Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik"— Zapis prezentacji:

1 Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej nr 24 w Lublinie

2 Użyte narzędzia i środki dydaktyczne:
„Karty do diagnozowania gotowości szkolnej” Hanna Derewlana, Barbara Michalska, Joanna Świątek, Beata Wosińska Zestaw klocków przestrzennych ( + liczby) Historyjki obrazkowe, puzzle, kolorowe obrazki Zestaw figur geometrycznych

3 Cel: Wskazanie umiejętności i kompetencji dziecka, w zakresie badanych obszarów, które będą mu pomagać w nauce w klasie I oraz, wskazanie aspektów rozwoju dziecka, które tę naukę mogą utrudniać.

4 Charakterystyka grupy:
Diagnozą przedszkolną objęte było razem 24 dzieci z oddziału przedszkolnego, w tym 14 dzieci sześcioletnich oraz 10 dzieci pięcioletnich. Dwoje dzieci 4 letnich nie uczestniczyło w badaniu, ze względu na wiek.

5 Badane obszary: Rozwój poznawczy Rozwój społeczno- emocjonalny Rozwój fizyczny

6 Rozwój poznawczy: Mowa Percepcja wzrokowa Pamięć i uwaga
Przygotowanie do nauki czytania i pisania

7 Rozwój emocjonalno- społeczny:
Samodzielność w zakresie czynności samoobsługowych Poziom kompetencji społecznych (reagowanie w sposób społecznie akceptowalny, pokojowe rozwiązywanie konfliktów, relacje w grupie społecznej)

8 Rozwój fizyczny: Ogólna sprawność ruchowa dzieci, z uwzględnieniem motoryki małej i dużej.

9 Przyjęto następującą skalę oceny osiągnięć dziecka:
A(3pkt): badana umiejętność została ukształtowana: dziecko samodzielnie/ starannie/precyzyjnie/sprawnie/bezbłędnie wykonuje określone wskaźnikiem czynności. B (2pkt): badana umiejętność należy doskonalić: dziecko samodzielnie wykonuje określone wskaźnikiem czynności, popełniając pojedyncze/ nieznaczne/ niewielkie/ drobne błędy.  C(1pkt): badana umiejętność jest w fazie kształtowania należy ją rozwijać: dziecko podejmuje próby samodzielnego wykonania zadania lub oczekuje wsparcia, wykonuje czynności nieprecyzyjnie/ niedokładnie/ niestarannie/ popełnia błędy. D(0 pkt): Badana umiejętność jeszcze nie występuje, dziecko nie podejmuje określonych wskaźnikiem czynności samodzielnie ani z pomocą nauczyciela lub wykonuje zadania niepoprawnie.

10 Przyjęto następujące przedziały procentowe:
100% - 76% - poziom wysoki % - 51% - poziom przeciętny poniżej 51% - poziom niski

11 Wyniki: Wysoki poziom gotowości szkolnej: 7 uczniów ( w tym 1 pięciolatek) Przeciętny poziom gotowości szkolnej: 8 uczniów ( w tym 1 pięciolatek) Niski poziom gotowości szkolnej: 9 uczniów (są to same pięciolatki, uczęszczające pierwszy rok do zerówki)

12

13 Dziękuję za uwagę!


Pobierz ppt "Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik"

Podobne prezentacje


Reklamy Google