Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Program wychowawczy szkoły
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Konteksty profesjonalnej odpowiedzialności nauczyciela
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
w praktyce pedagogicznej
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Teczka portfolio Bożena Zając.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Treści kształcenia.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Kurs - OK zeszyt.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Niniejsza prezentacja została zredagowana przez zespół Instytut Tutoringu Szkolnego. Stanowi własność intelektualną Instytutu i jest adresowana wyłącznie.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę

Formy tutoringu Tutoring wychowawczy Tutoring rozwojowy Tutoring dydaktyczny

Zadanie Tutoringu Szkolnego Budowa poczucia bezpieczeństwa i sensu Realizowane przez: Kształcenie świadomości odpowiedzialności Mocne strony Planowanie zadań i strategii realizacji Ćwiczenie umiejętności podejmowania decyzji Budowanie systemu wartości

Forma pracy, czyli TUTORIAL Czyli rozmowa tutorska w której obowiązują zasady: Zaufanie Wiara w ucznia Uczeń ma talenty Uczeń to partner Rozmowa i działanie oparte za szczerości i zaufaniu Wykorzystanie wiedzy i doświadczenia, dzielenie się przeżyciem Tutor to przewodnik

Cele tutoringu Budowanie samodzielności ucznia Wzmacnianie ucznia Łączy te dwa cele RELACJA, za której jakość w większym stopniu odpowiedzialny jest nauczyciel

Przebieg procesu tutoringu Etap poznania Wyznaczanie celów Planowanie Monitorowanie Motywowanie Ewaluacja Świętowanie

Warunki zaistnienia tutoringu Postawa tutora Kompetencje Struktura Pozwala zauważyć „niewidzialnych” uczniów Praca w relacjach uczeń-tutor oraz tutor-tutor

Trochę praktyki Narzędzie pracy tutora to: pytania Praca z tym co jest, a nie z tym czego nie ma Koncentracja na osobie, nie na problemie

??? Czyli zawiedzione oczekiwania Tutor to nie jest porządkowy Określenie relacji (zadania wychowawcy, zadania tutora) Efekty (czarodziejska różdżka) Uczniowie nie są nauczeni takiej metody pracy