Turystyka biznesowa - Rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
Advertisements

Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Nagroda Marszałka Województwa Wielkopolskiego
Inkubator przedsiębiorczości - - miejscem Twojego biznesu
Celem głównym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest rozwój polskiej gospodarki w oparciu o innowacyjne przedsiębiorstwa Działanie 6.1 Paszport.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Międzynarodowa promocja polskich M E B L I Konferencja prasowa 12 grudnia 2011 r. Warszawa.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Zarządzanie projektami
SIĘGNIJ PO UNIKATOWY PAKIET KORZYŚCI Nowa formuła konkursu – maksymalizacja korzyści dla laureata: Wybór laureatów przed targami – możliwość przeprowadzenia.
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
Ster na Bydgoszcz Bydgoski Festiwal Wodny
NA TLE PUBLIC RELATIONS
Time Promotion Jesteśmy tam gdzie docenia się piękno… Stawiamy na jako ść …
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Numer jeden w Polsce! Targi WIATR i WODA są największą i najstarszą imprezą wystawienniczą branży sportów wodnych i rekreacji w Polsce, która odbywa się
Z nami każdy dzień jest inny
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Ogólnokrajowa karta miejska
Technik Organizacji Reklamy
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
Strategia Promocji.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Technik Organizacji Reklamy
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. GEN. WŁADYSŁAWA ANDERSA zsanders.eu.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
British Polish Chamber of Commerce Usługa wsparcia polskich producentów Usługa Eksportowa – BPCC Export Marta Smolarek Konsultant ds. eksportu Brytyjsko.
Zintegrowane systemy informatyczne
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Miejsce turystyki biznesowej w strukturze rodzajowej turystyki. Istota turystyki biznesowej.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
Wolontariat w Gdańsku Perspektywa lat 2011 i 2012 Gdańsk,
Corporate Hospitality Program. Pierwszy raz w historii finał Mistrzostw Europy UEFA EURO odbędzie się w Centralnej i Wschodniej Europie Polska - Ukraina.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Targi Łódzkie to ponad 20-letnie doświadczenie w organizacji targów i kongresów, ciągłe dążenie do rozwoju zaowocowało ideą stworzenia Centrum Konferencyjno.
ACANTHUS AUREUS – ZŁOTY AKANT Statuetką ACANTHUS AUREUS nagradzane są stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej.
M ISJA DO KAZACHSTANU XX M IĘDZYNARODOWA W YSTAWA T RANSPORTU I L OGISTYKI „T RANSIT K AZAKHSTAN 2016” W A ŁMATY 3-7 P AŹDZIERNIKA 2016.
Misja do KAZACHSTANU XIX Międzynarodowa Wystawa Przemysłu Spożywczego „InterFood Astana 2017” 29maja-1czerwca 2017.
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Hotel Ossa Congress & Spa
Oferta kursów języka rosyjskiego dla firm
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
MARKETING INTERNETOWY
16/ Hotel PUŁAWSKA data: 2 wyjątkowe dni tematyczne
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Zapis prezentacji:

Turystyka biznesowa - Rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki” Targi jako instrument komunikacji bezpośredniej – powiązania: Wystawca – cele, stoisko, materiały, personel, eksponaty Zwiedzający – klient, partner, profesjonalista, dostawca, goście Organizator - miejsce, infrastruktura, usługi, koordynacja, porządek, bezpieczeństwo Podmioty wspierające – projektant, wykonawca, agencje reklamowe, logistyka, ubezpieczenia Otoczenie miejskie – handel, gastronomia, hotele, kultura, rozrywka, transport miejski, infrastruktura miejska ale i atmosfera, życzliwość Media komunikacyjne – telewizja, radio, prasa, agencje public relations, internet, promocja bezpośrednia Targi jako instrument komunikacji bezpośredniej służą przede wszystkim osiągnięciu celów długookresowych, strategicznych rozwoju firmy, w tym celów promocyjnych Badania wykazały, że większa jest efektywność budowania relacji i zacieśnianie ich z klientami obecnymi, niż poszukiwanie nowych. Dla przedsiębiorstw celami nadrzędnymi uczestnictwa w targach są: Promowanie firmy, kształtowanie jego wizerunku Prezentowanie nowego produktu Przeprowadzenie rozmów z potencjalnymi klientami Przeprowadzenie rozmów z obecnymi klientami (podtrzymanie kontaktów) Zademonstrowanie obecności firmy na rynku jak i wejście na nowe rynki Generowanie sprzedaży Wymiana i pozyskanie informacji Rozpoznawanie życzeń klientów i wpływ na ich decyzje Zawieranie umów sprzedaży

