Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DYPLOMACJA EKONOMICZNA – wspieranie promocji polskiej gospodarki i interesów gospodarczych polskich przedsiębiorstw za granicą Iwona Woicka-Żuławska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DYPLOMACJA EKONOMICZNA – wspieranie promocji polskiej gospodarki i interesów gospodarczych polskich przedsiębiorstw za granicą Iwona Woicka-Żuławska."— Zapis prezentacji:

1 DYPLOMACJA EKONOMICZNA – wspieranie promocji polskiej gospodarki i interesów gospodarczych polskich przedsiębiorstw za granicą Iwona Woicka-Żuławska Dyrektor Departamentu Współpracy Ekonomicznej Ministerstwo Spraw Zagranicznych

2 Dyplomacja ekonomiczna – zadania
Dyplomacja wielostronna - umacnianie pozycji Polski w międzynarodowej dyskusji nad wyzwaniami o charakterze globalnym (bezpieczeństwo energetyczne, zmiany klimatu, budowa nowego ładu gospodarczego). Inicjowanie dwustronnych umów i porozumień regulujących relacje gospodarcze. Promocja potencjału naukowo-technologicznego polskiej gospodarki za granicą. Tworzenie sprzyjających warunków dla umacniania pozycji polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych i ochrona ich interesów gospodarczych. Współpraca z przedsiębiorstwami o znaczeniu strategicznym, samorządem gospodarczym, organizacjami przedsiębiorców oraz samorządem regionalnym i lokalnym.

3 Dokumenty strategiczne i kierunkowe
Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju* Priorytety polskiej polityki zagranicznej* Zadania polskiej polityki zagranicznej na 2017 Kierunki promocji Polski do 2027* Priorytety MSZ w zakresie dyplomacji publicznej

4 Kategorie wsparcia dyplomatycznego
(A) wsparcie informacyjne – nt. prowadzenia działalności gospodarczej (sytuacja gospodarcza, przepisy prawne, warunki działania na lokalnym rynku, potencjalni partnerzy do współpracy) + Informator Ekonomiczny; (B) wsparcie samoorganizacji - inicjowanie/wspieranie (w krajach o znaczącej obecności polskich przedsiębiorców) zakładania bilateralnych izb/klubów gospodarczych oraz regularne spotkania z polskimi przedsiębiorcami aktywnymi na rynku kraju/-ów akredytacji; (C) interwencje w przypadkach dyskryminacji lub naruszania praw - wynikających zarówno z umów międzynarodowych, jak i prawa miejscowego; (D) wsparcie kluczowych transakcji handlowych lub projektów inwestycyjnych - istotnych/strategicznych z punktu widzenia rozwoju gospodarki transakcji/projektów; (E) ogólna promocja polskiej gospodarki - w tym klimatu inwestycyjnego w Polsce.

5 SOR Cel szczegółowy I Trwały wzrost gospodarczy oparty na dotychczasowych i nowych przewagach
zwiększenie umiędzynarodowienia polskiej gospodarki zwiększenie eksportu towarów zaawansowanych technologicznie koncentracja wsparcia na kluczowych branżach i priorytetowych kierunkach ekspansji zagranicznej

6 Priorytetowe branże i kierunki ekspansji zagranicznej

7 Zadania priorytetowe na 2017 r.
Promocja Polski kreatywnej i innowacyjnej EXPO 2022 w Łodzi start-upy przemysły kreatywne zielone technologie (także w energetyce) Wsparcie wielokierunkowe zwiększenie udziału komponentu gospodarczego w wizytach i misjach zagranicznych aktywny udział w pracach gremiów i organizacji międzynarodowych pogłębienie współpracy z partnerami krajowymi

8 Współpraca z jst zagadnienia horyzontalne
wymiana i przepływ informacji materiały informacyjne, poradniki dla przedsiębiorców spotkania tematyczne dla przedsiębiorców w regionach (sektorowe lub terytorialne) szkolenia dla przedsiębiorców w regionach dotyczące procedur przetargowych instytucji i organizacji międzynarodowych

