Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Arkusz kalkulacyjny.
Advertisements

TEMAT: Tworzenie prostych tabel
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
Kwerendy –wszystkie typy (usuwające, aktualizujące i inne)
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Proste bazy danych w Excelu
Wzbogacanie arkusza, współpraca z innymi aplikacjami.
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
Analiza danych w Excel za pomocą Analysis ToolPak
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Menu Tabela program Microsoft Word
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Microsoft Office Excel
Podstawy pracy z dużym tekstem w programie Microsoft Word 2003
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Word Tabela.
Projektowanie formularzy
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
Technologie informacyjne EXCEL I
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Technologie informacyjne EXCEL I
MAKRA 1.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Tabele przestawne w Excelu
Style i szablony w Wordzie
Korespondencja seryjna
Excel – wiadomości przydatne
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
T ABELE PRZESTAWNE Przygotował: Przemysław Kacperski.
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Przemysław Pełka , Damian Kotarski
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Visual Basic w Excelu - podstawy
Tabela przestawna Tabela przestawna - narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające wybierać i przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Style i szablony w MS Word 2010
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Sumy częściowe (pośrednie) Opcja automatycznego generowania podsumowań wartości w dowolnych polach dla powtarzających się (takich samych) wartości w polu.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
DynaMed Plus Przewodnik
ACCESS - FORMULARZE TEMAT:. Tworzenie formularza Formularz tworzony jest w celu łatwiejszego przeglądania i edytowania danych zawartych w bazie. Tworzymy.
Prowadzenie analizy danych w arkuszu
Formatowanie, projektowanie tabeli
Microsoft® Office Excel® 2007 — szkolenie
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Zapis prezentacji:

Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej

Dzięki tabeli w Excelu możemy łatwo i sprawnie posortować i przefiltrować nasze dane w arkuszu dzięki czemu wyszukujemy szybciej potrzebne nam dane a ich wygląd jest bardziej przejrzysty i użyteczny Do czego służy tabela w Excelu?

Aby utworzyć tabelę: 1. Zaznaczmy zakres komórek które mają znaleźć się w tabeli 2. Wybieramy Formatuj jako tabelę 3. Dobieramy pasujący nam styl Jak utworzyć tabelę ? PORADA: Aby zmienić istniejący już styl zaznaczmy naszą tabelę, zostanie wyświetlony widok wybieramy Narzędzia tabel i kartę Projektowanie.

Po utworzeniu tabeli możemy sortować dane w kolumnach używając przycisku i zaznaczając odpowiednie opcje Sortowanie w tabeli?

Aby utworzyć styl: 1. Zaznaczmy zakres komórek które mają znaleźć się w tabeli 2. Wybieramy Formatuj jako tabelę 3. Następnie Nowy styl tabeli… 4. Format i dostosowujemy tabelę według własnych upodobań Jak utworzyć własny styl tabeli ?

Aby usunąć styl: 1. Zaznaczmy tabelę z której chcemy usunąć styl 2. Ukazuje nam się widok Narzędzia tabel i karta Projektowanie. 3. Następnie w grupie Style tabeli wybieramy przycisk Więcej 4. Po czym klikamy na przycisk Wyczyść Jak usunąć styl tabeli ?

Aby przejść do opcji: 1. Zaznaczmy tabelę 2. Ukazuje nam się widok Narzędzia tabel i karta Projektowanie. Opcje stylu tabeli Dzięki opcją możemy ustawić : 1.Wiersz nagłówka – tworzy nowy wyróżniony wiersz jako nagłówek 2.Wiersz sum – tworzy ostatni wiersz tabeli jako sumę danych z kolumn 3.Pierwsza kolumna lub Ostatnia kolumna – tworzy specjalne formatowanie dla pierwszej lub ostatniej kolumny 4.Wiersze naprzemienne lub Kolumny naprzemienne – wiersze lub kolumny zostają wyświetlone w sposób ułatwiający czytanie tabeli

Co to jest formatowanie warunkowe ? Dzięki formatowaniu warunkowemu możemy automatycznie formatować jedną lub wiele komórek zależnie od zaistniałego zdarzenia co poprawia przejrzystość danych. Na przykład Możemy ustawić że gdy wartość w polu będą: niskie komórki zmienią kolor na czerwony średnie komórki zmienią kolor na żółty wysokie to zmienią kolor na zielony

Używanie formatowania warunkowego Aby użyć formatowania warunkowego w naszej tabeli: 1. Zaznaczmy komórki w których chcemy by zaszła zmiana 2. Następnie klikamy na Formatowanie warunkowe i wybieramy interesującą nas opcję

Nowa formuła Aby utworzyć nową formułę 1. Klikamy na Formatowanie warunkowe i wybieramy Nowa reguła… 2. Następnie ustawiamy interesujące nas opcje dla naszej reguły

Ćwiczenia 1. Ćwiczenie 1. stwórz podobną tabelę 2. posortuj tak aby w tabeli znajdowały się tylko artykuły spożywcze PORADA: Użyj opcji Sumy i opcji Pierwsza kolumna

Ćwiczenia 2. Ćwiczenie Używając reguły zmień stworzoną przez siebie tabelę tak aby 1.ceny poniżej 2 były na zielono 2.ceny powyżej 2 a poniżej 50 były na żółto 3. ceny powyżej 50 były na czerwono

Źródła Wikipedia: Office: Microsoft Excel 2007