Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDaniel Markowski Został zmieniony 6 lat temu
1
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
ul. Hipoteczna 3/ Łódź tel: , fax:
2
Naszym nadrzędnym celem jest dobro dziecka i jego rodziny
Misja naszej placówki Naszym nadrzędnym celem jest dobro dziecka i jego rodziny Udzielamy nieodpłatnie pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej Naszym klientom oferujemy: rzetelną diagnozę i terapię oraz wieloaspektowe wspomaganie rozwoju psychicznego, kształcenie umiejętności efektywnego uczenia się, radzenia sobie ze stresem, agresją, negocjowania, skutecznego komunikowania się i odczytywania uczuć
3
Misja naszej placówki Podejmujemy działania profilaktyczne w zakresie niepowodzeń szkolnych, wad mowy, zaburzeń zachowania, uzależnień oraz niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży Systematycznie podwyższamy jakość naszej pracy oraz rozszerzamy ofertę postdiagnostyczną Wspieramy przedszkola, szkoły i inne placówki oświatowe w świadczeniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży
4
Zakres prowadzonej działalności
Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna Konsultacje dla uczniów, rodziców, nauczycieli Terapia psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna Psychoedukacja Doradztwo Mediacje Interwencje w środowisku ucznia Działalność profilaktyczna Działalność informacyjna
5
Nasza kadra Zatrudniamy psychologów, psychoterapeutów, pedagogów i logopedów Stawiamy sobie wysokie wymagania w zakresie kwalifikacji i umiejętności zawodowych W gronie pracowników poradni znajdują się autorki pomocy dydaktycznych, książek i artykułów
6
Nasza oferta na rok szk. 2011/2012
PROPOZYCJE
7
Oferta dla przedszkoli
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i logopedyczna dzieciom z ryzyka dysleksji, wadami mowy, zaburzeniami emocjonalnymi i innymi Specjalistyczna diagnoza psychologiczno-pedagogiczna Terapia indywidualna i grupowa dla dzieci z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego, ryzyka dysleksji i innych Konsultacje dla rodziców i nauczycieli Terapia logopedyczna Terapia psychologiczna dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami zachowania i in.
8
Oferta dla przedszkoli
Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodzin Prelekcje, wykłady i warsztaty dla rodziców (tematyka do uzgodnienia) Indywidualne konsultacje dla rodziców Wspomaganie edukacyjnej i wychowawczej funkcji przedszkola Warsztaty, szkolenia dla nauczycieli (tematyka do uzgodnienia) Konsultacje dla nauczycieli Współpraca przy opracowywaniu i realizowaniu IPET-ów, PDW
9
Oferta dla przedszkoli
Profilaktyka oraz wspieranie rozwoju psychoruchowego dzieci Przesiewowe badania logopedyczne Badania przesiewowe słuchu „Platformą zmysłów” Współpraca z nauczycielami w określaniu gotowości szkolnej dzieci Grupowe i indywidualne zajęcia dla dzieci odroczonych od obowiązku szkolnego oraz dzieci z ryzyka dysleksji
10
Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla dzieci przedszkolnych realizowanych w poradni „Będę uczniem” Cele i założenia: wspieranie rozwoju psychoruchowego; wdrażanie do podejmowania wysiłku intelektualnego; wspomaganie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci 6-letnie z zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych Adresat: „Klucz do odwagi” Wspieranie dzieci z trudnościami adaptacyjnymi i zahamowanych emocjonalnie dzieci 6-letnie o obniżonym rozwoju społeczno-emocjonalnym Grupowa terapia logopedyczna Rozwijanie mowy i kompetencji językowych Dzieci w wieku 5-6 lat
11
„Przyjaciele Zippiego”
Propozycje programów dla dzieci przedszkolnych realizowanych w przedszkolach „Przyjaciele Zippiego” Cel: Rozwijanie kompetencji społecznych dzieci, przeciwdziałanie agresji dzieci 6-letnie o obniżonym rozwoju społeczno-emocjonalnym Adresat: „Supełki czyli rozwiązywanie dziecięcych problemów” Wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego Dzieci w wieku przedszkolnym „Drogowskazy”
