Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zasady dokonywania zamówień w projekcie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zasady dokonywania zamówień w projekcie"— Zapis prezentacji:

1 Zasady dokonywania zamówień w projekcie
Gdańsk, 19 stycznia 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata

2 Obowiązki Zamawiającego
Beneficjent, jego partnerzy lub jednostki realizujące projekt (jeśli występują) jako Zamawiający są zobowiązani do udzielania zamówień zgodnie z zapisami Rozdziału 6.5 – Zamówienia udzielane w ramach projektu Wytycznych Ministra Rozwoju w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata

3 Weryfikacja „ex ante” zamówień – dlaczego robimy?
1. Celem weryfikacji „ex ante” zamówień jest niedopuszczenie do udzielenia zamówienia obarczonego wadami, które skutkowałyby wystąpieniem nieprawidłowości. 2. IZ RPO WP przeprowadza ją przede wszystkim na etapie przed ogłoszeniem/upublicznieniem zamówienia.

4 Weryfikacja ex ante zamówień – sposób przekazania dokumentów
Sposób przekazywania dokumentów Weryfikacja ex ante zamówień – sposób przekazania dokumentów 1. Za pośrednictwem a do: - Sekretariatu DPR - Referatu Kontroli 2. Za pośrednictwem narzędzia informatycznego „chmura”, które znajduje się pod adresem internetowym Ważne: Zamieszczenie dokumentów w „chmurze” + z informacją o przesłaniu dokumentów.

5 Narzędzia przyspieszające realizację projektu
Przyspieszenie … Narzędzia przyspieszające realizację projektu 1. Opinia z weryfikacji ex ante zamówienia publicznego + uwagi IZ RPO WP (bez odsyłania poprawionej dokumentacji) 2. Ogłaszanie przetargów bez oczekiwania na opinię Instytucji Zarządzającej dotyczącej poprawności dokumentacji postępowania przetargowego.

6 Weryfikacja udzielonych zamówień (tzw. „ex-post”)
Weryfikacja dokumentacji już udzielonego zamówienia (tzw. „ex post”) dokonywana jest przez IZ RPO WP m.in. przed zatwierdzeniem wniosku o płatność lub wniosku o zaliczkę. W celu umożliwienia weryfikacji, beneficjent każdorazowo zobowiązany jest do przekazania do IZ RPO WP dokumentów związanych z udzielanymi zamówieniami wskazanych w umowie o dofinansowanie.

7 SL Rejestracja dokumentów w SL2014 z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych: treść ogłoszenia o zamówieniu publicznym, ogłoszenia o zmianie ogłoszenia; umowy z wykonawcami i aneksy do umów z wykonawcami – niezwłocznie po zawarciu umowy/aneksu z wykonawcą; umowy na roboty dodatkowe, uzupełniające – niezwłocznie po zawarciu.

8 Weryfikacja ex post - sposób przekazania dokumentów
Przekazanie dokumentów do ex-post Weryfikacja ex post - sposób przekazania dokumentów 1. Dostarczenie do sekretariatu DPR papierowych wersji dokumentów (oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem) lub 2. Za pośrednictwem narzędzia informatycznego „chmura”, które znajduje się pod adresem internetowym Ważne: Zamieszczenie dokumentów w „chmurze” + z informacją o przesłaniu dokumentów.

9 Weryfikacja ex-post Weryfikacja ex post Weryfikacji podlegają dostarczone przez Beneficjenta dokumenty. Prawo do wniesienia uwag w ciągu 7 dni od otrzymania pisma. Co do zasady – jedno odwołanie. Wyjątki: nowe okoliczności

10 Orzecznictwo/ interpretacja przepisów
Baza wiedzy Orzecznictwo/ interpretacja przepisów Poradnik Komisji Europejskiej - zamówienia publiczne. Porady dla osób odpowiedzialnych za udzielanie zamówień publicznych dotyczące unikania najczęstszych błędów popełnianych w projektach finansowanych z europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych

11 Dziękuję za uwagę. 11


Pobierz ppt "Zasady dokonywania zamówień w projekcie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google