Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKornelia Kucharska Został zmieniony 8 lat temu
2
1 POLSKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA
3
2 Wybrane wskaźniki społeczno - gospodarcze Izraela Źródło: Central Bureau of Statistics Israel Wskaźnik20052006 Ludność w tys. 6930,17053,7 Produkt krajowy brutto w mld USD131,3142,25 Produkt krajowy brutto per capita w USD19 62520 799 Stopa inflacji w % (CPI)1,32,1 Uczestnictwo w wyjazdach turystycznych w %81,580,5 Liczba wyjazdów zagranicznych w mln3,7 W tym wylotów samolotem3,03,1 Liczba pasażerów w portach lotniczych w mln8,68,98,9
4
3 Wyjazdy zagraniczne turystów z Izraela w latach 2000-2006 w tys. Źródło: Central Bureau of Statistics Israel
5
4 Wyjazdy zagraniczne turystów z Izraela według krajów w tys. Źródło: Traveltourism Israel, Euromonitor International Kraj200320042005 USA1002,01032,01139,8 Francja332,0338,0373,6 Turcja214,0222,0237,8 Wielka Brytania212,0216,0222,7 Niemcy198,0204,0219,2 Włochy133,0145,0164,3 Holandia103,0107,0119,4 Hiszpania90,098,0105,1 Rosja82,088,094,6 Grecja67,771,077,5 Szwajcaria68,070,077,4 Tajlandia43,048,055,9 Cypr35,038,043,3 Polska36,040,041,5 Belgia32,033,034,0
6
5 Cele wyjazdów zagranicznych turystów z Izraela w %. Źródło: Traveltourism Israel, Euromonitor International Cel wyjazdu200320042005 Turystyka, wypoczynek71,070,970,8 Odwiedziny krewnych, znajomych 11,512,712,8 Biznes1,71,92,3 Pozostałe15,814,514,1 Ogółem100,0
7
Główne produkty turystyczne sprzedawane przez agencje turystyczne Izraela tylko zakwaterowanie - to rozwijająca się forma usług świadczonych głównie turystów biznesowym, przygoda/treking – jeszcze marginesowe, ale rozwijające się usługi głównie w Afryce, Dalekim Wschodzie, Południowej Ameryce i Australii, city break – jako forma krótkich pakietów szczególnie popularna w przyjazdach do miast europejskich, tylko przelot – zakup wyłącznie biletów lotniczych to domena ludzi młodych, szczególnie po wojsku i studiach połączony z dłuższym wyjazdem zagranicznym (nierzadko na kilka miesięcy), fly & driver – forma popularna wśród ludzi młodych poszukujących „wolności”, dominuje w wyjazdach ludzi młodych do Stanów Zjednoczonych. pakiety turystyczne – dominują zarówno w krajowych jak i zagranicznych wyjazdach nad morze (plaża), dominują szczególnie w wyjazdach na wybrzeże tureckie, na Cypr i do Grecji, a z dalszych kierunków do Tajlandii i Miami (USA). 6
8
Struktura sprzedaży wybranych produktów przez izraelskie agencje turystyczne w 2005 roku w %. 7 Źródło: wywiady i badania przedsiębiorstw, Euromonitor International
9
8 Ranking największych przedsiębiorstw turystycznych Izraela w 2006 roku Źródło: Israel’s Largest Enterprises, http://duns100.dundb.co.il/indexeng.asp L.p.Nazwa przedsiębiorstwa Przychody w mln USD Firma matka 1Flying Carpet Ltd151.7 - 2Unital - Yossi Tours142.3 Natour 3Natour Ltd135.0 Ganden Tourism & Aviation 4Clal Tourism119.5 I.D.B. Development 5ISSTA Lines Cooperative Ltd106.3 - 6Aviation Links82.8 Dargot-Eagle Aviation 7Third Millenium (Tzabar Tourism)79.6 - 8Ophir Tours Ltd63.0 Jupiter Holdings 9Eshet Tours59.7 Meshulam Levinsien Constructing 10Egged Tourism & Recreation Ltd.33.8 Egged Transportation Cooperative Society Ltd 11 The Israel Experience Educational Tourism Services 27.4 Jewish Agency For Israel 12Galil Tours23.2 Clal Tourism 13Pegasus Tours & Travel19.6 -
