Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKarol Lewandowski Został zmieniony 8 lat temu
1
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II
2
2 Program konferencji Część I Przygotowanie sesji egzaminacyjnej 2008/2009 Egzamin gimnazjalny z języków obcych nowożytnych E-learning na platformie edukacyjnej OKE Część II i III Wykorzystanie wyników egzaminów dla doskonalenia jakości kształcenia Część IV Edukacyjna wartość dodana i jej wykorzystanie do kierowania rozwojem szkoły
3
3 Wykorzystanie wyników egzaminów (sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego) w roku szkolnym 2007/2008 dla doskonalenia jakości kształcenia
4
4 Raporty na stronach www.cke.edu.plwww.cke.edu.pl Raporty na stronach www.oke.krakow.plwww.oke.krakow.pl Wyniki szkół na stronie www.wynikiegzaminow.pl Obsługa internetowa egzaminów OBIEG Zakładka / Materiały: – indywidualne wyniki uczniów – zestawienia wyników w szkołach – statystyki – pliki programu MS Excel. Wyniki egzaminów – źródła danych
5
5 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Opracowanie: dr Maria Krystyna Szmigel Zapraszamy do lektury !
6
6 Treściowe znaczenie wyników ucznia i szkoły Drukowany materiał Zakładka Wyniki szkół na stronie CKE www.cke.edu.pl Strona wynikiegzaminow.pl
7
7 Treściowe znaczenie wyników ucznia i szkoły
8
8 Informacja o wynikach sprawdzianu w klasach VI szkół podstawowych w 2008 roku OKE w Krakowie
9
9 Liczba szkół w 2008 r. Liczba uczniów OgółemW % ZwolnieniLaureaci lubelskie 966 28,9% 25 277 28,3% 5099 małopolskie 1 362 40,8% 38 387 43,0% 150124 podkarpackie 1 013 30,3% 25 615 28,7% 6993 ogółem3 34110089 279100269316 Podstawowe dane statystyczne w 2008 roku
10
10 Liczba punktów do uzyskania za każdy ze sprawdzanych standardówNumery zadań w teście Czytanie1025% 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10,11,12,13 Pisanie101025% 24.2, 25 Rozumowanie820% 4,15,19, 20, 21, 22.1, 23.1 Korzystanie z informacji410% 8, 14, 24.1 Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 820% 7, 16, 17, 18, 22.2, 23.2 Koncepcja sprawdzianu 2008 zapisana w planie testu Jasne jak słońce
11
11 Kartoteka testu uporządkowana według czynności najlepiej opanowanych przez uczniów
12
12 Czy w naszych szkołach/klasach także te same zadania sprawiły najwięcej trudności uczniom?
13
13 Osiągnięcia uczniów według zadań egzaminacyjnych w 2008 r. Zadania zamknięte 1-20, zadania otwarte 21-25
14
14 OBIEG/Materiały/Startystyki
15
15 OBIEG/ Materiały/EXCEL
16
16
17
17 Ustalamy najsłabiej opanowane umiejętności w klasach
18
18 Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności w 2008 roku
19
19 OgółemCzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzystywanie wiedzy w praktyce lubelskie 647658696155 małopolskie 6776,362716160 podkarpackie 657658705958 Polska 627557696157 Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności w procentach
20
20 Porównaj wynik w szkole z wynikiem w kraju i zapisz wnioski wynikiegzaminow.pl
21
21 Sprawdzane umiejętności Osiągnięcia uczniów w % ChłopcyDziewczęta Czytanie 74,5577,7+ Pisanie 52,7866,5+ Rozumowanie 69,1971,2+ Korzystanie z informacji 58,6562,3+ Wykorzystanie wiedzy w praktyce 57,8658,2+ Ogółem63,1168,2+
22
22 Osiągnięcia uczniów według sprawdzanych umiejętności i płci
23
23 Stopień skali (Stanin) W % Opis dydaktyczny skali Uczniowie 14najniższy Uczniowie o niskim potencjale 27bardzo niski 312niski 417niżej średni Uczniowie o średnim potencjale 520średni 617wyżej średni 712wysoki Uczniowie o wysokim potencjale 87bardzo wysoki 94najwyższy Normalizacja wyników w skali standardowej dziewiątki
24
24 Wyniki sprawdzianu w 2008 r. dla obszaru OKE Kraków Uczniowie zagrożeni niskimi osiągnięciami Uczniowie o wysokich osiągnięciach Uczniowie o średnim potencjale
25
25 Jak rozkładają się wyniki uczniów w szkole? Skorzystaj z zakładki Wyniki szkół na stronie www.cke.edu.plwww.cke.edu.pl lub wynikiegzaminow.plwynikiegzaminow.pl
26
26 Wyniki uczniów w skali znormalizowanej Stanin w % 200820072006 2005200420032002 1 4 0 do 11 0 do 90 do 130 do 100 do 15 2 7 12 do 15 10 do 1314 do 1811 do 1416 do 1916 do 20 3 12 16 do 20 14 do 1819 do 2315 do 1920 do 2321 do 25 4 17 21 do 2421 do 2519 do 2324 do 2920 do 2324 do 2726 do 28 5 20 25 do 2826 do 2924 do 2830 do 3224 do 2728 do 3129 do 32 6 17 29 do 3130 do 3329 do 3233 do 3528 do 3132 do 3433 do 35 7 12 32 do 3434 do 3533 do 3536 do 3732 do 3435 do 3636 do 37 8 7 35 do 3636 do 37 3835 do 3737 do 3838 9 4 37 do 4038 do 40 39 do 4038 do 4039 do 40 Sprawdź rozkład wyników we własnej szkole i wyciągnij wnioski dotyczące opanowania umiejętności w każdej z trzech grup uczniów wyróżnionych ze względu na osiągnięcia (niskie, średnie, wysokie)
