Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego - Erasmus+ Projekt realizowany w ramach Programu POWER VET.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego - Erasmus+ Projekt realizowany w ramach Programu POWER VET."— Zapis prezentacji:

1 Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego - Erasmus+ Projekt realizowany w ramach Programu POWER VET

2 Realizator projektu: Powiatowy Zespół Szkół nr 2 w Wejherowie Partner projektu: WBS TRAINING AG w Dreźnie, Niemcy Wartość projektu: 32 072,00 EURO Okres realizacji projektu: 15.11.2015 – 14.07.2018

3 Głównym celem projektu jest poprawa kompetencji zawodowych i zwiększenie zdolności do zatrudnienia poprzez zapoznanie uczniów z najnowszą wiedzą dotyczącą odnawialnych źródeł energii oraz wykorzystanie tej wiedzy podczas ćwiczeń praktycznych

4 Cele szczegółowe: zapoznanie uczniów z możliwościami, jakie niesie ze sobą wykorzystania odnawialnych źródeł energii zaznajomienie uczniów z metodą produkcji energii z biomasy/biogazu oraz na farmach wiatrowych przedstawienie charakterystyki domu energooszczędnego przeprowadzenie praktycznych eksperymentów na organicznych ogniwach fotowoltaicznych w laboratorium DLR na Politechnice w Dreźnie

5 przeprowadzenie warsztatów na temat ogniw słonecznych, krzemu słonecznego oraz energetyki słonecznej przeprowadzenie warsztatów na temat fotowoltaiki i praktycznego wykorzystania półprzewodników doskonalenie umiejętności językowych w języku obcym poznanie kultury kraju, gdzie będzie odbywać się szkolenie, które to wpłyną na poprawę jakości i skuteczności szkolenia oraz podwyższą jego atrakcyjność (nauka poza szkołą, nauka poprzez przeprowadzanie eksperymentów)

6 Uczestnicy projektu Uczestnikami projektu jest 20 uczniów klas 3 technikum o profilu technik elektryk oraz 2 opiekunów

7 Rekrutacja Uczniowie, którzy wzięli udział w projekcie, przeszli pozytywnie proces rekrutacyjny, polegający na: analizie wyników osiąganych przez uczniów ze specjalnością technik elektryk (udział w konkursach i olimpiadach technicznych był dodatkowym atutem) przystąpieniu do test sprawdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie A2

8 Przygotowania do wyjazdu Uczestnicy projektu uczestniczyli w następujących zajęciach przygotowujących do wyjazdu: dodatkowe zajęcia z zakresu zagadnień zawartych w ramach projektu (30 godz.) spotkania poświęcone zagadnieniom kulturowym Niemiec (2 godz.) spotkanie BHP dotyczące odpowiedniego zachowania się podczas projektu, a także w czasie wolnym uczestników, celem zapobiegania ryzyka wypadków i nieodpowiedzialnych zachowań (2 godz.)

9 Podróż Szkoła zapewniła uczestnikom projektu podróż autokarem z Wejherowa do miejsca zakwaterowania w Dreźnie

10 Drezno, Niemcy

11 WBS TRAINING AG Partner projektu, WBS TRAINING AG, odpowiedzialny był za realizację zadań na terenie Niemiec. Należały do nich: organizacja trenerów i wyposażenia organizacja zakwaterowania i wyżywienia organizacja transportu publicznego organizacja programu kulturalnego opieka podczas wycieczek krajoznawczych i programu kulturalnego monitorowanie i rozwiązywanie ewentualnych problemów

12 Szkolenia

13 Szkolenia, w którym wzięła udział młodzież ZSP nr 2 w Wejherowie, zostało zorganizowane po raz pierwszy w 2012 r. w ramach programu Leonardo da Vinci i od tamtej pory cieszy się dużym zainteresowaniem w sektorze kształcenia technicznego. Podczas dwóch tygodni uczniowie PZS nr 2 uczestniczyli w serii wykładów oraz zajęć warsztatowych w języku angielskim, poświęconych energii odnawialnej: wiatrowej, słonecznej, wodnej i geotermicznej. W części praktycznej szkolenia młodzież miała okazję nie tylko zgłębić wiedzę na temat budowy, funkcji oraz procesu produkcji ogniw fotowoltaicznych i paneli słonecznych, lecz również przeprowadzić doświadczenia praktyczne na ogniwach i modułach.