10
9 Przyjazdy z Izraela do Polski w latach 1996-2006 Źródło: dane GUS. w tys.
11
10 Przyjazdy do Polski z rynków o podobnej wielkości ruchu Źródło: dane GUS. w tys.
12
11 Turyści z Izraela w bazie noclegowej zbiorowego zakwaterowania w tys. Źródło: dane GUS. w tys.
13
12 Turyści z Izraela korzystających z bazy noclegowej zbiorowego zakwaterowania według rodzajów bazy Rodzaj bazy Korzystający w tys. 2006/05 w % 2006 udział w % 20052006 Hotele122,3125,62,797,7 Pensjonaty0,50,2–60,00,1 Inne obiekty hotelowe0,50,620,00,5 Ośrodki szkoleniowo- wypoczynkowe 0,81,025,00,8 Zakłady uzdrowiskowe0,3 0,00,2 Pozostałe obiekty niesklasyfikowane 0,50,620,00,5 Inne obiekty0,60,3–50,00,2 Razem korzystający125,5128,62,5100,0 Źródło: dane GUS.
14
13 Turyści z Izraela korzystający z bazy noclegowej zbiorowego zakwaterowania według województw w tys. Źródło: dane GUS. w tys.
15
14 Główne cele przyjazdów z Izraela do Polski Udział w % Źródło: badania Instytutu Turystyki.
16
15 Organizacja przyjazdów z Izraela do Polski Źródło: badania Instytutu Turystyki Udział w %
17
16 Sposób spędzania czasu w Polsce przez turystów z Izraela Udział w % Źródło: badania Instytutu Turystyki
18
17 Rozmieszczenie terytorialne turystów z Izraela Źródło: badania Instytutu Turystyki Udział w %
19
18 Porównanie rozmieszczenia terytorialnego turystów z Izraela oraz ogółu turystów Odsetek wskazań na podstawie średniej wartości z lat 2004-2006 (w %) Źródło: badania Instytutu Turystyki
20
19 Długość pobytu na terenie Polski turystów z Izraela Udział w % Źródło: badania Instytutu Turystyki
21
20 Rodzaje zakwaterowania turystów izraelskich na terenie Polski. Udział w % Źródło: badania Instytutu Turystyki
22
21 Profil demograficzny turystów z Izraela i przeciętnego turysty zagranicznego w Polsce Średnia wartość w latach 2004-2006 (w %) Źródło: badania Instytutu Turystyki
23
22 Profil społeczny turystów z Izraela i przeciętnego turysty zagranicznego w Polsce Średnia wartość w latach 2004-2006 (w %) Źródło: badania Instytutu Turystyki
24
23 Wydatki turystów izraelskich w Polsce w PLN Wydatki * 20052006 Na podróż8511086 Na jeden dzień pobytu 118181 * Łącznie z płatnościami dokonanymi przed wyjazdem Źródło: badania Instytutu Turystyki
25
24 Wpływy pochodzące z wydatków turystów z Izraela i z wybranych krajów Turyści z: Wielkość wpływów w mln zł Izraela72 Irlandii58 Czech51 Portugalii34 Grecji32 Słowacji22 Źródło: badania Instytutu Turystyki
26
25 Segmenty rynku izraelskiego w ruchu przyjazdowym do Polski Biorąc pod uwagę cel przyjazdu oraz wiek turystów można wydzielić w ruchu przyjazdowym z Izraela do Polski następujące segmenty: przyjeżdżający w celach turystyczno-wypoczynkowych w wieku do 34 lat, przyjeżdżający w celach turystyczno-wypoczynkowych w wieku 35-54 lat, przyjeżdżający w interesach w wieku 35-54 lat, przyjeżdżający w odwiedziny do krewnych lub znajomych w wieku 35-54 lat, przyjeżdżający w celach zdrowotnych w wieku 45-64 lat. Źródło: badania Instytutu Turystyki
27
26 Charakterystyka segmentu: turystyka do 34 lat Organizacja przyjazdu: przez biuro podróży (wykupiony pełny pakiet) – 76%, samodzielnie – 19%, tylko rezerwacja – 5%. Średnia długość pobytu: 6,2 noclegu; 95% pobytów trwało 5-8 dni, 5% – co najmniej 9 dni. Dominujący sposób spędzania czasu: wycieczka objazdowa po wybranych regionach Polski – 93% turystów, pobyt w mieście – 9%. Odwiedzane województwa: małopolskie – 100% przyjazdów, mazowieckie – 98%, podlaskie – 15%, lubelskie – 5%, łódzkie – 2%, świętokrzyskie – 2%. Odwiedzane miasta: Kraków – 100%, Warszawa – 98%. Zakwaterowanie: hotele – 100%. Cechy społeczno-demograficzne: kobiety – 36%, mężczyźni – 64%, wykształcenie wyższe – 19%, średnie – 81%. Nie deklarują polskiego pochodzenia. Źródło: badania Instytutu Turystyki w latach 2005-2006.