27
27 Procentowy rozkład wyników uczniów w szkole na tle...
28
28 Tabela 15. Łatwość sprawdzanych umiejętności a wynik ucznia w skali standardowej dziewiątki Stopień skali (Stanin)/ procent populacji Przedziały punktowe CzytaniePisanieRozumowanie Korzystanie z informacji Wykorzysty- wanie wiedzy w praktyce 1 (4%)0 do 11(4,3%) 39 18 21 20 10 Uczniowie zagrożeni niskimi osiągnię- ciami 2 (7%)12 do 15 (6,9%) 54 29 34 32 17 3 (12%)16 do 20 (13,6%) 64 40 49 42 27 4(17%)21 do 24 (15,1%) 71 49 64 52 42 Uczniowie o średnim potencjale 5 (20%)25 do 28 (18,9%) 77 59 74 60 58 6 (17%)29 do 31 (18,9%) 82 67 81 68 73 7 (12%)32 do 34 (14,1%) 87 77 86 76 83 Uczniowie o znacznym potencjale 8 (7%)35 do 36 (6,8%) 91 85 91 83 91 9 (4%)37 do 40 (5%) 96 94 95 91 96 Różnica między osiągnięciami uczniów z 9.(najwyższy) i 1.(najniższy) stanina 5776747186 W procentach punktów Osiągnięcia uczniów w procentach według sprawdzanych umiejętności w skali standardowej dziewiątki
29
29 Wyniki szkół w skali znormalizowanej Stanin 2008200720062005200420032002 15,2-20,0 7,2-20,8 7,3 do 19,812,0 do 24,310,0 do 19,812,7 do 24,313,5 do 25,0 220,1-21,9 20,9-22,6 19,8 do 21,624,4 do 26,019,9 do 21,424,4 do 25,725,1 do 26,5 322,0-23,3 22,7-24,1 21,6 do 23,126,1 do 27,421,5 do 22,925,8 do 27,026,6 do 27,8 423,4-24,7 24,2-25,4 23,1 do 24,527,5 do 28,723,00 do 24,327,1 do 28,227,8 do 29,0 524,8-26,1 25,5-26,8 24,6 do 26,128,8 do 30,024,3 do 25,628,3 do 29,429,1 do 30,3 626,2-27,5 26,9-28,2 26,2 do 27,530,1 do 31,325,7 do 27,129,5 do 30,530,3 do 31,5 727,6-29,0 28,3-29,7 27,6 do 29,131,4 do 32,627,2 do 28,630,6 do 31,731,6 do 33,0 829,1-30,9 29,8-31,7 29,2 do 31,132,7 do 33,928,6 do 30,131,8 do 32,933,1 do 34,3 931,0-38,0 31,8-39,5 31,2 do 37,634,0 do 37,930,2 do 36,633,0 do 38,034,4 do 38,5 Jaką pozycję w tej skali zajmuje nasza szkoła?
30
30 Refleksyjny praktyk w szkole stara się, żeby analiza wyników przeprowadzana przez szkołę nie była tylko opisem stanu, a interpretacją, dającą się przełożyć na dydaktykę, w interpretacjach nie ucieka w usprawiedliwienia, szukając „winnych” w uwarunkowaniach środowiskowych i organizacyjnych, zastanawia się nad tym, jak metody pracy wpływają na wynik egzaminu.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.