ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Advertisements

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
14/01/20141 Zmiany kompetencyjne i proceduralne w zakresie ochrony przyrody od dnia r. - ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu.
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
„Ochrona osób, mienia, obiektów i obszarów”
UDZIAŁ WOJEWODY W PROCEDURZE ZWIĄZANEJ
Procedura oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne (tzw. grupa.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
PAŃSTWOWA INSPEKCJA SANITARNA
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Oceny oddziaływania na środowisko – najważniejsze zmiany
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
Ustawa z dn o ewidencji ludności i dowodach osobistych
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Po zakończeniu budowy inwestor powinien, zależnie od nałożonych w pozwoleniu na budowę obowiązków zgłosić obiekt do użytkowania albo uzyskać pozwolenie.
PRAWO ADMINISTRACYJNE
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Służba Ochrony Zabytków
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
Prawo budowlane po zmianach
ZASADY PRZEPROWADZANIA KONTROLI
Przestrzeganie przepisów bhp,
PROCES BUDOWLANO-INWESTYCYJNY Regulacje dotyczące planowania i zagospodarowania przestrzennego. Nowe regulacje dotyczące prawa budowlanego.
PROGRAM SZKOLENIA Polskie Prawo Budowlane:
Plany ochrony parków krajobrazowych i ich rola w ochronie krajobrazu i przyrody. Konferencja „Chronić chronione” r. Dr inż. Marian Tomoń.
USŁUGI TURYSTYCZNE. W myśl ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych obiekty, w których świadczone są usługi hotelarskie dzielą się.
Podatek od nieruchomości
Podwodne dziedzictwo kultury to: ogół obiektów będących wytworami człowieka, o szczególnym znaczeniu dla dziedzictwa kultury, które znajdują się dziś.
Zmiana imienia i nazwiska
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
Umowa o prace projektowe
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
PROCES BUDOWY.
Podmioty procesu budowlanego
Proces projektowania Warunki techniczne
Reglamentacja procesu budowy
Reglamentacja procesu budowy
Proces utrzymania obiektu budowlanego. Rozpoczęcie użytkowania Reglamentacja użytkowania obiektu budowlanego: -Zawiadomienie o zakończeniu budowy; -Pozwolenie.
Proces rozbiórki. ROZBIÓRKA OBLIGATORYJNA Postępowanie naprawcze / Postępowanie legalizacyjne Dotyczy naruszeń prawa budowlanego przez: 1.Budowane obiekty.
Decyzja o warunkach zabudowy
1 USTAWA z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst ujednolicony przez GUNB) Rozdział 1 Przepisy ogólne Art.1. zakres regulacji, Art.2. wyłączenia ustawy.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
ROZPRAWA ADMINISTRACYJNA OTWARTA DLA SPOŁECZEŃSTWA Nowe Miasteczko, r.
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
Zmiany w przepisach o ocenach oddziaływania na środowisko Monika Stańczak Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Urząd Miasta Departament Architektury i Rozwoju Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków.
Proces rozbiórki – kazusy
Wypowiedzenie warunków pracy i płacy
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
Praktyczne informacje o procedurach administracyjnych
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
PROCES PROJEKTOWANIA mgr Karina Pilarz.
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
SAMOWOLA BUDOWLANA mgr Karina Pilarz.
Budownictwo kościelne i sakralne, cmentarze wyznaniowe
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WYDZIAŁU ARCHITEKTURY STAROSTWA POWIATOWEGO W BIAŁYMSTOKU do 31 sierpnia 2012 roku.
Decyzja o czasowym zajęciu zabytku
USTAWA O PRZEKSZTAŁCENIU PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO GRUNTÓW ZABUDOWANYCH NA CELE MIESZKANIOWE W PRAWO WŁASNOŚCI TYCH GRUNTÓW Istotne rozwiązania.
PROCES ROZBIÓRKI mgr Karina Pilarz.
Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (tzw. zwolnienia.
Zapis prezentacji:

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Pojęcie rozbiórki: Jeden z etapów procesu rozbiórki (art. 1 p.b.); Rodzaj robót budowlanych (art. 3pkt. 7 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Rozpoczęcie rozbiórki fakultatywnej: - Reglamentacja rozpoczęcia tej rozbiórki, poprzez: Pozwolenie na rozbiórkę; Zgłoszenie rozbiórki Brak reglamentacji rozbiórki fakultatywnej