9 Współpraca z jst zagadnienia horyzontalne
udział w wizytach z komponentem gospodarczym udział w pracach organizacji i inicjatywach międzynarodowych (OECD, UN Habitat, Global City Team Challenge) rozwój mechanizmu Forów Regionalnych (Chiny, Chorwacja, do rozważenia Indie, Meksyk, Białoruś)

10 Promocja start-upów broszura skierowana do samorządów na temat dobrych praktyk sprzyjających rozwojowi ekosystemów start-upowych wypracowanie koncepcji obecności polskich start-upów (organizacji polskiego stoiska) na ważnych konferencjach start-upowych Startup Camp Berlin 2017, Niemcy (7-8 kwietnia 2017 r.) Webit Festival Europe, Sofia, Bułgaria (25-26 kwietnia 2017 r.) Techsylvania, Kluż-Napoka, Rumunia (17-20 czerwca 2017 r.) DLD Tel-Aviv Innovation Festival, Tel-Awiw, Izrael (3-8 września 2017 r.) Web Summit, Lizbona, Portugalia (6-9 listopada 2017 r.) Slush, Helsinki, Finlandia (30 listopada - 1 grudnia 2017 r.)

11 Afryka wizyty przygotowawcze (Angola, Etiopia)
wizyty z komponentem gospodarczym i samorządowym (Kongo, RPA, WKS) wizyty powiązane z wydarzeniami międzynarodowymi (Kenia, Mauretania, Senegal, Tanzania)

12 Bliski Wschód wizyty z komponentem gospodarczym (Katar)
wizyty powiązane z międzynarodowymi wydarzeniami gospodarczymi lub politycznymi (Izrael, ZEA)

13 Azja, Australia wizyty przygotowawcze (Chiny)
wizyty z komponentem gospodarczym i samorządowym (Mjanma, Tajlandia, Wietnam, Australia, Nowa Zelandia) wizyty powiązane z międzynarodowymi wydarzeniami gospodarczymi (Indie, Chiny, Korea Pd.) lub politycznymi (Filipiny, Singapur i Malezja)

14 Ameryka Południowa wizyty z komponentem gospodarczym
Kolumbia – Bogota Fashion Week, Brazylia – Minas Gerais i/lub Goias, Kuba

15 Ameryka Północna wizyty przygotowawcze (Meksyk)
wizyty z komponentem gospodarczym (Kanada – sektory LNG, przemysły kreatywne, moda i wzornictwo) współpraca naukowo-badawcza i władz lokalnych (USA - Newada)

16 Europa wizyty z komponentem gospodarczym i konsultacje dwustronne (Czarnogóra, Czechy, Grecja, Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania) wizyty powiązane z międzynarodowymi wydarzeniami (Austria, Finlandia, Portugalia, Szwajcaria) wizyty promujące wybrane sektory gospodarki (Włochy, Szwecja, Rumunia, Irlandia)

17 Kraje PW, Azja Środkowa wizyty przygotowawcze (Azerbejdżan, Gruzja)
wizyty z komponentem gospodarczym i samorządowym (Ukraina, Rosja, Mołdawia, Białoruś) posiedzenia Komisji Międzyrządowej ds. Współpracy Gospodarczej (Armenia, Kirgistan, Uzbekistan, Ukraina, Gruzja) wizyty powiązane z międzynarodowymi wydarzeniami gospodarczymi (Astana - Kazachstan)

18 Analizy i ekspertyzy, publikacje
dobre praktyki w dziedzinie wspierania start-upów i ich ekspansji zagranicznej analiza implikacji dla Polski przystąpienia Republiki Białorusi do Światowej Organizacji Handlu OECD fundusze norweskie arabskie rynki finansowe

19 Publikacje i informatory

20 Publikacje i informatory

21 Departament Współpracy Ekonomicznej
Dziękuję za uwagę Departament Współpracy Ekonomicznej


Pobierz ppt "DYPLOMACJA EKONOMICZNA – wspieranie promocji polskiej gospodarki i interesów gospodarczych polskich przedsiębiorstw za granicą Iwona Woicka-Żuławska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google