Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Kalejdoskop wiedzy w Gminie Brochów
RPO WM Edukacja ogólna Oś Priorytetowa X Edukacja dla rozwoju regionu Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży Poddziałanie Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych) Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego
2
Lista projektów 21. miejsce na liście rankingowej
dofinansowanie naszego wniosku – ,50 zł okres realizacji: IX 2017 – VIII 2019
3
Realizatorzy i cel projektu
Edutainment - Lider Gmina Brochów - Partner Celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności na rynku pracy u 160 uczniów (80K) poprzez objęcie uczniów dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi wysokiej jakości w okresie szkolnym i wakacyjnym.
4
Zasady współpracy ustalenie osób kontaktowych z każdej gminy i każdej szkoły (koniecznie adres i tel. komórkowy) terminowe odpisywanie na maile w przypadku braku możliwości wykonania danego zadania w określonym terminie pilna informacja o tym (przed upływem danego terminu!) informowanie o wszystkich problemach w razie wątpliwości prosimy o kontakt: Biuro projektu – tel Elżbieta Bednarek - tel Adres do korespondencji: ul. Kulczyńskiego 8a Warszawa (wejście od ul. Płaskowickiej)
5
Organizacja zadań w projekcie
1. Przeprowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów i uczennic: - wybór wykonawców zajęć - zakup pomocy do zajęć - nadzór nad przeprowadzeniem zajęć - rekrutacja uczniów - nadzór nad uczestnikami projektu 2. Organizacja szkoleń dla kadry dydaktycznej: Kształtowanie umiejętności społecznych 3 gr. x 10 h Prowadzenie zajęć metodą eksperymentu 1 gr. x 40 h Tworzenie gier komputerowych z wykorzystaniem matematyki 1 gr. x 40 h 3. Wyposażenie pracowni matematyczno-przyrodniczych 4. Wyposażenie w sprzęt TIK 5. Zapewnienie wkładu własnego (udostępnienie sal) 6. Transport EDUTAINMENT GMINA
6
Zarządzanie projektem
Edutainment: całościowy nadzór nad realizacją projektu prowadzenie wyodrębnionej księgowości w ramach wydatków E. przygotowywanie wniosków o płatność prowadzenie dokumentacji związanej z uczestnikami projektu prowadzenie dokumentacji związanej z kadrą projektu korespondencja z IP przygotowywanie zestawień do wkładu własnego uczestnictwo w spotkaniach: Grupy Sterującej i Zespołu Projektowego podpisanie umowy o dofinansowanie z zabezpieczeniem projektu (weksel in blanco)
7
Zarządzanie projektem
Gmina Brochów: prowadzenie wyodrębnionej księgowości w ramach wydatków gminy przygotowanie do wniosków o płatność zestawień wydatków gminy uczestnictwo w spotkaniach: Grupy Sterującej i Zespołu Projektowego kontrola w trakcie realizacji projektu – pełna współpraca obowiązki promocyjno-informacyjne do wniosków o płatność: skany wszystkich faktur (koszty bezpośrednie) skany protokołów odbioru i przekazania sprzętu zestawienie wydatków gminy wyciąg z konta projektowego skan podpisanego oświadczenia o wkładzie własnym skan całej dokumentacji przetargowej do wniosków o płatność: skany wszystkich faktur (koszty bezpośrednie) wraz z odpowiednimi oznaczeniami, opisem skany protokołów odbioru sprzętu i protokołów przekazania sprzętu do szkół zestawienie wydatków gminy wyciąg z konta projektowego (od początku do końca okresu rozliczeniowego, najlepiej pierwszego dnia po okresie rozliczeniowym) skan podpisanego oświadczenia o wkładzie własnym skan całej dokumentacji przetargowej
8
Zamówienia publiczne harmonogram ? data rozpoczęcia ?