Turystyka biznesowa - Rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki” Podział targów: z uwagi na zasięg branżowy: targi uniwersalne (wszystkie grupy wystawców i zwiedzających); targi specjalistyczne, które mogą być zorientowane na produkt, na proces technologiczny, na temat z uwagi na zasięg geograficzny: światowe (globalne), międzynarodowe, krajowe, lokalne czas i okres trwania: cykl roczny, 2-letni, 3-letni, dni robocze, weekendy, 3,4,5,6 dni Organizacja udziału w targach: projektowanie i realizacja stoiska: wielkość, przestrzeń wystawiennicza, wygląd, pokazy, konkursy, zaplecze, eksponaty, oświetlenie, media, wyposażenie techniczne Materiały promocyjne na stoisku: ulotki, prospekty, katalogi, raporty, plakaty, zdjęcia, pomoce multimedialne (np. szczegóły konstrukcji urządzeń), bezpłatne próbki towaru, upominki opatrzone logiem firmy, czapeczki czy baloniki z numerem stoiska i logiem, monitory dotykowe, płyty CD, Współpraca z organizatorem targów: konkursy, nagrody, wyróżnienia, konferencje, seminaria (sale, tłumaczenia symultaniczne, sprzęt multimedialny itd.) – ważna część merytoryczna, ciekawa, z ciekawymi ludźmi Wydarzenia marketingowe w czasie trwania targów, „wydarzenia targowe”: imprezy, kulturalne, sportowe, naukowe, niezapomniane wydarzenia (kolory, dźwięk, obraz), rozrywka, zabawa gromadzenie informacji marketingowej Personel targowy: handlowcy, szef stoiska, specjaliści, tłumacz, hostessy, ochrona

Turystyka biznesowa - Rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki” Błędy popełniane przed rozpoczęciem targów: - brak ustalonych celów - brak jasno określonego planu promocji - rezygnacja z zaproszeń profesjonalistów - zaniedbanie szkoleń personelu Błędy popełniane w czasie trwania imprezy: - ignorowanie potrzeb zwiedzających - zbędne rozdawanie ulotek i katalogów - brak odpowiednich gadżetów dla klientów - mało profesjonalne przygotowanie pracy stoiska targowego - zbyt liczny personel na stoisku Błędy popełniane po udziale w targach: - zaniechanie obiecanych kontaktów po targach - przesuwanie terminu potargowego kontaktu - rezygnacja z oceny udziału w targach.

Turystyka biznesowa – rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki” Korzyści dla odwiedzających: Pod jednym dachem pełen zakres towarów i usług (dotknąć, powąchać, spróbować, obejrzeć, ocenić, porównać) Możliwość rozmowy, dopytania, wiarygodne odpowiedzi Seminaria i konferencje z udziałem ekspertów i specjalistów Pełna obsługa: zimne napoje, toalety, miejsca do odpoczynku, telefony, odpowiednie oznakowanie, program i plan targów, obsługa tłumaczeniowa, sale dla gości zagranicznych, personel władający językami obcymi Korzyści dla wystawców: Pomimo dużych kosztów (urządzenie stoiska, personel, materiały) to jest to spotkanie z tysiącami potencjalnych indywidualnych klientów - nie ma lepszej sytuacji; oraz umów i negocjacji z rynkiem branżowym = podpisywanie kontraktów Wystawcy otrzymują ocenę usługi, produktu Zwiększenie obecności na rynku, poprawa wizerunku firmy, natychmiastowe zdobycie wiedzy „nieobecni nigdy nie mają racji” Korzyści dla miejsc docelowych: obsługa: transport, noclegi, gastronomia, rekreacja, rozrywka; kilkudniowa obecność dostępność komunikacyjna, łatwy dojazd dużej liczby gości. Parkingi centra wystawowe; wykorzystywanie do organizowania innych rodzajów imprez (kulturalne, sportowe, rozrywkowe) poprawa wizerunku miast jako centra przemysłu i handlu

Turystyka biznesowa – rynek targowy – „Zwierciadło gospodarki” Wykonawcy na rynku wystawienniczym – są to firmy, które zapewniają wystawcom i organizatorom usługi oraz możliwości ich funkcjonowania na targach np. przygotowanie powierzchni wystawowej, instalacja stoisk, oświetlenia, transport towarów czy usługi elektryczne Organizatorzy targów – zazwyczaj są sponsorami targów. Mogą nimi być: prywatni przedsiębiorcy, spółki wydawnicze, międzynarodowe korporacje, stowarzyszenia handlowe czy zawodowe. Są oni odpowiedzialni za wykonanie wydarzenia, od momentu pomysłu do zakończenia imprezy Realizują 3 główne zadania: - zespół marketingowy jest odpowiedzialny za badanie danego sektora przemysłu (kampania reklamowa); - specjaliści od sprzedaży odpowiedzialni są za wpływy od sprzedaży stoisk po organizację sponsorów; - zespół obsługi współpracuje z wystawcami, usługodawcami i odwiedzającymi Polska Izba Przemysłu Targowego – zrzesza firmy związane z branża targową. Siedziba od 2007 r w Poznaniu. Cele i zadania: integracja środowiska, ochrona interesów gospodarczych swoich członków, promocja udziału przedsiębiorstw w targach i wystawach, reprezentacja interesów polskiego rynku targowego; kształcenie w zakresie marketingu targowego; prowadzenie badań. Statystyka polskiego przemysłu targowego dotyczy: - ranking organizatorów targów wg całkowitej powierzchni targowej - ranking organizatorów targów wg liczby wystawców ogółem - ranking organizatorów targów wg liczy zwiedzających Główni organizatorzy: Międzynarodowe Targi Poznańskie, Targi Kielce, Targi Kraków, Międzynarodowe Targi Gdańskie, MURATOR EXPO - Warszawa

