Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPatrycja Urban Został zmieniony 6 lat temu
1
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej nr 24 w Lublinie
2
Użyte narzędzia i środki dydaktyczne:
„Karty do diagnozowania gotowości szkolnej” Hanna Derewlana, Barbara Michalska, Joanna Świątek, Beata Wosińska Zestaw klocków przestrzennych ( + liczby) Historyjki obrazkowe, puzzle, kolorowe obrazki Zestaw figur geometrycznych
3
Cel: Wskazanie umiejętności i kompetencji dziecka, w zakresie badanych obszarów, które będą mu pomagać w nauce w klasie I oraz, wskazanie aspektów rozwoju dziecka, które tę naukę mogą utrudniać.
4
Charakterystyka grupy:
Diagnozą przedszkolną objęte było razem 24 dzieci z oddziału przedszkolnego, w tym 14 dzieci sześcioletnich oraz 10 dzieci pięcioletnich. Dwoje dzieci 4 letnich nie uczestniczyło w badaniu, ze względu na wiek.
5
Badane obszary: Rozwój poznawczy Rozwój społeczno- emocjonalny Rozwój fizyczny
6
Rozwój poznawczy: Mowa Percepcja wzrokowa Pamięć i uwaga
Przygotowanie do nauki czytania i pisania
7
Rozwój emocjonalno- społeczny:
Samodzielność w zakresie czynności samoobsługowych Poziom kompetencji społecznych (reagowanie w sposób społecznie akceptowalny, pokojowe rozwiązywanie konfliktów, relacje w grupie społecznej)
8
Rozwój fizyczny: Ogólna sprawność ruchowa dzieci, z uwzględnieniem motoryki małej i dużej.
9
Przyjęto następującą skalę oceny osiągnięć dziecka:
A(3pkt): badana umiejętność została ukształtowana: dziecko samodzielnie/ starannie/precyzyjnie/sprawnie/bezbłędnie wykonuje określone wskaźnikiem czynności. B (2pkt): badana umiejętność należy doskonalić: dziecko samodzielnie wykonuje określone wskaźnikiem czynności, popełniając pojedyncze/ nieznaczne/ niewielkie/ drobne błędy. C(1pkt): badana umiejętność jest w fazie kształtowania należy ją rozwijać: dziecko podejmuje próby samodzielnego wykonania zadania lub oczekuje wsparcia, wykonuje czynności nieprecyzyjnie/ niedokładnie/ niestarannie/ popełnia błędy. D(0 pkt): Badana umiejętność jeszcze nie występuje, dziecko nie podejmuje określonych wskaźnikiem czynności samodzielnie ani z pomocą nauczyciela lub wykonuje zadania niepoprawnie.
10
Przyjęto następujące przedziały procentowe:
100% - 76% - poziom wysoki % - 51% - poziom przeciętny poniżej 51% - poziom niski
11
Wyniki: Wysoki poziom gotowości szkolnej: 7 uczniów ( w tym 1 pięciolatek) Przeciętny poziom gotowości szkolnej: 8 uczniów ( w tym 1 pięciolatek) Niski poziom gotowości szkolnej: 9 uczniów (są to same pięciolatki, uczęszczające pierwszy rok do zerówki)
13
Dziękuję za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.