Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w obliczu wyboru ścieżki zawodowej Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
2
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
3
Specjalne potrzeby edukacyjne
Specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu Niepełnosprawność narządu słuchu Niepełnosprawność narządu wzroku Niepełnosprawność ruchowa Upośledzenie umysłowe Niepełnosprawności sprzężone Autyzm i zespół Aspergera ADHD Niedostosowanie społeczne i zagrożenie niedostosowaniem społecznym Uczeń zdolny Choroby przewlekłe
4
Jest decyzją administracyjną mającą zastosowanie w procesie edukacji, zobowiązującą odpowiednie organy (dyrektora szkoły, starostę) do jego realizacji, w zakresie którego dotyczy ORZECZENIE Jest sformułowanym na piśmie stanowiskiem uwzględnianym przy podejmowaniu decyzji związanych z edukacją OPINIA
5
Uczeń z niepełnosprawnością
niesłyszący, słabosłyszący, niewidomy, słabowidzący, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z niepełnosprawnościami sprzężonymi
6
Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego:
Niepełnosprawni Niedostosowani społecznie lub zagrożeni niedostosowaniem społecznym
7
Inne źródła informacji
Orzeczenie o niepełnosprawności Zaświadczenie lekarskie Nieformalne źródła informacji
8
Uczeń zdolny – indywidualny program lub tok nauki
Na wniosek lub za zgodą rodziców albo pełnoletniego ucznia dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, może zezwolić uczniowi na indywidualny program lub tok nauki oraz wyznaczyć nauczyciela-opiekuna.
9
DZIĘKUJEMY
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.