Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwik Żurek Został zmieniony 6 lat temu
1
Zadania realizowane przez MCDN we współpracy z beneficjentami projektów konkursowych w ramach projektu Małopolskie Talenty Kraków,12 października 2017
2
Zadania MCDN w projekcie Małopolskie Talenty
ZAKOŃCZONE Analiza i modyfikacja programów szkoleń dla nauczycieli. Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ kluczowych kompetencji przedmiotowych po pierwszym konkursie. Opracowanie nowych wersji zadań w testach do diagnozy uzdolnień. Analiza programów zajęć pozaszkolnych, uzupełnienie programów z matematyki o moduły przyrodnicze. PLANOWANE Diagnoza uzdolnień uczniów po drugim konkursie. Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ kluczowych kompetencji przedmiotowych i kluczowych kompetencji ponadprzedmiotowych po drugim konkursie. Wsparcie nauczycieli CWUZ kluczowych kompetencji przedmiotowych i i kluczowych kompetencji ponadprzedmiotowych po obu konkursach.
3
Diagnoza uzdolnień Diagnoza uzdolnień obejmuje 4 kompetencje kluczowe:
język angielski, matematykę, przedsiębiorczość TIK Diagnoza jest prowadzona w każdym powiecie, dla każdego etapu edukacyjnego odrębnie.
4
Diagnoza uzdolnień Diagnoza uzdolnień obejmuje dwa etapy:
Nominacje uczniów, które są prowadzone w ramach projektów konkursowych i są jednocześnie rekrutacją do projektów konkursowych i projektu pozakonkursowego. 2. Testy uzdolnień, które są prowadzone w ramach projektu pozakonkursowego i stanowią formę wsparcia w ramach tego projektu.
5
Zasady rekrutacji uczniów w ramach diagnozy uzdolnień- prezentacja
6
Diagnoza uzdolnień Narzędzia stosowane w diagnozie:
Arkusze nominacji uczniów, dostępne na stronie internetowej projektu ( - do pobrania i wydrukowania przez beneficjentów. 2. Testy uzdolnień, które w wersji papierowej zostaną przekazane przez MCDN do beneficjentów projektów konkursowych.
7
Organizacja diagnozy- I edycja
Nominacje Miesiąc Działania Terminy Październik Przekazanie przez beneficjentów projektów konkursowych do MCDN wykazu szkół, w których zostaną przeprowadzone nominacje oraz informacji o maksymalnej możliwej liczebności grupy uczniów objętej nominacjami w tych szkołach – wzór wykazu zostanie przesłany drogą mailową. do
8
Organizacja diagnozy- I edycja
Nominacje Miesiąc Działania Terminy Listopad Przeprowadzenie spotkań z dyrektorami szkół i nauczycielami –koordynatorami diagnozy: -Nowy Sącz ( dla CWUZ SP i G z powiatu gorlickiego, CWUZ G powiatu nowosądeckiego, CWUZ G powiatu Nowy Sącz); -Kraków ( dla CWUZ SP Kraków, CWUZ G powiatu myślenickiego, CWUZ SP, G i SPG powiatu olkuskiego, SP i G powiatu tatrzańskiego, SPG powiatu wadowickiego). Przeprowadzenie w szkołach nominacji i przekazanie wypełnionych deklaracji udziału w projekcie koordynacyjnym oraz zgłoszenia uczniów do diagnozy do Biura Merytorycznego projektu (deklaracje udziału – pocztą tradycyjną, wykazy nominowanych uczniów pocztą tradycyjną i elektronicznie). do
9
Organizacja diagnozy- I edycja
Testy diagnostyczne Miesiąc Działania Terminy Grudzień Opracowanie bazy uczniów nominowanych na potrzeby przygotowania testów diagnostycznych. Przekazanie testów do beneficjentów projektów konkursowych. Odbiór testów od beneficjentów projektów konkursowych przez dyrektorów szkół /inne upoważnione osoby. Przeprowadzenie testów uzdolnień w szkołach przez nauczycieli zgodnie z dołączoną instrukcją. Zwrot wypełnionych testów ze szkół do beneficjentów projektów konkursowych. Przekazanie testów przez beneficjentów projektów konkursowych do siedziby MCDN w Krakowie lub w Nowym Sączu.
10
Organizacja diagnozy- I edycja
Ocena testów Miesiąc Działania Terminy Grudzień / styczeń Ocena testów diagnostycznych. Przygotowanie list uczniów zakwalifikowanych do zajęć w CWUZ. 20.01 – Przekazanie informacji o zakwalifikowaniu uczniów do zajęć w CWUZ w formie elektronicznej do beneficjentów projektów konkursowych.
