny charakter informacji (potrzeba dostarczania informacji o poszczególnych procesach biznesowych), co prowadzi do konieczności obsługi dużych ilości informacji analitycznych i finansowych. Informacje strategiczne charakteryzują się szeregiem różnic ze względu na charakter procesu podejmowania decyzji zarządczych:
4
Decyzje strategiczne podejmowane są na podstawie informacji strategicznych, które następnie są zawarte w strategii i narzędziach organizacyjnych, finansowych i ekonomicznych, socjopsychologicznych, metodologicznych i innych, za pomocą których realizowany jest proces strategiczny.
5
Obejmują wszystko, co może wpłynąć na długoterminową działalność przedsiębiorstwa, nieprzewidziane zdarzenia związane ze zmianami w otoczeniu (w tym z działaniem siły wyższej), a nawet informacje o zdarzeniach, które są poza bezpośrednią działalnością i wpływami, ale mogą zmienić udział przedsiębiorstwa Strategiczne potrzeby informacyjne zależą od strategicznych celów, jakie stawia sobie firma. Strategiczne potrzeby informacyjne przedsiębiorstwa
6
W procesie tworzenia strategii zbieraj i przetwarzaj określone ilości informacji, aby móc odpowiedzieć na pytanie: jakie możliwości oferuje i dlaczego dana firma angażuje się w konkretną dziedzinę działalności? jak wykorzystać możliwości środowiska? jakie rodzaje strategii konkurencyjnych powinny być stosowane w danej branży? w jaki sposób przedsiębiorstwo jest zdeterminowane i wykorzystywane przez to miejsce w tej dziedzinie, co jest kluczowym czynnikiem sukcesu, itd.?
7
Ocena środowiska, przemysłu i konkurencji wymaga, na podstawie analizy i rozsądnego prognozowania, podjęcia decyzji o najlepszym dostosowaniu się do niego, uczestnictwie (lub nie) przedsiębiorstwa w procesach, które określają specyfikę działania branży (dostawa, sprzedaż, finansowanie, regulacje państwowe itp.). Wartości nie są wielkością, ale orientacją docelową, obiektywnością i zdolnością do terminowego uzyskiwania niezbędnych informacji.
8
Działalność strategiczna wymaga rzetelnej informacji i wsparcia analitycznego w postaci baz strategicznych danych, założeń i prognoz. Stworzenie takiego bezpieczeństwa to nie tylko zbiór informacji i ich przetwarzanie.
9
Strategiczna baza danych (BSD) to krótki opis systemu najważniejszych elementów strategicznych, które należą do środowiska przedsiębiorstwa; BSD służy do oceny sytuacji przepływowej, wykorzystywanej do określenia przejawów procesów w przyszłości i podejmowania strategicznych decyzji..
10
Wdrożenie koncepcji zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie dotyczy wszystkich aspektów jego działalności. Ponieważ jednak informacja jest przedmiotem pracy menedżerskiej, a większość dźwigni wpływu podmiotu na przedmiot ma charakter informacyjny, istniejący system informacyjny powinien być starannie przebudowywany, aby tworzyć informacje i analityczne dostarczanie zarządzania strategicznego zgodnie z wybranymi strategiami. Wniosek:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.