Gmina ponosi odpowiedzialność za przeprowadzone postępowania. Dopytać o przewidywane terminy
9
Kryteria do spełnienia przez Gminę
1. Skala działań Wnioskodawca oświadcza, że skala działań prowadzonych przed rozpoczęciem realizacji projektu przez szkołę (nakłady środków na ich realizację) nie ulega zmniejszeniu w stosunku do skali działań (nakładów) prowadzonych przez szkołę w okresie 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o dofinansowanie (średniomiesięcznie). Wnioskodawca nie może obniżyć skali prowadzonych dotychczas działań (nakładów na te działania) również w trakcie trwania projektu. Wyjątek stanowią działania finansowane ze środków PO KL lub innych programów, np. rządowych (Radosna szkoła, Wyprawka szkolna).
10
Kryteria do spełnienia przez Gminę
2. Funkcjonalności TIK Konieczność spełnienia funkcjonalności w szkole objętej wsparciem w okresie do 6 miesięcy od daty zakończenia realizacji projektu: a) stały dostęp do łącza internetowego w szkole, na poziomie przepływności optymalnym dla bieżącego korzystania z cyfrowych zasobów online w trakcie lekcji i w ramach pracy zawodowej, b) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 albo od 301, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jeden albo dwa zestawy komputerów z systemem operacyjnym, oprogramowaniem biurowym, oprogramowaniem antywirusowym itp., c) odpowiednio 1 lub 2 sale dostosowane do potrzeb funkcjonowania komputerów, z bezprzewodowym Internetem, tablicą multimedialną, d) szkoła zapewnia komputery do indywidualnego użytku służbowego nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem TIK (min. 1 komputer), e) szkoła posiada co najmniej jedno miejsce, w którym uczniowie mają możliwość korzystania z dostępu do Internetu w godzinach pracy szkoły. Wszystkie 3 szkoły muszą spełnić funkcjonalności! Konieczność spełnienia funkcjonalności w szkole objętej wsparciem w okresie do 6 miesięcy od daty zakończenia realizacji projektu: a) stały dostęp do łącza internetowego użytkowników w szkole, na poziomie przepływności optymalnym dla bieżącego korzystania z cyfrowych zasobów online w trakcie lekcji i w ramach pracy zawodowej, b) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 albo od 301, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jeden albo dwa zestawy stacjonarnych lub przenośnych komputerów albo innych mobilnych urządzeń mających funkcje komputera oraz dedykowanego urządzenia umożliwiającego ładowanie oraz zarządzanie mobilnym sprzętem komputerowym z: zainstalowanym systemem operacyjnym, dostępem do oprogramowania biurowego, oprogramowaniem antywirusowym, jeżeli istnieje dla danego urządzenia – opcjonalnie, jeżeli takie oprogramowanie nie jest zainstalowane na szkolnych urządzeniach sieciowych, oprogramowaniem zabezpieczającym komputer albo inne mobilne narzędzia mające funkcje komputera w przypadku kradzieży, oprogramowaniem do zarządzania zestawem przenośnych komputerów albo innych mobilnych narzędzi mających funkcje komputera dla potrzeb przeprowadzania zajęć lekcyjnych - w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera albo innego mobilnego narzędzia mającego funkcje komputera - opcjonalnie, jeżeli takie oprogramowanie nie jest zainstalowane na szkolnych urządzeniach sieciowych oraz oprogramowaniem do zarządzania szkolnymi urządzeniami sieciowymi, oprogramowaniem zabezpieczającym uczniów przed dostępem do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju w rozumieniu art. 4a ustawy o systemie oświaty; oprogramowaniem zabezpieczającym szkolne urządzenia sieciowe, c) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 albo od 301,szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jedno albo dwa wydzielone miejsca dostosowane do potrzeb funkcjonowania zestawu stacjonarnych lub przenośnych komputerów lub innych mobilnych narzędzi mających funkcje komputera z bezprzewodowym dostępem do Internetu, d) w miejscach, w których uczniowie korzystają z zestawu stacjonarnych lub przenośnych komputerów lub innych mobilnych narzędzi mających funkcje komputera, jest możliwa prezentacja treści edukacyjnych z wykorzystaniem wielkoformatowych, niskoemisyjnych, interaktywnych urządzeń do projekcji obrazu i emisji dźwięku umożliwiających wyświetlanie obrazu bez konieczności każdorazowego dostosowywania warunków światła i układu ławek w salach, e) szkoła zapewnia komputery stacjonarne lub przenośne lub inne mobilne narzędzia mające funkcje komputera do indywidualnego użytku służbowego nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem TIK, f) szkoła posiada co najmniej jedno miejsce (pomieszczenie), w którym uczniowie mają możliwość korzystania z dostępu do Internetu pomiędzy oraz w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych w godzinach pracy szkoły, zgodnie z organizacją roku szkolnego.
