W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program nauczania wg: Teresa Król Maria Ryś
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
w nowej podstawie programowej
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Program wychowawczy szkoły
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
CZŁOWIEK MIŁOŚĆ RODZINA
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
Uzależnienia a rozwój dziecka
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Konferencja naukowa pt.: Edukacja seksualna, ale jaka?
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
w praktyce pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Szkoła Promująca Zdrowie
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
psychologiczno –pedagogiczne
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Doradztwo zawodowe w szkołach
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Wychowanie do życia w rodzinie (w skrócie WDŻWR albo WDŻR) – przedmiot dla uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2017/
Wychowanie do życia w rodzinie
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka

Wychowanie do życia w rodzinie jest programem realizowanym w szkole: podstawowej gimnazjalnej ponadgimnazjalnej

C EL PRZEDMIOTU Niesienie pomocy dzieciom i młodzieży w zdobyciu wiedzy i umiejętności potrzebnych do podejmowania świadomych decyzji, Rozumienia konsekwencji określonych zachowań, Tworzenia warunków sprzyjających zdrowiu Uczestniczenie dzieci w zajęciach z przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie ma wspierać je w prawidłowym rozwoju podczas okresu dorastania co zwiększy szanse na prawidłowe funkcjonowanie w dorosłym życiu. Udzielenie dodatkowego wsparcia dla środowiska rodzinnego poprzez zajęcia edukacyjne prowadzone w szkole.

Program został określony przez Ministra Edukacji Narodowej, który wydał Rozporządzenie dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie „podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół” (Dz. U. z dnia 30 sierpnia 2012 roku, poz. 977).

Z AGADNIENIA 1.Podstawowe funkcje rodziny z podkreśleniem miejsca dziecka w rodzinie. 2.Przekaz wartości i tradycji w rodzinie, wspólne świętowanie, spędzanie wolnego czasu. 3.Więź rodzinna, związki uczuciowe i inne relacje w rodzinie; konflikty i ich rozwiązywanie. 4.Macierzyństwo i ojcostwo; podstawowa wiedza dotycząca budowy i funkcjonowania układu rozrodczego człowieka.

Z AGADNIENIA 5.Ciąża, rozwój płodu, poród, przyjęcie dziecka jako nowego członka rodziny. 6.Różnice i podobieństwa między chłopcami i dziewczętami; identyfikacja z własną płcią; akceptacja i szacunek dla ciała. 7.Zmiany fizyczne i psychiczne okresu dojrzewania; zróżnicowane, indywidualne tempo rozwoju. 8.Higiena okresu dojrzewania. 9.Prawo człowieka do intymności i ochrona tego prawa; postawy asertywne.

Z AGADNIENIA 10.Istota koleżeństwa i przyjaźni, wzajemny szacunek, udzielanie sobie pomocy, współpraca, empatia. 11.Mass media – zasady i kryteria wyboru czasopism, książek, filmów i programów telewizyjnych. 12.Instytucje działające na rzecz dziecka i rodziny. 13.Odpowiedzialność za własny rozwój; samowychowanie.

P YTANIA, KTÓRE MOGĄ ZADAWAĆ UCZNIOWIE Jaka jest różnica między tamponami, a podpaskami? Jak mam zacząć golić się pod pachami? Co to jest wzwód? Nie mam miesiączki, a koleżanki w klasie tak. Czy to znaczy, że jestem chora? Jak powiedzieć mamie o miesiączce? Kto to jest pedofil? Co to znaczy molestowanie seksualne? Jak powiedzieć dziewczynie, że mi się podoba? Czy pocałunek to jest seks? Co to są środki antykoncepcyjne? Czy jak mam okres to mogę iść na basen?

Dobrowolny udział w zajęciach Brak ocen Częściowy podział na grupy chłopcy/dziewczęta

P ODZIAŁ GODZIN Klasa Liczba godzin (grupa) Liczba godzin (cała klasa) V 59 VI 59

I NTENCJĄ NAUCZYCIELA W PROWADZENIU ZAJĘĆ JEST : ukazanie wartości rodziny ukazanie istoty przemian, dorastania przekazanie informacji o rozwoju psychoseksualnym człowieka podkreślenie znaczenia świadomości podejmowanych decyzji i konsekwencji działań szczególnie w sferze seksualnej.