11
Dokumentacja związana z diagnozą, przekazywana do MCDN
Rodzaj dokumentu Na potrzeby….. Kto zbiera dane Kto jest administratorem danych Zgłoszenie uczniów do diagnozy (na podstawie formularza rekrutacyjnego / zgłoszeniowego do projektu konkursowego i pozakonkursowego). Organizacji diagnozy w projekcie koordynacyjnym. Beneficjent projektu konkursowego i przechowuje je. Beneficjent projektu konkursowego i MCDN. Deklaracja udziału w projekcie koordynacyjnym Wsparcia w projekcie koordynacyjnym - testy diagnostyczne Beneficjent projektu konkursowego Ministerstwo Rozwoju
12
Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje przedmiotowe
Warsztaty Jak pracować z uczniem zdolnym na zajęciach pozaszkolnych w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych? – aspekty merytoryczne 46 godzin dydaktycznych, w tym: 40 godz. zajęć warsztatowych, 6 godz. obserwacji i omówienia modelowych zajęć otwartych w szkole, prowadzonych z zastosowaniem metody projektu i strategii PBL zajęcia w grupach przedmiotowych zajęcia o charakterze warsztatowym zajęcia prowadzone przez edukatorów przygotowanych w ramach kursu edukatorów
13
Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje przedmiotowe
Warsztaty Jak pracować z uczniem zdolnym na zajęciach pozaszkolnych w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych? – kadra podstawowa i kadra rezerwowa Termin Miejsce realizacji Forma zajęć 18, Kraków i Nowy Sącz (UWAGA!! możliwość uruchomienia grup w Nowym Sączu zależna od ilości zgłoszonych nauczycieli- min. po 10 osób w grupach JA i M, min. po 6 osób w grupach TIK i P) warsztaty 25, Kraków Między a Kraków i okolice oraz Nowy Sącz obserwacja zajęć w szkole
14
Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje przedmiotowe
Warunki ukończenia warsztatów: min. 80% frekwencja na zajęciach; przygotowanie i przedstawienie na forum grupy warsztatowej pozytywnie ocenionej pracy zaliczeniowej - planu realizacji projektu edukacyjnego z zastosowaniem strategii PBL.
15
Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje ponadprzedmiotowe
Warsztaty Jak pracować z uczniem zdolnym w zakresie kompetencji społecznych i uczenia się w CWUZ 48 godzin dydaktycznych zajęcia o charakterze warsztatowym zajęcia prowadzone przez edukatorów przygotowanych w ramach kursu edukatorów
16
Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje ponadprzedmiotowe
Termin Miejsce realizacji Forma zajęć styczeń/luty 2018, zakończenie nie później niż 12 lutego; trzy zjazdy dwudniowe sobota/niedziela możliwe zajęcia w pierwszych lub ostatnich dniach ferii Kraków, Nowy Sącz warsztaty
17
Realizacja warsztatów dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje ponadprzedmiotowe
Warunki ukończenia warsztatów: Obecność na nie mniej niż 40 godzinach zajęć Przeprowadzenie w ramach szkolenia ćwiczenia: symulacji zajęć z uczniami
18
Wymagania w stosunku do nauczycieli CWUZ
Wymogi formalne (rekrutacja) bycie nauczycielem w rozumieniu Ustawy o systemie oświaty, art. 3 p.9),tj pracownikiem pedagogicznym zatrudnionym w szkole lub placówce lub placówce doskonalenia nauczycieli praca lub zamieszkanie na terenie województwa małopolskiego, skierowanie na warsztaty przez beneficjenta projektu konkursowego warunkiem prowadzenia zajęć w CWUZ.
19
Wymagania w stosunku do nauczycieli CWUZ
Wymogi formalne (rekrutacja) Ponadto: W przypadku kluczowych kompetencji przedmiotowych: kwalifikacje do nauczania przedmiotu, adekwatnie do zakresu przewidzianych do prowadzenia zajęć w CWUZ, tj: język angielski, matematyka, przedsiębiorczość/WOS, informatyka/technologie informacyjno-komunikacyjne; W przypadku kluczowych kompetencji ponadprzedmiotowych: kwalifikacje do nauczania dowolnego przedmiotu z zakresu kształcenia ogólnego lub zatrudnienie w szkole w charakterze psychologa/pedagoga. Wymogi formalne (realizacja zajęć w CWUZ) ukończenie warsztatów Jak pracować z uczniem zdolnym na zajęciach pozaszkolnych w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych? jest warunkiem prowadzenia zajęć w CWUZ.