11
Harmonogram pracy Wyposażenie pracowni
Wybór prowadzących zajęcia: składanie ofert: od… do… Rekrutacja, zebranie dokumentów rekrutacyjnych IX Spotkanie z prowadzącymi zajęcia IX Przygotowanie programów zajęć, formularzy bilansu kompetencji, wybór pomocy do zajęć IX Prowadzenie zajęć od IX-X
12
Rodzaje zajęć Spotkanie z królową – zajęcia z matematyki
Przyrodnicze laboratorium Język angielski, niemiecki, rosyjski Laboratorium kodowania Przedsiębiorczość z wykorzystaniem gier planszowych Projekt edukacyjny – przedstawienie dla społeczności szkolnej 30h zajęć (2017: 12h, 2018: 18h) od 6 do 12 osób w grupie wiek uczniów – dowolny tematyka zajęć – duża dowolność Naukowe Show – pokazy dla klas – po kilka pokazów pod rząd ROBO-Lab – 30 h zajęć (6 spotkań po 5h lekc.), grupy po 12 osób Półkolonie naukowe – 45h zajęć, wakacje letnie, gr. 12-os., zapewniony posiłek
13
Zakup sprzętu do zajęć Spotkanie z królową – zajęcia z matematyki – korzystamy z wyposażenia pracowni matematycznej Przyrodnicze laboratorium – korzystamy z wyposażenia pracowni przyrodniczej zł/grupę (na mat. papiernicze, odczynniki, naczynia jednorazowe, środki czystości, drobny sprzęt laboratoryjny, drobne pomoce dydaktyczne) Język angielski/niemiecki/rosyjski – 600 zł/grupę (na słowniki, gry, oprogramowanie edukacyjne, książki, mat. papiernicze itp.) Przedsiębiorczość z wykorzystaniem gier planszowych – 680 zł/grupę (na gry planszowe rozwijające przedsiębiorczość, kreatywność, inicjatywność, umiejętności matematyczne, pomoce dydaktyczne, mat. papiernicze) Projekt edukacyjny – przedstawienie dla społeczności szkolnej – 570 zł/grupę (rekwizyty, materiały papiernicze, tkaniny) Zakupy wybiorą nauczyciele z przygotowanej listy
14
Obowiązki szkolnego koordynatora
rekrutacja – zebranie dokumentów rekrutacyjnych, ustalenie składu grup przygotowanie harmonogramów zajęć bieżące sprawdzanie dzienników i list obecności w przypadku problemów z frekwencją – kontakt z rodzicami w celu ustalenia przyczyn nieobecności dziecka oraz poinformowanie o sytuacji E nadzór nad udostępnieniem sal w szkole informowanie na bieżąco o konieczności wprowadzenia zmian w harmonogramie zajęć, np. w przypadku choroby prowadzącego zajęcia pośredniczenie pomiędzy E a prowadzącymi zajęcia oraz uczestnikami zajęć ustalanie z gminą terminów dowozu i odwozu dzieci przed/po zajęciach współpraca z pozostałym personelem projektu w celu realizacji zamierzonych działań i osiągnięcia zaplanowanych celów projektu
15
Obowiązki prowadzącego zajęcia
opracowanie programu zajęć i formularzy bilansu kompetencji przeprowadzenie zajęć opieka nad dziećmi w czasie zajęć przeprowadzenie testów kompetencji w celu określenia przyrostu wiedzy uczestników – na początku i na zakończenie zajęć dbałość o utrzymanie frekwencji uczestników na poziomie min. 80% podniesienie wśród uczniów wiedzy i umiejętności związanych z rozwojem kompetencji kluczowych o min. 30% bieżące uzupełnianie dzienników zajęć wraz z listami obecności na każdych zajęciach (zgodnie z wzorem) Wynagrodzenie w dwóch transzach!
16
Dziękuję za uwagę
17
Pytania?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.