Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE"— Zapis prezentacji:

1 ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
ZAJĘCIA NUMER 5

2 PLAN MARKETINGOWY TO: Streszczenie managerskie
Analiza sytuacji rynkowej: Analiza nabywców Analiza popytu Analiza podaży (konkurencji) Analiza pozycji firmy Analiza systemu dystrybucji Analiza systemu zaopatrzenia Analiza makrootoczenia marketingowego Analiza SWOT Strategia obsługi rynku Program wykonawczy Prognoza sprzedaży, kosztów i zysku Ustalenie sposobu kontroli wykonania planu marketingowego

3 analiza swot

4 analiza o/t, czyli szans / zagrożeń
Analiza warstw otoczenia: - demograficznego - ekonomicznego - technologicznego - polityczno-prawnego - społeczno-kulturowego Kotler, s

5 trendy w makrootoczeniu
trendy w gospodarce - Kotler s.160; trendy konsumenckie - Kotler s. 161; potrzeby konsumentów; potrzeby rynku.

6 trendy w zachowaniach konsumenckich
zdrowy styl życia – porady profesjonalistów, odżywanie, aktywność fizyczna; juwenalizację – naśladowanie młodszych; wygodę – usługi gastronomiczne i domowe, półprodukty; zmysłowość – zabawa, przygoda, przyjemność, zakupy; indywidualizm – własna wizja życia/świata; potrzeba nawiązywania kontaktów – społeczeństwo sieciowe (FB, Instagram); spowolnienie tempa życia (slow life); świadome ograniczanie konsumpcji;

7 trendy w zachowaniach konsumenckich
hedonizm; poszukiwanie autentyczności i prostoty; dzieciocentryzm - #instamatki; emancypację kobiet i kryzys męskości - 8M; łowienie okazji; poszukiwanie prywatności - z miasta na wieś; paradoks.

8 analiza s/w, czyli silnych / słabych stron
marketing i sprzedaż; finanse; produkcja; organizacja; dodatkowe wartości/korzyści dla klienta (lokalizacja, wspieranie inicjatyw społecznych etc).

9 każdy z czynników jest klasyfikowany wg kryterium
najsilniejsza ze stron raczej silna strona czynnik neutralny dość słaba strona najsłabsza strona

10 ocenianie Atrakcyjności biznesu
biznes idealny; biznes spekulacyjny; biznes dojrzały; biznes niepewny.


Pobierz ppt "ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google