Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Respektowanie norm społecznych w szkole
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Absencja uczniów.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
realizacja VIII punktu
EWALUACJA WEWNĘTRZNA Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Rudkach przez zespół w składzie.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
OBOWIĄZKI UCZNIA.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
i bezpieczeństwa uczniów
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Respektowane są normy społeczne
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Szkoła Współpracy.
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE Raport ewaluacyjny
Ewaluacja wewnętrzna w szkole
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Raport z ewaluacji wewnętrznej
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Sulechowie w roku szkolnym 2014/2015 Przedmiot ewaluacji obszar I Efekty.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Ewaluacja wewnętrzna w I Społecznej Szkole Podstawowej
Szkoła Promująca Zdrowie
Prezentacja Zespołu Wychowawczego
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Zadania pedagoga szkolnego
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2016/2017 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Szkoła Promująca Zdrowie
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie

 Przedmiotem badań jest respektowanie norm społecznych wśród uczniów.  Cel badań to pozyskanie informacji na temat poczucia bezpieczeństwa w szkole oraz jaka jest skala i typ zagrożeń z jakimi spotykają się nasi uczniowie.  Kryteria- skuteczność komunikowania obowiązujących norm społecznych.

 Badanie przeprowadzono wśród: wybranych uczniów, rodziców, nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły  Oddano ankiet:  55 - uczniowie-dziewczęta 60%, chłopcy 40%  20- rodzice- kobiety 80%, mężczyźni 20%  14- nauczyciele  4- pozostali pracownicy

 Czy nasi uczniowie czują się w szkole bezpiecznie?  Jaka jest skala poczucia braku bezpieczeństwa wśród uczniów? Jaka jest charakterystyka społeczna uczniów, którzy mają poczucie zagrożenia?  Jakich zachowań dotyczy identyfikowane przez uczniów zagrożenie?  Czy nauczyciele i personel szkoły czują się w szkole bezpiecznie?

 Czy uczniowie wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje?  Czy w szkole diagnozuje się zachowanie uczniów? Jeżeli tak, to w jaki sposób wyniki tej diagnozy są wykorzystywane?  Czy podejmowane są działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań? Jeśli tak, to jakie to są działania?

 Wykres 1. Czy w swojej szkole czujesz się (Pana/Pani dziecko czuje się) bezpiecznie?

 5 uczniów stwierdziło, że w szkole nie ma lub nie określiło poczucia bezpieczeństwa,  w skali 1-5 zaznaczając oceny od 1-3  85 procent uczniów swoje poczucie bezpieczeństwa określiło wysoko ( 4-5)

 Uczniowie najbardziej obawiają się  Przezywania  Obgadywania  Wyśmiewania  W dalszej kolejności wymieniano  Obrażanie, ośmieszanie  Rozpowszechnianie plotek, oszczerstw również przez internet

 Ankietowani nauczyciele oraz personel szkoły określili wysoko swoje poczucie bezpieczeństwa  86% nauczycieli i 93% personelu odpowiedziała, że nie spotkała się z przejawami agresji

 do nauki w szkole  do własnego zdania  do bezpieczeństwa w szkole  godności, prywatności,szacunku  każdy jest równy  zgłaszanie problemów do nauczyciela  do jedzenia  do przerwy  jawnych ocen  do własnej wiary

 Odrabiać lekcje, uczyć się  Systematycznie i punktualnie chodzić do szkoły  Słuchać nauczyciela  Nie przeszkadzać na lekcjach  Nie biegać, nie bić się  Przestrzegać zasad bezpieczeństwa

 Nie przeszkadzać na lekcjach  Mieć potrzebne rzeczy  Obowiązki dyżurnego  Uczniowie wymienili też: przestrzeganie stroju galowego, nie dokuczać innym, być grzecznym, odpowiadać na pytania nauczycieli, nie malować się, nie nosić komórek, tolerować innych, usprawiedliwianie nieobecności, dbać o honor szkoły

 Zakaz bicia, krzyków, biegania  Być kulturalnym, koleżeńskim, tolerancyjnym,  Dobrze się uczyć  Postępować zgodnie ze statutem  Odrabiać lekcje, być aktywnym na lekcji  Szanowanie szkoły  Nie używać wulgaryzmów  Słuchanie nauczycieli i personelu

 Szanowanie innych  Ubierać się stosownie chodząc do szkoły  Nie wychodzić poza szkołę bez opiekuna  Nie przebywać w toalecie bez potrzeby  Nie przeszkadzać na lekcji  Przestrzegać zasad BHP  Nie uciekać z lekcji  Być spokojnym, wyrozumiałym  Dbać o higienę

 Godziny wychowawcze prowadzone przez wychowawcę, pedagoga, policję  Rozmowa z uczniem w każdej sytuacji zagrożenia oraz przypomnienie obowiązujących zasad  Pogadanki na lekcjach  W czasie zajęć w ramach edukacji społecznej  Drama  Kodeks grupy  Jasne określenie zasad zachowania i konsekwencje wynikające z ich nieprzestrzegania

 W szkole diagnozę zachowania uczniów prowadzi pedagog, wychowawcy klas oraz zespoły klasowe i wychowawcze  Formy diagnozy  Ankiety  omawianie i analizowanie negatywnych zachowań  Szukanie przyczyn zachowań destruktywnych  Oceny z zachowania  Badanie w PPP  Obserwacje zachowań uczniów

 Upomnienie ustne  Wpisanie uwagi do zeszytu  Rozmowa dyscyplinująca  Rozmowa z rodzicami  Zakaz wyjazdu na wycieczki  Przekazanie informacji do wychowawcy, pedagoga lub dyrektora  Wyznaczenie kary

 Zdaniem rodziców  Tak-79%  Nie- 5%  Nie wiem -3%  Brak odpowiedzi-13%  Zdaniem nauczycieli i personelu  Tak- 100%

 Zabezpieczenie miejsc niebezpiecznych  Reagowanie na uczniów, których zachowanie jest od lat karygodne.  Zwiększenie obserwacji dzieci sprawiających trudności wychowawcze  Częste pogadanki  Spotkania rodziców z nauczycielem (w szczególności uczniów trudnych i konfliktowych)  Przeprowadzanie ankiet –rozpoznawanie problemu

 Uczniowie czują się w szkole bezpiecznie, choć sporadycznie doświadczają, ze strony innych uczniów, różnego rodzaju zachowań agresywnych  Nauczyciele i personel szkoły czują się w szkole bezpiecznie  Zdecydowana większość uczniów wie, jakich zachowań się od nich oczekuje i na ogół przestrzegają norm społecznych obowiązujących w szkole.

 Uczniowie wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje. Informacje uzyskują na lekcjach wychowawczych i podczas rozmów indywidualnych, zajęciach z pedagogiem i pracownikami PPP  W szkole diagnozuje się zachowanie uczniów i wykorzystuje się wyniki tej diagnozy do dalszej pracy dydaktyczno – wychowawczej w klasie, wystawianie oceny z zachowania

 W szkole podejmowane są różnego rodzaju działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań  Szkoła – nauczyciele, personel, rodzice, by zwiększyć poczucie bezpieczeństwa całej społeczności szkolnej, powinna kontynuować dotychczasowe działania wychowawcze  Wyniki diagnozy wykorzystywać do opracowywania programów: wychowawczego, profilaktycznego oraz programów wychowawczych klas

 Lidwina Kociałkowska  Violetta Wichłacz  Maciej Mierzwiński Kowalewo, 2014