Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Cel główny: Wiedza użyteczna – szkoła uczy, jak wykorzystywać w praktyce wiedzę i umiejętności Rok szkolny 2016/2017
2
Spotkania Zespołu Pierwsze spotkanie Zespołu: określenie celu głównego. Na początku ważne było stworzenie możliwie najbardziej zróżnicowanego Zespołu, dlatego w naszym zespole znaleźli się: nauczyciele, rodzice i uczniowie. Po tym spotkaniu metodą „Pytanie na sznurku” wybrano cel główny: Wiedza użyteczna – szkoła uczy, jak wykorzystywać w praktyce wiedzę i umiejętności
3
Spotkania Zespołu Drugie spotkanie Zespołu: badanie potrzeb szkoły i redefinicja celu. Na tym etapie cel wybrany spośród dziesięciu zostaje zweryfikowany po konsultacjach, rozmowach i wywiadach. Cel szczegółowy określono jako: Szkoła działa w kierunku zagospodarowania przestrzeni architektonicznej i fizycznej poprzez wykorzystanie wiedzy w praktyce i współpracę społeczności szkolnej. Na tym spotkaniu określono również zakres prac i przedstawiono propozycje zagospodarowania terenu
4
Jak zdobywaliśmy informacje o potrzebach?
Metoda „Pytanie na sznurku” – cała społeczność szkolna Ankiety dla rodziców i nauczycieli Wywiady indywidualne i grupowe (pliki audio, filmy)
5
Katalog pomysłów GRY EDUKACYJNE Z KLASĄ
Źródło:
6
1. Szałas gier logicznych
Źródło: Źródło:
7
2. Matematyczny tor przeszkód
Źródło:
8
3. Gry na płaszczyźnie płaskiej
Źródło: Źródło:
9
4. Edukacyjne schody Źródło:
10
5. Przyrodnicza ścieżka sensoryczna
Źródło: Źródło:
11
6. Kreatywna tablica Źródło:
12
7. Ministacja meteorologiczna/ układ słoneczny
Źródło: Źródło:
13
8. Kamienne gry Źródło: Źródło:
14
9. Piaskowa łódź Źródło:
15
10. Krąg ogniskowy Źródło:
16
Spotkania zespołu Trzecie spotkanie Zespołu: planowanie i podział zadań. Trzecie spotkanie to czas na szczegółowe planowanie. Im dokładniej Zespół przemyśli każde działanie, szanse na to, że uda się zrealizować wszystkie plany. Zespół powinien również określić najważniejsze wskaźniki sukcesu – dzięki temu pod koniec roku łatwiej będzie ocenić działania. Źródło:
17
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ Działania według kolejności wykonywania.
Zasoby potrzebne do realizacji. Czas realizacji poszczególnych działań. Osoby odpowiedzialne (imiona i nazwiska rodziców, uczniów i nauczycieli).
18
I. SZAŁAS GIER LOGICZNYCH
Działania według kolejności wykonywania Zasoby potrzebne do realizacji Czas realizacji poszczególnych działań Osoby odpowiedzialne (imiona i nazwiska rodziców, uczniów i nauczycieli) drewniane pale, opony (m. in. na siedziska), płótno, sklejka w kształcie koła z planszą do gry w szachy/ warcaby, pionki – nakrętki, farby, …
19
Dziękujemy za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.