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Pozwolenie na rozbiórkę Zasadą jest wykonywanie rozbiórki na podstawie Pozwolenia na rozbiórkę (art. 31 ust. 1 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Pozwolenie na rozbiórkę Do wniosku o pozwolenie na rozbiórkę należy dołączyć: 1) zgodę właściciela obiektu; 2) szkic usytuowania obiektu budowlanego; 3) opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych; 4) opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia; 5) pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi; nie dotyczy to uzgodnienia i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000; 6) w zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu. (art. 33 ust. 4 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Pozwolenie na rozbiórkę Pozwolenie na rozbiórkę obiektu budowlanego może być wydane po uprzednim: 1) przeprowadzeniu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000, jeżeli jest ona wymagana przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko; 2) uzyskaniu przez inwestora, wymaganych przepisami szczególnymi, pozwoleń, uzgodnień lub opinii innych organów. (art. 32 ust. 1 pkt. 1-2 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Pozwolenie na rozbiórkę - Uzgodnienie, wyrażenie zgody lub opinii powinny nastąpić w terminie 14 dni od dnia przedstawienia proponowanych rozwiązań. Niezajęcie przez organ stanowiska w tym terminie uznaje się jako brak zastrzeżeń do przedstawionych rozwiązań. Przepis powyższy nie dotyczy przypadków, w których stanowisko powinno być wyrażone w drodze decyzji, oraz uzgodnienia i opiniowania przeprowadzanego w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000. (art. 32 ust. 2-3 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Pozwolenie na rozbiórkę Pozwolenie na rozbiórkę obiektu budowlanego wpisanego do rejestru zabytków może być wydane po uzyskaniu decyzji Generalnego Konserwatora Zabytków działającego w imieniu ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego o skreśleniu tego obiektu z rejestru zabytków. (art. 39 ust. 2 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Pozwolenie na rozbiórkę W stosunku do obiektów budowlanych oraz obszarów niewpisanych do rejestru zabytków, a ujętych w gminnej ewidencji zabytków, pozwolenie na budowę lub rozbiórkę obiektu budowlanego wydaje właściwy organ w uzgodnieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków. (art. 39 ust. 3 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Pozwolenie na rozbiórkę Wojewódzki konserwator zabytków jest obowiązany zająć stanowisko w sprawie wniosku o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę obiektów budowlanych, o których mowa w slajdzie wcześniejszym, w terminie 30 dni od dnia jego doręczenia. Niezajęcie stanowiska w tym terminie uznaje się jako brak zastrzeżeń do przedstawionych we wniosku rozwiązań projektowych. (art. 39 ust. 4 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Zgłoszenie rozbiórki - Katalog zamknięty rozbiórek, które wymagają zgłoszenia Rozbiórka - budynków i budowli - niewpisanych do rejestru zabytków oraz nieobjętych ochroną konserwatorską - o wysokości poniżej 8 m, jeżeli ich odległość od granicy działki jest nie mniejsza niż połowa wysokości (art. 31 ust. 1 pkt. 1 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Zgłoszenie rozbiórki Zgłoszenie wymaga określenia rodzaju, zakresu i sposobu wykonywania tych robót (art. 31 ust. 2 zd. 1 p.b.). Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia rozbiórki. Właściwy organ, w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, może, w drodze decyzji, wnieść sprzeciw. Do wykonywania rozbiórki można przystąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie (art. 31 ust. 2 zd. 2 w zw. z art. 30 ust. 5 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Zgłoszenie rozbiórki Elektroniczny wzór dokumentu. Minister właściwy do spraw budownictwa, lokalnego planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa określi wzór zgłoszenia rozbiórki w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (art. 31 ust. 2a p.b.)