20
Wyzwania dla nauczyciela CWUZ
Realizacja programu kierowanego do uczniów zdolnych, o odmiennym charakterze od szkolnego programu nauczania Praca metodą projektu ze strategią Problem Based Learning (PBL) Odejście od systemu klasowo-lekcyjnego Samodzielne przygotowanie planów realizacji projektów, adekwatnie do potrzeb grupy Praca z uczniami z różnych szkół, w grupach zróżnicowanych wiekowo Budowanie autorytetu wiedzy, a nie autorytetu formalnego Odejście od roli mentora na rzecz wsparcia uczniów w poszukiwaniu rozwiązania problemu
21
Rekrutacja kadry pedagogicznej - etap I
Po podpisaniu umów o dofinansowanie MCDN prześle do Beneficjentów projektów konkursowych zawiadomienie w formie elektronicznej ws przekazania formularza skierowania kadry pedagogicznej do przeszkolenia. 2. Beneficjenci projektów konkursowych będą zobowiązani do przesłania do Biura Merytorycznego projektu Małopolskie Talenty po stronie MCDN Formularza skierowania kadry pedagogicznej do przeszkolenia, uwzględniającego kadrę podstawową do prowadzenia zajęć oraz kadrę rezerwową, zgodnie z zapisami Załącznika nr 13 do Regulaminu konkursu. 3. Formularz skierowania należy przesłać w terminie do 7 dni od otrzymania zawiadomienia: - w wersji elektronicznej na adres: - w wersji papierowej na adres Biura Merytorycznego projektu Małopolskie Talenty, ul. Jagiellońska 61, Nowy Sącz.
22
Rekrutacja kadry pedagogicznej- etap I
Uwaga: W przypadku kadry podstawowej, beneficjenci projektów konkursowych skierują na szkolenie ilość osób adekwatną do ilości grup planowanych do uruchomienia w danym CWUZ z każdej kompetencji, zgodnie z tabelami ilości grup, wskazanymi w Załączniku nr 13 do Regulaminu konkursu nr RPMP IP/ /17. W przypadku kadry rezerwowej beneficjenci części konkursowej projektu skierują na szkolenia: po jednym nauczycielu z każdej specjalności dla danego CWUZ w przypadku kadry do prowadzenia zajęć z kompetencji przedmiotowych (czyli 4 nauczycieli łącznie do każdego CWUZ); po dwóch nauczycieli dla każdego CWUZ w przypadku kadry do prowadzenia zajęć z zakresu kompetencji ponadprzedmiotowych
23
Rekrutacja kadry pedagogicznej - etap II
Nauczyciele, skierowani przez Beneficjentów projektów konkursowych, będą zobowiązani do wypełnienia w wersji elektronicznej indywidualnego Formularza zgłoszenia na warsztaty, który będzie dostępny na stronie internetowej MCDN: oraz na stronie internetowej projektu: Indywidualny Formularz zgłoszenia na warsztaty należy wypełnić do 3 dni od przesłania przez Beneficjentów części konkursowej formularza skierowania. Na podstawie przesłanych formularzy skierowania oraz indywidualnych formularzy zgłoszeniowych, zostanie przeprowadzona kwalifikacja nauczycieli na warsztaty. Osoby zakwalifikowane do udziału w warsztatach zostaną powiadomione drogą mailową o przydziale do grup szkoleniowych oraz miejscu i terminie szkolenia.
24
Dokumentacja związana ze szkoleniami, przekazywana do MCDN
Rodzaj dokumentu Na potrzeby….. Kto zbiera dane Kto jest administratorem danych Formularz skierowania kadry pedagogicznej do przeszkolenia Organizacji szkoleń w projekcie koordynacyjnym Beneficjent projektu konkursowego MCDN
25
Wsparcie metodyczne nauczycieli CWUZ
Opieka ze strony ekspertów powiatowych ds. wsparcia merytoryczno-metodycznego kadry oświatowej wizyty monitorujące - obserwacje i omówienie zajęć, sieci współpracy i samokształcenia ( dla nauczycieli prowadzących zajęcia z zakresu kluczowych kompetencji przedmiotowych), konsultacje indywidualne.
26
Krystyna Dynowska-Chmielewska
Kontakt do Biura Merytorycznego projektu po stronie Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli tel w.16 Krystyna Dynowska-Chmielewska kierownik projektu po stronie MCDN, ekspert ds. metodyczno-merytorycznych szkoleń Anna Podbielska ekspert ds. metodyczno-merytorycznych szkoleń Otylia Pulit-Parszewska ( od ) kierownik ds. diagnozy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.