SEMINARIUM BEZPIECZNA CHEMIA 2015

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady bezpiecznej pracy z urządzeniami techniki komputerowej
Advertisements

Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
Temat: Organizacja Spotkań i Przyjmowanie Delegacji
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Zlecanie zadań organizacjom pozarządowym
Języki programowania C++
Administracja zintegrowanych systemów zarządzania
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
Innowacje organizacyjne w usługach
Menu Tabela program Microsoft Word
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Firma dla różnych ludzi
Świadectwa Optivum.
[bezpośredni przełożony]
Rozpoczęcie pracy z programem DAPP Optic.
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
PROD_MAG_01 - Załadunek towaru
Przestrzeganie przepisów bhp,
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
STREFA DYLEMATU Prezentację wykonali studenci specjalności DUA gr. 2:
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Organizacja części praktycznej egzaminu – model „w”
Organizacja części praktycznej egzaminu – model „d” i „dk”
Szkolenia bhp pracowników
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
1 Instrukcja wypełniania Umowy o prowadzenie z funduszami Legg Mason Materiał do użytku wewnętrznego pełnomocników.
Funkcje pracy biurowej
Reglamentacja procesu budowy
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Praktyczne.
Zarządzanie projektami
REFERENDUM 6 września 2015 r. WYKORZYSTANIE SYSTEMU INFORMATYCZNEGO 1
REFERENDUM 6 września 2015 r. WYKORZYSTANIE SYSTEMU INFORMATYCZNEGO 1
REJESTRACJA PRZEZ INTERNET W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W KOLE Powiatowy Urząd Pracy w Kole ul. Sienkiewicza 27, Koło,  /fax ,
Procedura rejestracji firmy Przed zarejestrowaniem firmy, ale kiedy nabrała ona już określonych kształtów przedsiębiorca powinien:  zdecydować co będzie.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
programów ochrony powietrza planów działań krótkoterminowych
Spotkanie informacyjne
DOSTOSOWANIE GOSPODARSTWA ROLNEGO DO MINIMALNYCH WYMOGÓW WZAJEMNEJ
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
POLITECHNIKA POZNAŃSKA, WYDZIAŁ INŻYNIERII ZARZĄDZANIA
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
przeprowadzania egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Zarządzanie projektami
Szkolenie Działu Handlowego
Zgłoszenie do konkursu
Nazwa zajęć, numer Osoba prowadząca Imiona i nazwiska członków grupy
Karta Próbnego Doju Dokument źródłowy.
POLITECHNIKA POZNAŃSKA, WYDZIAŁ INŻYNIERII ZARZĄDZANIA
DLA PRACODAWCÓW I OSÓB KIERUJĄCYCH PRACOWNIKAMI
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Spotkanie w celu zebrania nowych pomysłów
Ewakuacja - zorganizowane przemieszczenie ludzi, czasem wraz z dobytkiem, z miejsca, w którym występuje zagrożenie, na obszar bezpieczny.
Zapis prezentacji:

SEMINARIUM BEZPIECZNA CHEMIA 2015 „Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem SEMINARIUM BEZPIECZNA CHEMIA 2015 Warszawa, 19.10.2015r.

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program OPTIMA Bezpieczeństwo osobiste pracowników Optima jest wyrazem naszej dbałości o bezpieczeństwo osobiste pracowników

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” W ramach programu „Optima” wprowadzano program „Ład i porządek”, którego celem jest zapewnienie właściwej organizacji miejsca pracy.

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - POSORTUJ Podczas selekcji zostawiamy tylko to, co jest bezwzględnie konieczne. Jeśli są wątpliwości oznaczamy daną rzecz. Następnie podejmowana jest decyzja dotycząca dalszych losów przedmiotu.

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - POSORTUJ Symbol jednostki / numer czerwonej kartki (kolejny numer z rejestru) np. ETIE/1 Wypełnia osoba identyfikująca przedmiot zbędny, czyli pracownik Numer obszaru np. 2 Nazwa przedmiotu oraz jego numer identyfikacyjny (o ile istnieje) np. chłodnica, nr… Data wypełnienia kartki np. 03.11.2014 r. Imię i nazwisko wypełniającego np. Zenon Iksiński Wypełnia osoba decyzyjna, np. Kierownik danej jednostki organizacyjnej Postępowanie z przedmiotem (zaznaczyć odpowiednie pole, jeśli mamy inną propozycję należy wypełnić poniższe pole, np. wyremontować) Osoba odpowiedzialna za wykonanie zadania, Np. Marian Iksiński Czerwona kartka nie jest jednorazową akcją, jest to element, który powinien ciągle funkcjonować. Ten element przewija się przez wszystkie kroki – przypomnieć o tym pracownikom Przypomnieć zasady wypełniania czerwonej kartki. PROPOZYCJA – dyskusja z pracownikami, czy widzą potrzebę stosowania kartki a jeśli nie to dlaczego. Jeśli pracownicy uważają, że kartka na ich wydziale jest niepotrzebna można pokazać przykładowe zdjęcia z poprzednich audytów, że kartka dalej jest niezbędna Uwaga!!! – wydrukować slajd nr 3, 4, 6 na jednej lub dwóch stronach A4 i wręczyć pracownikom jako materiały ze szkoleń. Imię i nazwisko osoby decyzyjnej Np. Kierownik lub Koordynator Wydziału Termin realizacji zadania np. 13.12. 2014 r., I kwartał 2015