Turystyka biznesowa – turystyka korporacyjna (eventowa) Turystyka korporacyjna jest organizowana przez korporacje i firmy Dwa główne typy wydarzeń: 1.Organizacja wydarzeń wewnątrz firmy, dla swoich pracowników 2. Organizacja imprez dla zewnętrznych partnerów korporacji Ad.1. Eventy dla pracowników - imprezy firmowe): komunikowanie w sprawach związanych z korporacją : plany i perspektywy rozwojowe, polityka wewnętrzna, zmiana struktury organizacyjnej, wprowadzanie nowych procedur, polityka kadrowa (programy premiowe czy zmiana kierownictwa), wchodzenie na rynek nowych produktów (usług), prezentacje korporacyjne, omówienie wyników sprzedaży czy przeprowadzonych badań konsumenckich, imprezy dla uhonorowania pracowników, prezentacja programów szkoleniowych, itp. Imprezy bardziej oficjalne i mniej – sprawy merytoryczne + rozrywka, umacnianie relacji między pracownikami a kierownictwem budowanie lojalności wobec firmy zwiększenie edukacji pracowników + często rozrywka i czynny wypoczynek forma – seminaria, szkolenia, konferencje, galowe imprezy, bankiety, spotkania kierownictwa w terenie, ceremonie wręczania nagród, imprezy promocyjne, świętowanie rocznicy firmy itp. organizacja - wewnętrznie lub przez wyspecjalizowaną firmę miejsce – pomieszczenia firmowe, zewnętrznie: hotele, ośrodki konferencyjno-szkoleniowe, ośrodki czynnego wypoczynku i rekreacji

Turystyka biznesowa - turystyka korporacyjna (eventowa) Ad.2. Eventy dla zewnętrznych partnerów Jest to forma podróży służbowej polegająca na zapraszaniu gości organizujących ją firm do darmowego uczestnictwa w ważnych wydarzeniach lub zorganizowanym wypoczynku, trwającym zazwyczaj dzień lub krócej. Te wydarzenia mogą zakładać aktywne uczestnictwo np. grę w golfa, rejsy żeglarskie, regaty, jazda na quadach, spływy kajakowe górskimi rzekami, loty balonem albo też stawiać ich w pozycji obserwatorów np. ważnych wydarzeń artystycznych w teatrach operowych, finałów mistrzostw świata, pokazów lotniczych, wystawnych kolacji, degustacji win i wyszukanych potraw, w gabinetach SPA czy też szampan i truskawki podczas turnieju na kortach Wimbledonu Rozrywki i atrakcje mają być oryginalne, wyszukane i kosztowne Turystyka korporacyjna to cenne narzędzie wykorzystywane przez firmy do budowania i rozwijania kontaktów z ich najważniejszymi partnerami oraz podkreślania obecności firmy lub marki we wpływowych kręgach. Tak jak reklama czy public relations, turystyka korporacyjna może być bardzo efektywną metoda budowania i podtrzymywania pozytywnego wizerunku firm, a zarazem zwiększania swojej działalności Miejscami takich wyjazdów muszą być słynne, atrakcyjne miejsca lub imprezy: wyścigi samochodowe, turnieje tenisowe, festiwale operowe, wystawa kwiatów, turniej golfowy, mistrzostwa świata w piłce nożnej, mecze rugby

Turystyka biznesowa – turystyka korporacyjna (eventowa) Rozrywka. Wiąże się często z miejscem spotkań. Jednak mogą być to miejsca odosobnione wówczas organizatorzy mogą wynajmować np. artystów, komików, akrobatów , czy też organizować aktywny wypoczynek Catering. Zapewnienie dobrej jakości posiłków i napojów jest podstawowym elementem tego rynku, np. dostawa na tor samochodowy czy na pole golfowe Pośrednicy - wyspecjalizowane agencje zajmujące się wyłącznie organizacją imprez korporacyjnych