W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
Młodzieżowa Akcja Obywatelska „20 lat wspólnie” w gimnazjum nr 3 im
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Koalicja na rzecz samorządów uczniowskich
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Zadania samorządu uczniowskiego
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski?  Nasze pomysły i dobre praktyki.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Temat debaty – Podejmowanie samorządnej inicjatywy młodzieżowej.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzieżowa Rada Gminy
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
Konsultacje z zasadami w Gorzowie Wielkopolskim I seminarium, r.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Samorząd Uczniowski.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
czwarte spotkanie Zespołu
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

W NIOSKI

Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się spotkania i debaty z władzami miasta, ponieważ ważna jest współpraca na zasadzie dialogu, który jest podstawą dobrej komunikacji i wspólnego podejmowania decyzji. O RGANIZOWANIE KONFERENCJI UCZNIÓW Z LOKALNYMI WŁADZAMI

W IĘCEJ INICJATYW ZE STRONY UCZNIÓW, CO MOŻNA OSIĄGNĄĆ ZA POMOCĄ WYŻEJ WYMIENIONYCH KONFERENCJI Władze miasta zachęcały młodzież do przejęcia inicjatywy i stworzenia projektów współpracy między Samorządem Lokalnym, a Samorządem Uczniowskim.

S TWORZENIE M IEJSKIEGO S AMORZĄDU M ŁODZIEŻOWEGO CO UMOŻLIWI WSPÓŁDECYDOWANIU W SPRAWACH ISTOTNYCH DLA MŁODYCH MIESZKAŃCÓW MIASTA Pojawił się również pomysł stworzenia Miejskiego Samorządu Młodzieżowego, aby młodzi ludzie w naszym mieście brali większy udział w życiu ich „małej ojczyzny”.

N ALEŻY STWORZYĆ SILNIEJSZĄ GRUPĘ SU, KTÓRA NIE BOI SIĘ WYZWAŃ ORAZ ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW Stwierdziliśmy również, że w naszej szkole chcemy jeszcze bardziej rozwinąć działalność Samorządu Uczniowskiego poprzez stworzenie silnie działającej grupy uczniów, którzy nie będą realizować ciekawe projekty oraz walczyć z problemami.

W TYM WSZYSTKIM WŁADZE LOKALNE ZOBOWIĄZAŁY SIĘ NAM POMÓC ORAZ WSPIERAĆ W NASZYCH POCZYNANIACH Władze lokalne zachęcając nas do działania wyraziły chęć pomocy oraz wsparcia. Jeśli uczniowie wyrażą inicjatywę Urząd Miasta dołoży wszelkich starań, aby wynik działań był jak najlepszy.

R ÓWNIEŻ RODZICE WYRAZILI WIĘKSZE ZAINTERESOWANIE SAMORZĄDNOŚCIĄ SZKOLNĄ, A SU CHĘĆ WSPÓŁPRACY Z R ODZICAMI, P REZYDENTEM ORAZ R ADĄ M IASTA Również Rodzice wyrazili chęć współpracy z Samorządem Uczniowskim na dodatkowych obszarach. Natomiast Samorząd Uczniowski został zachęcony do działania i już w niedalekiej przyszłości planowane są nowe projekty.

W NIOSKI O PRACOWAŁY : Kinga Anna Rosak Karolina Wojciechowska