IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceniania wyników działania szkoleniowego z perspektywy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements


Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Metoda Development Center w praktyce
system zarządzania zasobami ludzkimi
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
1 Zdjęcia ze stron: Skorzystaj z dofinansowań bez biurokracji.
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Studium Przypadku (case study)
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Prof. Aleksander Surdej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Propozycja standardów efektywnościowych OWES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES Kraków, 10 października 2012 r.
Organizacja szkoleń dla pracowników socjalnych i innych pracowników instytucji pomocy społecznej na podstawie innowacyjnej metody szkoleniowej opracowanej.
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Co to jest spacer edukacyjny?
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
System ocen pracowników
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Panel dyskusyjny - nowoczesne zarządzanie urzędem – wprowadzenie Dariusz Woźniak.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i edukacji.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych na rzecz rynku pracy Schemat: Podnoszenie.
Projekt innowacyjny: Poszukiwanie nowych skutecznych metod aktywizacji zawodowej i społecznej grup zawodowych wymagających szczególnego wsparcia PROJEKT.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
T. 14 Platforma systemowa dla informatycznych narzedzi reengineeringu.
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Zapis prezentacji:

IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceniania wyników działania szkoleniowego z perspektywy korzyści dla organizacji”

Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceny wyników działania szkoleniowego” Dwie tradycje oceny wyników szkolenie, tj. skuteczność (zgodność z celami) i efektywność (wartość wyników względem nakładów) Problem dla oceny skuteczności to wielość grup interesów, stąd cele szkolenia muszą zostać uzgodnione między grupami, bądź szkolenie ma odrębną ocenę względem celów każdej z grup interesu Oceny typu ROI wymagają przyjęcia szeregu problematycznych założeń: szkolenie nie jest częścią strategicznie a nie ekonomicznie istotnego projektu; znana jest funkcja matematyczna, pozwalająca od zmiany lokalnego wskaźnika w komórce organizacyjnej przejść do zmiany wyniku finansowego organizacji; znane są faktyczne koszty i zyski, a nie jedynie przychody i płatności; dla wiele potrzebnych szkoleń nie ma danych pozwalających na takie szacunki, bądź koszty ich pozyskania są zbyt duże – co przy rozpowszechnieniu praktyki ROI utrudniałoby ich prowadzenie IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceny wyników działania szkoleniowego” Model Kirkpatricka czterech rodzajów efektu szkolenia Dwie sfery efektu u indywidualnej osoby mierzone na zakończenie szkolenia 1.Reakcja uczestników 2. Efekt nauczenia Dwie sfery zmian po jakimś czasie w organizacji – mierzone w pracy 3. Zmiany w działaniach uczestników, tzw. transfer 4. Zmiany w wynikowych wskaźnikach działania organizacji, np. obrót, produktywność, fluktuacja, morale Fakty: model Kirkpatricka, nazywany modelem czterech poziomów efektywności, stanowi praktycznie jedyny standard sposób myślenia o kontroli szkoleń praktyka szkoleniowa w zasadzie nie mierzy efektów z poziomów wyższych niż pierwszy (badanie reakcji) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceny wyników działania szkoleniowego” Trzy interpretacje teorii Kirkpatricka: 1.Typologiczna: Model stanowi jedynie typologię efektów szkolenia 2. Pozytywistyczna: Model pozwala na perswazyjnie przekonujące uzasadnienie, że zmiany we wskaźnikach organizacyjnych firma zawdzięcza szkoleniu, gdyż uczestnicy chcieli stosować treści szkoleniowe (co dowodzi badanie reakcji), nabyli wiedzę i umiejętności (co dowodzi wynik egzaminu końcowego) oraz zastosowali je w praktyce (co dowodzi wynik transferu) Rozumowanie ma wartość perswazyjną, ale zakłada pozytywistyczną wizją teorii działania Interpretacja ta znajduje