14 Wyjazdy edukacyjne Problematykę energii odnawialnej przybliżały uczniom w sposób praktyczny wyjazdy edukacyjne: interaktywne zwiedzanie elektrowni wodnych „Bienertmühlwehr” i „Innovationskraftwerk Reick” w Dreźnie, zwiedzanie stacji pomp „Niederwartha” oraz oczyszczalni wody „Kaditz”, zwiedzanie muzeum energii Drewag oraz muzeum Zbiorów Technicznych, całodniowa wizyta w drezdeńskim laboratorium Uniwersytetu Technicznego i Niemieckiego centrum Lotnictwa i Kosmonautyki (DRL) w Dreźnie.

15 Wycieczka do elektrowni wodnej

16

17 Wycieczka do elektrownii źródeł odnawialnych

18 Wycieczka do muzeum techniki

19 Wycieczka do muzeum energii

20 Testowanie ogniw fotowoltaicznych

21 Wizyta w oczyszczalni ścieków

22 Wycieczki krajoznawcze Podczas intensywnego szkolenia zawodowego uczniowie uczestniczyli również w bogatym programie kulturalnym. Poznali piękną starówkę Drezna, zwiedzili z przewodnikiem miasto Berlin, fabrykę Volkswagen'a w Dreźnie, Muzeum Wojskowo-Historyczne w Dreźnie, Muzeum Transportu, czy słynny niemiecki Zwinger, prezentujący światowej sławy kolekcje dzieł sztuki oraz zdobycze nauki z XVI, XVII i XVIII wieku.

23 Całodniowa wycieczka do Berlina

24 Zwiedzanie fabryki Volkswagena

25 Wizyta w muzeum higieny

26 Wycieczka do muzeum sztuki

27 Prezentacja końcowa W ostatnim dniu szkolenia uczestnicy przedstawili prezentacje swoich autorskich projektów z dziedziny fotowoltaiki. Bez wątpienia można powiedzieć, że sama możliwość uczestniczenia w projekcie Erasmus +, pozytywna ocena prac projektowych uczniów, jak i otrzymane przez nich certyfikaty Europass - Mobilność oraz Erasmus+ VET zwiększyły ich kompetencje zawodowe oraz zdolności do zatrudnienia, a także wpłynęły na zwiększenie poczucia ich własnej wartości, motywacji do dalszej nauki i umiejętności pracy w zespole.

28 Przygotowanie prezentacji końcowych

29 Prezentacje

30 Wręczenie certyfikatów i pożegnanie

31 EFEKTY/ WSKAŹNIKI PROJEKTU

32 Rezultaty projektu Uczestnicy projektu wzbogacili swoją wiedzę na a temat niekonwencjonalnych, zastępczych źródeł energii, najnowszych technologii oraz różnorodnych form produkcji energii odnawialnych. Ponadto poznali jak przebiega proces produkcji kolektorów słonecznych, potrafią zaprojektować, zbudować oraz instalować systemy fotowoltaiczne. Poznali zasady budowy domu pasywnego, energooszczędnego oraz sposoby oszczędzania energii w codziennym życiu. Udoskonalili umiejętności prezentowania rezultatów swojej pracy w MS PowerPoint oraz prezentowania wyników swojej pracy podczas prezentacji ustnej w języku obcym. Rozwinęli także swoje umiejętności językowe poprzez komunikację w języku obcym oraz poszerzą zasób słownictwa dotyczącego dziedziny energii odnawialnych. Podnieśli swoje umiejętności interpersonalne, umiejętność pracy w zespole, wartości osobowościowe jak i punktualność. Udoskonalili umiejętności i postawy cenione przez pracodawców. Co więcej, uczniowie otrzymali potwierdzenie swoich nowych kompetencji w formie certyfikatów: Europass – Mobilność, które mogą być przez nich wykorzystane jako referencje w chwili gdy będą się ubiegać o pracę.

33 Upowszechnianie i PROMOCJA projektu: Strona internetowa szkoły - http://zsp2.net/index.php/nggallery/thumbnails?page_id=52 http://zsp2.net/index.php/nggallery/thumbnails?page_id=52

34 Facebook

35 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego - Erasmus+ Projekt realizowany w ramach Programu POWER VET."

Podobne prezentacje


Reklamy Google