28
27 Charakterystyka segmentu: turystyka 35-54 lat Organizacja przyjazdu: przez biuro podróży (wykupiony pełny pakiet) – 59%, samodzielnie – 38%, tylko rezerwacja – 3%. Średnia długość pobytu: 6,2 noclegu; 86% pobytów trwało 5-8 dni, 7% – co najmniej 9 dni, 3% – 2-4dni. Dominujący sposób spędzania czasu: wycieczka objazdowa po wybranych regionach Polski –86% turystów, pobyt w mieście – 17%. Odwiedzane województwa: małopolskie – 100%, mazowieckie – 93%, lubelskie – 24%, podlaskie – 7%, pomorskie – 3%, śląskie – 3%. Odwiedzane miasta: Kraków – 100%, Warszawa – 93%, Gdańsk – 3%. Zakwaterowanie: hotele – 93%, mieszkanie rodziny lub znajomych – 7%. Cechy społeczno-demograficzne: kobiety – 24%, mężczyźni – 76%, wykształcenie wyższe – 69%, średnie – 31%. Nie deklarują polskiego pochodzenia. Źródło: badania Instytutu Turystyki w latach 2005-2006.
29
28 Charakterystyka segmentu: interesy 35-54 lat Organizacja przyjazdu: tylko rezerwacja – 81%, samodzielnie – 19%. Średnia długość pobytu: 3,5 noclegu; 69% pobytów trwało 2-4 dni, 25% – 5-8 dni, 6% – co najmniej 9 dni. Dominujący sposób spędzania czasu: pobyt w mieście – 100%. Odwiedzane województwa: mazowieckie – 100% przyjazdów. Odwiedzane miasta: Warszawa – 88%. Zakwaterowanie: hotele – 100%. Cechy społeczno-demograficzne: kobiety – 25%, mężczyźni – 75%, wykształcenie wyższe – 81%, średnie – 19%. Polskie pochodzenie: 12%. Źródło: badania Instytutu Turystyki w latach 2005-2006.
30
29 Przyjazdy z Izraela do Polski w latach 2005 i 2006 oraz prognoza na lata 2007-2010 w tys. Źródło: prognozy Instytutu Turystyki
31
30 Wpływy z tytułu przyjazdów turystów z Izraela do Polski w latach 2005 i 2006 i prognoza na lata 2007-2010 w mln PLN Źródło: prognozy Instytutu Turystyki
32
31 Podsumowanie i wnioski Izrael zamieszkuje tylko niewiele ponad 7 mln mieszkańców, w 2006 roku około 2 mln mieszkańców odbyło 3,7 mln podróży zagranicznych, w tym 3,1 mln podróży zrealizowanych samolotem. Udział Polski w wyjazdach mieszkańców Izraela do Europy wynosi około 3% (udział Polski w turystyce europejskiej, mierzony liczbą turystów zagranicznych, wynosi 3,4%). Podstawowym produktem sprzedawanym w Izraelu przez kraje europejskie są wyjazdy zorganizowane (wycieczki i pobyty w miastach). Eksperci wskazują na: ważną rolę w wydatkach w głównych miastach europejskich zakupów (szczególnie produktów „z górnej półki”) wydatki na „zakazane rozrywki” (np. gry hazardowe). Przewidywany wzrost liczby wyjazdów w celach poprawy stanu zdrowia W przyjazdach do Polski wzrosnąć powinna liczba przyjazdów w celach służbowych oraz liczba odwiedzin w celach wypoczynkowych (pobyty w miastach i centrach turystycznych). W porównaniu z innymi krajami (szczególnie europejskimi) mieszkańcy Izraela częściej korzystają z wyjazdów zorganizowanych przez lokalne biura podróży, izraelskie linie lotnicze oraz łańcuchy hotelowe.
33
32 Tel. 22 844 63 47 Fax 22 844 12 63 www.intur.com.pl POLSKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.