Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
część humanistyczna-Historia i WOS
2
6 grudnia 2017 roku odbył się egzamin gimnazjalny z historii i wiedzy o społeczeństwie.
Arkusz standardowy zawierał 24 zadania zamknięte, w tym 20 zadań z historii i 4 zadania z wiedzy o społeczeństwie. Większość zadań z historii odwoływała się do zróżnicowanych tekstów źródłowych: map, tablic genealogicznych, taśmy chronologicznej, materiału ikonograficznego, źródeł pisanych. Do zadania z wiedzy o społeczeństwie wykorzystano dane statystyczne (wykres). Przeważały zadania wyboru wielokrotnego, w których uczeń wybierał jedną z podanych odpowiedzi. Były również zadania na dobieranie – uczeń dobierał elementy zgodnie z podanym kryterium doboru oraz zadania typu prawda-fałsz, w których uczeń rozstrzygał, czy zawarte w zdaniu twierdzenie jest prawdziwe, czy fałszywe.
3
Z wiedzy o społeczeństwie:
Zestaw zadań sprawdzał wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej dla III etapu edukacyjnego i obejmował następujące wymagania ogólne: Z historii: chronologia historyczna, analiza i interpretacja tekstów historycznych, wykresów, rysunków, zdjęć, tablic genealogicznych i map, Z wiedzy o społeczeństwie: wykorzystanie i tworzenie informacji, znajomość etapów uchwalania ustawy, umiejętność analizy wykresu przedstawiającego spadek PKB,
4
Do egzaminu przystąpili uczniowie klasy:
III A, IIIB i IIIC, III D i III E. Łącznie 138 osób. Nie pisała testu jedna z uczennic klasy III E. Test okazał się łatwy - łatwość wykonania 69,10% Oprac:
7
Mocne strony: Historia uczeń potrafi: interpretować tekst historyczny,
tworzyć i wykorzystać informacje na podstawie wykresów i diagramów, korzystać z drzewa genealogicznego, pracować z mapą historyczną, WOS uczeń zna: prawa człowieka przysługujące obywatelom i zapisane w konstytucji prawa przysługujące konsumentom
8
Zagadnienia wymagające poprawy:
Historia Umieszczanie wydarzeń w czasie i przestrzeni WOS znajomość etapów uchwalania ustawy
9
Wnioski 1. Należy utrwalać umiejętność posługiwania się osią czasu
2. Przypomnieć i utrwalić kolejność epok historycznych. 3. Utrwalać zasady funkcjonowania organów państwa polskiego.
10
Opracowali: Patrycja Świętochowska - Łaziuk Krystyna Strzeżysz A
Opracowali: Patrycja Świętochowska - Łaziuk Krystyna Strzeżysz A. Nawrot Krzysztof Łapa Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.