12
Oferta dla szkół podstawowych i gimnazjów
Specjalistyczna diagnoza psychologiczno-pedagogiczna, logopedyczna Terapia psychologiczna dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, moczących się, z zaburzeniami zachowania i innymi problemami Szkolenia Rad Pedagogicznych /tematyka zgodnie z zapotrzebowaniem/ Terapia logopedyczna Konsultacje dla rodziców i nauczycieli Badania przesiewowe uczniów kl. I szkół podstawowych Terapia indywidualna i grupowa dla uczniów z ryzyka dysleksji lub z dysleksją rozwojową Warsztaty przygotowujące do wyboru zawodu i kierunku dalszego kształcenia Zajęcia psychoedukacyjne
13
Oferta dla szkół podstawowych i gimnazjów
Wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodzin Prelekcje, wykłady i warsztaty dla rodziców (tematyka do uzgodnienia) Indywidualne konsultacje dla rodziców Dyżury w szkołach Wspomaganie edukacyjnej i wychowawczej funkcji szkoły Warsztaty, szkolenia dla nauczycieli (tematyka do uzgodnienia) Konsultacje dla nauczycieli Współpraca przy opracowywaniu i realizowaniu IPET-ów, PDW Grupa wsparcia dla nauczycieli-wychowawców
14
Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla uczniów szkół podstawowych realizowanych w poradni „Z dysleksją w krainie 7 inteligencji” Podnoszenie kompetencji w czytaniu i pisaniu w kontekście rozwijania inteligencji wielorakich Cel: Uczniowie z dysleksją z kl. VI-tych Adresat : „Pisariada” Rozwijanie sprawności grafomotorycznej, nauka ładnego pisania Uczniowie klas I i II z zaburzeniami grafomotorycznymi „Tajemnice tabliczki mnożenia” Pokonywanie trudności w nauce tabliczki mnożenia Uczniowie z trudnościami w uczeniu się matematyki z kl. IV-VI
15
Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla uczniów szkół podstawowych realizowanych w szkołach Warsztaty kreatywności Rozwijanie myślenia i twórczej postawy Cel: Adresat : Uczniowie z klas IV-VI „Kim chcę zostać?” Pomoc uczniom w rozpoznaniu mocnych stron i predyspozycji Uczniowie klas VI szkół podstawowych Warsztaty z profilaktyki uzależnień Zapobieganie uzależnieniem dzieci i młodzieży Uczniowie klas IV-VI
16
Zajęcia w ramach Innowacji pedagogicznej „7 ścieżek do szkolnego sukcesu
Jest to kontynuacja działań realizowanych w ramach Projektu „7 ścieżek do szkolnego sukcesu” w latach szk. 2009/10 i 2010/11 Zajęcia dla uczniów klas I i II szkół podstawowych z ryzyka niepowodzeń szkolnych w roku szk. 2011/2012 Udział w Innowacji zgłosiło 10 spośród 15 szkół podstawowych, w których realizowany był projekt Zajęcia będą również prowadzone w Poradni
17
Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla uczniów GIMNAZJÓW realizowanych w poradni „LAST MINUTE” – zajęcia socjoterapii Rozwijanie kompetencji społecznych, zapobieganie niedostosowaniu społ. Cel: Uczniowie klas I-III z oceną naganną z zachowania Adresat : „Trening skutecznego uczenia się” Pomoc uczniom w opanowaniu skutecznych technik uczenia się i zapamiętywania Uczniowie klas I-III Warsztaty z profilaktyki uzależnień Zapobieganie uzależnieniem dzieci i młodzieży
18
Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla uczniów GIMNAZJÓW realizowanych w Szkołach „BRAT” – zajęcia socjoterapii Rozwijanie kompetencji społecznych, zapobieganie niedostosowaniu społ. Cel: Uczniowie z kl. I-III z trudnościami wych. Adresat : „Mediator w szkole” Transformacja sposobu rozwiązywania konfliktów w szkole Uczniowie klas I-III, nauczyciele i rodzice „Tak czy nie” Zapobieganie uzależnienieniom wśród młodzieży Uczniowie z w z kl. I-III
19
Propozycje programów terapeutyczno-rozwojowych i profilaktycznych dla uczniów GIMNAZJÓW do realizacji w szkołach Znam siebie i swoje potrzeby Poznanie siebie, mocnych stron, predyspozycji . Cel: Uczniowie z kl. II. Adresat : „Mój los w moich rękach” Orientacja zawodowa Uczniowie klas III, „Fighter”- zajęcia socjoterapeutyczne Rozwijanie kompetencji społecznych, zapobieganie zachowaniom destrukcyjnym Uczniowie z kl. I-III zagrożeni niedostosowaniem społ.