uzasadnienie w tekście książki Kirkpatricka 3. Korelacyjna: wyniki badań na niższych poziomach są skorelowane z wynikami na poziomach wyższych Wyniki pomiarów poziomów niższych mogą być podstawą do przewidywania wyników badania na poziomach wyższych IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceny wyników działania szkoleniowego” Historia badań nad korelacyjną interpretacją modelu Kirkpatricka 0. Potocznie uznano, że przewidywanie zastosowań w oparciu o wyniki egzaminów i opinie osób szkolonych jest możliwe 1.W roku stwierdzono, że brak jest badań naukowych zawierających wyniki pomiarów na 4 poziomach efektów 2.W pracy [Alliger 1989] dokonano meta-studium nad odnalezionymi badaniami Wyniki pomiaru reakcji nie korelują ani z wynikami nauczania, ani transferu Uznano wyniki badań reakcji za bezwartościowe „smile sheets” 3. W pracy [Alliger 1997] dokonano ponownie metastudium nad nową grupą wyników pomiarów, zawartych w tekstach naukowych badających cztery poziomy efektów konkretnych szkoleń Wyniki pomiaru reakcji nie korelują z wynikami nauczania Wyniki nauczania nie korelują z transferem Wyniki pomiaru reakcji, szczególnie pomiaru oceny „stosowalności” korelują z transferem IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceny wyników działania szkoleniowego” Polska praktyka kontroli efektów w szkoleniach e-learningowych Dotychczas w polskiej praktyce e-learningowej szkolenia są przede wszystkim fragmentami większych projektów uzasadnionych strategicznie (zmiany w CRM jako element nowej strategii firmy) stąd RACJONALNA jest praktyka, że brak informacji zwrotnej od kierowników liniowych, że szkolenie nie przygotowało do pracy jest sensowną kontrolą szkolenia (miarą skuteczności) Kursy e-learningowe zwiększające wiedzę i umiejętności techniczne działania są kontrolowane poprzez wyniki testu końcowego Jest to sensowna praktyka badająca skuteczność nauczania, wzmacniająca zmotywowanie i zwiększająca zapamiętanie Kursy pozwalają nabywać umiejętności i wiedzę szeroko wykorzystywaną w praktycznej pracy, stąd nie ma potrzeby badania sensowności inwestycji (ROI) Kursy nakierowane na uzyskanie niezbędnych certyfikatów, znajomości obowiązkowych procedur korporacyjnych oraz wzrost kompetencji korporacyjnych nie wymagają innych ocen niż skuteczność, bo ich CEL NIE MA UZASADNIENIA EKONOMICZNEGO IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceny wyników działania szkoleniowego” Kontrola efektów w wykorzystania szkoleń w modelu „uczenie na życzenie” Przejęcie zarządzania kwalifikowaniem na szkolenia przez samych pracowników wiedzy tzn.wprowadzenie modelu „uczenie na życzenie”, wymaga monitorowania zastosowania w praktyce wiedzy i umiejętności poznanych na szkoleniu Petersowski model nadmiaru dostępnego uczenia w środowisku „czadowych projektów”, bazuje na założeniu, że zewnętrzne harmonogramy zadań ograniczają bezproduktywne korzystanie ze szkoleń Badanie reakcji, zgodnie z [Alliger 1997], stanowi dobry prognostyk dla stosowania treści szkoleniowych Zarówno praktycy e-szkoleń w polskich firmach, jak i teoretycy [Johnoson 2008] postulują włączenie oceny „przydatności szkolenia w pracy” do kontroli efektów szkoleń IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceny wyników działania szkoleniowego” Podsumowanie: Stosowane obecnie metody kontroli efektów szkoleń e-learningowych bazują na modelu zarządzanych centralnie szkoleń, jako narzędzi uzupełnienia luki niezbędnej do realizacji strategicznie uzasadnionych działań W myśl obecnego stanu badań naukowych praktyka szkoleń tradycyjnych, bazująca na badaniu reakcji, tj. opinii uczestników wyrażonej w ankiecie na zakończenie szkolenia, jest RACJONALNA Deklaracja o przydatności szkolenia w pracy koreluje lepiej z faktycznym zastosowanie w pracy, niż wyniki nauczania Włączenie oceny „przydatności szkolenia w pracy”, mierzonej deklaracją uczestnika szkolenia, pozwala uzyskać wskaźnik oceny potencjalnego zastosowania e- learningowych treści szkoleniowych, a więc dostarcza narzędzi do kontroli efektów szkoleń prowadzonych w modelu „uczenie na życzenie” Praktycy są gotowi na włączanie takich ocen do korporacyjnych szkoleń e- learningowych IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"