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Zgłoszenie rozbiórki Właściwy organ może nałożyć obowiązek uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektów, na których likwidację potrzebne było zgłoszenie rozbiórki, jeżeli rozbiórka tych obiektów: 1) może wpłynąć na pogorszenie stosunków wodnych, warunków sanitarnych oraz stanu środowiska lub 2) wymaga zachowania warunków, od których spełnienia może być uzależnione prowadzenie robót związanych z rozbiórką. (art. 31 ust. 3 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Brak reglamentacji rozbiórki: Określone rodzaje rozbiórek; Rozbiórki w stanie wyższej konieczności

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Brak reglamentacji rozbiórki: Ad. 1 - Określony rodzaj rozbiórki: Nie ma reglamentacji rozbiórki obiektów i urządzeń budowlanych, na budowę których nie jest wymagane pozwolenie na budowę, jeżeli nie podlegają ochronie jako zabytki. (art. 31 ust. 1 pkt. 2 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Brak reglamentacji rozbiórki: Ad. 2 - Stan wyższej konieczności Roboty zabezpieczające i rozbiórkowe można rozpocząć przed uzyskaniem pozwolenia na rozbiórkę lub przed ich zgłoszeniem, jeżeli mają one na celu usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia. (art. 31 ust. 5 zd. 1 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Brak reglamentacji rozbiórki: Ad. 2 - Stan wyższej konieczności Rozpoczęcie takich robót nie zwalnia od obowiązku bezzwłocznego uzyskania pozwolenia na rozbiórkę lub zgłoszenia o zamierzonej rozbiórce obiektu budowlanego. (art. 31 ust. 5 zd. 2 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Rozbiórka na podstawie Pozwolenia na budowę: W decyzji o pozwoleniu na budowę właściwy organ, w razie potrzeby określa terminy rozbiórki: a) istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania, b) tymczasowych obiektów budowlanych; (art. 36 ust. 1 pkt. 3 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Organizacja procesu rozbiórki: Inwestor jest obowiązany zapewnić: - objęcie kierownictwa rozbiórki lub określonych robót budowlanych oraz; nadzór nad robotami przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności. (art. 42 ust. 1 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Organizacja procesu rozbiórki: Kierownik rozbiórki jest obowiązany: 1) prowadzić dziennik rozbiórki; 2) umieścić na rozbiórce, w widocznym miejscu, tablicę informacyjną oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia; nie dotyczy to budowy obiektów służących obronności i bezpieczeństwu państwa oraz obiektów liniowych; 3) odpowiednio zabezpieczyć teren rozbiórki. (art. 42 ust. 2 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Organizacja procesu rozbiórki: Przepisów dotyczących organizacji procesu rozbióki nie stosuje się do rozbiórki obiektów, dla których nie jest wymagane pozwolenie na budowę, z wyjątkiem budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a, 2b, 19 i 19a. Właściwy organ może wyłączyć, w drodze decyzji, stosowanie tych przepisów również w stosunku do innych obiektów, jeżeli jest to uzasadnione nieznacznym stopniem skomplikowania robót budowlanych lub innymi ważnymi względami. (art. 42 ust. 3 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Organizacja procesu rozbiórki: Wymienione obiekty budowlane to: - wolno stojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane (art. 29 ust. 1 pkt. 1a p.b.); - wolno stojących parterowych budynków stacji transformatorowych i kontenerowych stacji transformatorowych o powierzchni zabudowy do 35 m2 (art. 29 ust. 1 pkt. 2b p.b.); sieci: a) elektroenergetycznych obejmujących napięcie znamionowe nie wyższe niż 1 kV, b) wodociągowych, c) kanalizacyjnych, d) cieplnych, e) telekomunikacyjnych (art. 29 ust. 1 pkt. 19a p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Organizacja procesu rozbiórki: Dziennik rozbiórki: Dziennik rozbiórki stanowi urzędowy dokument przebiegu robót budowlanych oraz zdarzeń i okoliczności zachodzących w toku wykonywania robót i jest wydawany odpłatnie przez właściwy organ. Przed rozpoczęciem robót budowlanych należy dokonać w dzienniku budowy wpisu osób, którym zostało powierzone kierownictwo, nadzór i kontrola techniczna robót budowlanych. Osoby te są obowiązane potwierdzić podpisem przyjęcie powierzonych im funkcji. (art. 45 ust. 1-2 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA Organizacja procesu rozbiórki: Kierownik rozbiórki, a jeżeli jego ustanowienie nie jest wymagane - inwestor, jest obowiązany: przez okres wykonywania robót budowlanych przechowywać dokumenty stanowiące podstawę ich wykonania oraz udostępniać te dokumenty przedstawicielom uprawnionych organów. (art. 46 p.b.).

ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA

Dziękuję za uwagę