20
PROPOZYCJE DLA RODZICÓW, NAUCZYCIELI I PEDAGOGÓW SZKOLNYCH
21
Rodzice i pragnący doskonalić swoje umiejętności wychowawcze
dla rodziców” „Grupa wsparcia Program: rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktów z dziećmi poprzez lepsze zrozumienie relacji rodzic – dziecko Cele i założenia: Rodzice i pragnący doskonalić swoje umiejętności wychowawcze Adresat:
22
„"Skuteczny wychowawca ”
Program: rozwijanie kompetencji wychowawczych nauczycieli Cele i założenia: Wychowawcy pragnący doskonalić swoje umiejętności wychowawcze Adresat:
23
„Nasze sprawy, czyli grupa wsparcia dla pedagogów szkolnych”
Program: Cele i założenia: Integracja pedagogów szkolnych, pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów dydaktyczno-wychowawczych, zajęcia warsztatowe zgodnie z zapotrzebowaniem Adresat: Pedagodzy szkolni
24
„Skuteczniej pomagać”
Program: „Skuteczniej pomagać” Wymiana doświadczeń nauczycieli terapii pedagogicznej w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach, doskonalenie warsztatu pracy n-la terapeuty Cele i założenia: Nauczyciele terapii pedagogicznej Adresat:
25
„Tutoring w szkole” Program:
Wspieranie uczniów w pokonywaniu trudności poprzez relację z tutorem Cele i założenia: Uczniowie i nauczyciele gimnazjum Adresat:
26
Ponadto proponujemy Szkolenia rad pedagogicznych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle nowych przepisów prawnych Szkolenia rad pedagogicznych nt. przeciwdziałania depresji u młodzieży Warsztaty dla rodziców, uczniów i nauczycieli w ramach Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji Interwencję kryzysową
27
Nasze osiągnięcia w ostatnim czasie
Czynny udział pracowników poradni w ogólnopolskich konferencjach Konferencja UMSC „Trudności i zaburzenia w uczeniu się – perspektywa interdyscyplinarna” Lublin 2011 – D. Gmosińska, V. Woźniak Konferencja ORE „Szkoła i poradnia – razem na rzecz ucznia” – 2011 – D. Gmosińska i J. Wójcicka
28
Nasze osiągnięcia w ostatnim czasie
Autorstwo i realizacja projektu „7 ścieżek do szkolnego sukcesu” w latach szk. 2009/10 i 2010/11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
29
Ogólny cel projektu Wyrównanie szans edukacyjnych 256 uczniów z klas I-II szkół podstawowych z rejonu działania PPP1, napotykających problemy edukacyjne w opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych /czytanie, pisanie liczenie/ poprzez organizację zajęć terapeutyczno-rozwojowych w okresie lat szkolnych 2009/2010 oraz 2010/2011. Zajęcia inspirowane koncepcją inteligencji wielorakich H. Gardnera
30
„7 ścieżek do szkolnego sukcesu” Najważniejsze działania w projekcie
Akcja promocyjno- informacyjna – spotkanie z dyrektorami szkół, plakaty, ulotki, strona www, spotkania z rodzicami w szkołach Nabór realizatorów zajęć – zajęcia prowadzone były przez parę: nauczyciela z danej szkoły i pracownika poradni psychologiczno- pedagogicznej Szkolenia realizatorów – 48 godz. Zakup i przekazanie szkołom bogatego pakietu pomocy dydaktycznych
31
Najważniejsze działania w projekcie – ciąg dalszy
Przeprowadzenie w każdym roku szkolnym po godz. zajęć terapeutyczno- rozwojowych w 15 szkołach i w Poradni – łącznie godz. zajęć dla 256 dzieci z klas I i II
32
Najważniejsze działania w projekcie – ciąg dalszy
Wydanie publikacji „7 ścieżek do szkolnego sukcesu. Wykorzystanie koncepcji inteligencji wielorakich w nauczaniu i terapii” Organizacja Konferencji, której celem jest popularyzowanie wśród nauczycieli wszechstronnego podejścia do edukacji opartego na idei rozwijania wszechstronnych zdolności dzieci Nagranie filmu obrazującego wykorzystanie idei inteligencji wielorakich w projekcie.
33
Korzystanie z naszej pomocy jest dobrowolne i nieodpłatne
Nie wymagamy skierowań Na wniosek rodziców/opiekunów prawnych wydajemy opinie, orzeczenia oraz informacje po badaniach
34
Więcej informacji i szczegółów na stronie www. ppp1lodz
Więcej informacji i szczegółów na stronie oraz tel: , fax: Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty Zaproszenie do oferty naszej Poradni
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.