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - POSORTUJ

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” – OZNACZ i POGRUPUJ Właściwe oznaczanie przedmiotów ułatwi ich znajdowanie i odkładanie na miejsce Grupowanie to takie ułożenie przedmiotów, które ułatwia korzystanie z nich

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” – OZNACZ i POGRUPUJ

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” – OZNACZ i POGRUPUJ

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - UPORZĄDKUJ

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - UPORZĄDKUJ

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - POKAŻ JAK

Oszczędność czasu, poprawa ergonomii i BHP „Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - POKAŻ JAK Standard Linie pomocnicze Opis Linia szerokość ok 10 cm, namalowana wzdłuż miejsca, pod rampą, na którym samochody oczekują na za/rozładunek. Kolor żółta fluoroscencyjna. Sposób malowania linii powinien być indywidualny dla każdego punktu za/rozładunkowego. Należy wyznaczyć długość linii w zależności od rodzaju podjeżdżających aut.   Koszt Koszt 1 spray do znakowania. ok. 50 zł. Wózki są w posiadaniu kompleksów. Korzyści Oszczędność czasu, poprawa ergonomii i BHP

Oznaczanie miejsc rozładowywania/załadowywania autocystern „Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - POKAŻ JAK Standard Oznaczanie miejsc rozładowywania/załadowywania autocystern Opis Zastosowanie: Słupków z łańcuchem Słupków z taśmą Szlabanów Informacja do dyspozytora zakładu o planowanej godzinie rozpoczęcia i zakończenia załadowania/rozładowania Koszt Koszt 1 szt. Słupka 40,00 zł netto Łańcuch 1 mb 5 zł netto Koszt dostawy całego zamówienia 21,00 zł netto   Korzyści Poprawa bezpieczeństwa

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - ULEPSZAJ

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - ULEPSZAJ Realizowane są dodatkowe szkolenia stanowiskowe dla pracowników wszystkich wydziałów produkcyjnych obejmujące oprócz zasad bezpiecznego prowadzenia procesów technologicznych, zasady wprowadzenia programu Optima, zasady kultury bezpieczeństwa ze szczególnym naciskiem na działania które mogą podjąć pracownicy Realizowane są dodatkowe szkolenia stanowiskowe dla pracowników wszystkich wydziałów produkcyjnych obejmujące oprócz zasad bezpiecznego prowadzenia procesów technologicznych, zasady wprowadzenia programu Optima, zasady kultury bezpieczeństwa ze szczególnym naciskiem na działania które mogą podjąć pracownicy

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Mój pomysł na…” Cele: 1) Zmiana środowiska pracy na lepsze i bezpieczniejsze oraz wprowadzanie rozwiązań, które pozwolą na wykonywanie codziennych obowiązków w sposób bardziej efektywny. 2) Ulepszenie stanowisk pracy i poprawę bezpieczeństwa 3) Zaangażowanie każdego pracownika, pobudzenie kreatywności i otwartości na dzielnie się pomysłami.

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - ULEPSZAJ Raport z audytu- krok 1 Sortowanie, Bezpieczeństwo Tak- 1 Nie- 0 Lp. Oznacz i usuń z miejsca pracy wszystko co zbędne w bieżących działaniach Obszar 1 Obszar 2 Obszar x 1 Czy na obszarze obserwuje się tylko niezbędne przedmioty?   2 Czy wyznaczony został obszar na przedmioty zbędne? 3 Czy podejmuje się decyzje odnośnie postępowania z rzeczami zbędnymi? Czy terminy realizacji są dotrzymywane? 4 Czy obszar jest wolny od zanieczyszczeń, nieszczelności, wycieków? 5 Czy odpowiedni sprzęt ochrony indywidualnej jest sprawny i stosowany w sposób prawidłowy przez pracowników, gości? Sprzęt ochrony zbiorowej i ppoż. występuje we właściwych miejscach, jest sprawny? Wynik Cel- 5 pkt. Wymagane min.- 4 pkt. Krok 1 Nie OK

„Dobre praktyki” w zarządzaniu bezpieczeństwem Program „Ład i porządek” - ULEPSZAJ

Dziękuję za uwagę. Piotr Grobelny System RBI, hazopy