Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Egzamin Gimnazjalny 2017
2
Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianami Rozporządzenie MEN z dnia r w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania (…) egzaminu gimnazjalnego (…) (DzU z 2015 r., poz. 959) Informator o egzaminie gimnazjalnym od roku szkolnego 2011/2012 Informacja o sposobach organizacji i przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego
3
Zakres wymagań egzaminacyjnych
EG sprawdza opanowanie wiadomości i umiejętności określonych w wymaganiach ogólnych i szczegółowych zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego. EG odnosi się do wybranych przedmiotów nauczanych na trzecim i wcześniejszych etapach edukacyjnych.
4
Struktura egzaminu gimnazjalnego
Część humanistyczna: historia i wiedza o społeczeństwie – ZZ; język polski – ZZ i ZO, w tym dłuższa wypowiedź. Część matem. - przyrodnicza: przedmioty przyrodnicze (biol. geogr. fiz. i chem.) – ZZ; matematyka – ZZ i ZO. Część językowa : język obcy nowożytny poziom podstawowy (III.0) – ZZ; język obcy nowożytny poziom rozszerzony (III.1) – ZZ i ZO, w tym dłuższa wypowiedź.
5
Przedmioty przyrodnicze
Organizacja czasu EG Zakres egzaminu Historia i WOS Język polski Przedmioty przyrodnicze Matematyka Język obcy – poziom podstawowy – poziom rozszerzony Dzień egzaminu Pierwszy 19 kwietnia 2017r. środa Drugi 20 kwietnia 2017 r. czwartek Trzeci 21 kwietnia 2017 r. piątek Godzina rozpoczęcia egzaminu 9.00 11.00 Czas trwania egzaminu 60 min 90 min Czas przedłużenia pisania testu 20 min 45 min 30 min
6
Materiały i przybory pomocnicze
Dyrektor CKE opracowuje komunikat w sprawie materiałów i przyborów pomocniczych , z których mogą korzystać zdający na EG w 2017 roku: Każdy zdający powinien mieć na każdym zakresie lub poziomie odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego długopis (lub pióro) z czarnym tuszem (atramentem), przeznaczony do zapisywania rozwiązań (odpowiedzi). Dodatkowo na egzaminie z matematyki każdy zdający powinien mieć linijkę. Rysunki – jeżeli trzeba je wykonać – zdający wykonują długopisem Nie wykonuje się rysunków ołówkiem.
7
Materiały i przybory pomocnicze
Zdający mogą również wnieść do sali egzaminacyjnej małą butelkę wody. Podczas pracy z arkuszem egzaminacyjnym butelka powinna stać na podłodze przy nodze stolika, aby uczeń przypadkowo nie zalał materiałów egzaminacyjnych. Zdający powinni mieć przy sobie dokument stwierdzający tożsamość (np. legitymację szkolną) i okazać go w razie potrzeby.
8
Laureaci konkursów Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, o których mowa w odrębnych przepisach, organizowanych z jednego z grupy przedmiotów objętych EG są zwolnieni z danego zakresu odpowiedniej części egzaminu, a w przypadku języka obcego z trzeciej części EG. Zwolnienie ucznia z odpowiedniego zakresu lub części EG, o których mowa wyżej, jest równoznaczne z uzyskaniem z danego zakresu lub trzeciej części EG wyniku najwyższego.
9
do 28 lutego Uczniowie oraz ich rodzice są informowani o warunkach przebiegu egzaminu, w tym o: harmonogramie i zasadach przeprowadzania egzaminu zasadach zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi (dotyczy uczniów, którzy mają obowiązek zaznaczenia odpowiedzi na karcie) zakazie wnoszenia do sali egzaminacyjnej urządzeń telekomunikacyjnych lub korzystania z takich urządzeń w tej sali konieczności samodzielnego rozwiązywania zadań w czasie egzaminu.
10
Przed egzaminem – uczeń powinien:
Zapoznać się z instrukcją oraz ze sposobem kodowania strony tytułowej arkusza, karty rozwiązań zadań egzaminacyjnych oraz karty odpowiedzi (przećwiczyć na przykładzie); Umieć zapisać numer PESEL i trzyznakowy kod w wyznaczonych miejscach zestawu egzaminacyjnego; Rozróżniać zadania zamknięte i otwarte; Przećwiczyć zaznaczanie wybranej odpowiedzi na karcie odpowiedzi lub – gdy to podano w instrukcji – na arkuszu z zadaniami; Znać numer sali, w której będzie pisał egzamin.
11
Podczas egzaminów – uczeń powinien:
Punktualnie zgłosić się na egzamin do wskazanej sali; Przynieść ze sobą wyłącznie przybory do pisania lub rysowania: długopis lub pióro z czarnym tuszem/atramentem, a na egzamin z matematyki linijkę; Pozostawić wszelkie urządzenia telekomunikacyjne poza salą; Stosować się do poleceń członków Zespołu nadzorującego; Pracować samodzielnie i nie zakłócać przebiegu egzaminu; Po przerwie wrócić punktualnie.
12
Kodowanie Na pierwszej stronie arkusza uczeń
Wpisuje swój kod i numer PESEL Przykleja naklejkę z kodem
13
Kodowanie - na karcie odpowiedzi lub/i karcie rozwiązań uczeń:
Wpisuje: swój kod, numer PESEL, oraz uzupełnia matrycę znaków i przykleja naklejkę z kodem
14
Kodowanie - j. polski, matematyka, j. obcy poziom rozszerzony
Uczeń wyrywa są ze środka kartę rozwiązań zadań otwartych wraz z kartą odpowiedzi na wskazanych w instrukcji stronach wpisuje swój kod, numer PESEL i przykleja naklejkę.
15
Kodowanie – karty rozwiązań ZO
16
Praca z kartami odpowiedzi
17
Praca z kartami odpowiedzi
18
Warto pamiętać: Uczniowie wyrywają ze środka arkusza z zakresu języka polskiego, matematyki, języka obcego na poziomie rozszerzonym czterostronicową kartę rozwiązań zadań otwartych wraz z kartą odpowiedzi. Zdających, którzy przenoszą odpowiedzi na kartę odpowiedzi mają po zakończeniu pracy z arkuszem dodatkowy czas (5 min.) na sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi. Zdających z dostosowaniami, którzy nie przenoszą odpowiedzi na kartę odpowiedzi zaznaczają odpowiedzi w zeszytach zadań zgodnie z instrukcją OKE.
19
Przydatne linki bnd.ibe.edu.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.