Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dominika Muś TiR, grupa 2b

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dominika Muś TiR, grupa 2b"— Zapis prezentacji:

1 Dominika Muś TiR, grupa 2b
Segmentacja rynku Dominika Muś TiR, grupa 2b

2 Segmentacja rynku – podział i zbadanie cech danego rynku i jego segmentów

3 Segment - część rynku, która została wyodrębniona ze względu na należącą do niej grupę konsumentów charakteryzujących się podobnym postępowaniem wobec danego produktu lub usługi.

4 Cele segmentacji rynku
- określenie i wybór obszaru działania - sformułowanie i sprecyzowanie profilu działalności oraz określenie aparatu narzędziowego podmiotu gospodarczego, - wyznaczenie skali działalności przedsiębiorstwa, - wyjście naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów - umocnienie pozycji przedsiębiorstwa na rynku

5 Kryteria segmentacji Tożsamości grupowej:
czynniki demograficzne (płeć, rasa, wiek itd.) czynniki ekonomiczne (zawód, majątek itd.) czynniki socjologiczne (klasa społeczna, grupa odniesienia itd.) Kryteria te pozwalają odpowiedzieć na pytanie ‘’kto kupuje produkt?’’

6 Kryteria segmentacji Tożsamości behawioralnej - system wartości
- reakcja na strategie marketingowe Kryteria te umożliwiają odpowiedzieć na pytanie ‘’dlaczego nabywcy kupują dany produkt?’’

7 Kryteria segmentacji Geograficzna -klimat
-cechy środowiska naturalnego -tradycje -potrzeby informacyjne

8 Kryteria segmentacji Demograficzna -płeć -wiek -wykształcenie -dochód
-narodowość -wyznanie -zawód

9 Kryteria segmentacji Psychograficzna
-przynależność do klasy społecznej - styl życia -zainteresowania -osobowość Polega na badaniu nieobserwowalnych cech psychologicznych, wymaga wiedzy w dziedzinie motywacji i osobowości.

10 Etapy identyfikacji segmentów rynkowych:
Badania jakościowe. Badania ilościowe. Analiza. Sprawdzenie wiarygodności. Tworzenie profili.

11 Cechy poprawie wyodrębnionego segmentu:
Mierzalność Rozległość Dostępność Wrażliwość

12 Korzyści wynikające z segmentacji:
Segmentacja pomaga wybrać rynek, na którym działalność firmy będzie opłacalna. Łatwiej jest dzięki niej zaplanować strategie związane z produktem, promocją, dystrybucją i ceną. Pozwala przedsiębiorstwu lepiej dostosować się do potrzeb klientów. Łatwiej jest obserwować zmiany zachodzące na rynku i dostosować się do nich. Wyodrębnienie segmentów ułatwia komunikację między producentem i klientami. Pomaga dotrzeć do tych konsumentów, których preferencje zostały uwzględnione przy kształtowaniu działań marketingowych.

13 Bibliografia http://www.findict.pl/slownik/segmentacja-rynku
‘Menedżment Podstawy Zarządzania’ Leszek F. Korzeniowski


Pobierz ppt "Dominika Muś TiR, grupa 2b"

Podobne prezentacje


Reklamy Google