EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
AUTORSKI PLAN LEKCJI /przeprowadzony/ PRZEDMIOTMATEMATYKA Tytuł lekcjiTRÓJKĄTY, CZWOROKĄTY I INNE WIELOKĄTY Czas trwania lekcji45 MINUT Umiejętności/wartości/postawy, które należy rozwijać wykorzystywanie Internetu do uzyskiwania wiadomości z matematyki (zdolność do szukania informacji) wykorzystywanie komputerów do porozumiewania się za pośrednictwem Internetu efektywne zarządzanie czasem i informacjami, zarówno indywidualnie, jak i w grupach umiejętność wspólnej pracy (podejmowania decyzji w grupie, rozwiązywania problemów, wyrażania własnych opinii, słuchania innych osób) umiejętność dzielenia się nabytą wiedzą umiejętność kreatywności, współdziałania, podejmowania decyzji
Cele nauczania : Wymień tutaj czego uczniowie muszą się dowiedzieć, zastosować i zrozumieć Pojęcia : wielokąt, czworokąt, trójkąt. Praca z komputerem (Internetem) – wyszukanie informacji. Utrwalenie wiadomości o wielokątach. Ocenianie nauczania oraz/lub Kryteria osiągnięcia sukcesu Wypisz zestaw wymiernych kryteriów Podsumowujące – na zakończenie lekcji.Aktywny udział uczniów w zajęciach, wyszukiwanie informacji w Internecie, umiejętność zbudowania zadań matematycznych i ich rozwiązanie. Utrwalenie poznanych na lekcji pojęć.
Linki do wcześniejszej nauki Wypisz pprzednią wiedzę/zasoby jakie będą wspomniane Nowe umiejętności/Pojęcia/Słownictwo Wypisz nowe słownictwo, które będzie prezentowane uczniom Co to jest wielokąt? Czworokąty Rodzaje trójkątów - Kluczowe punkty nauczania (rola nauczyciela) wypisz tutaj co instruktor musi być w stanie zrobić przed, w trakcie i po zakończeniu lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań jakie nauczyciel musi wykonać w czasie lekcji (np. zapewnić informacje zwrotne). 1.Przygotowanie do zajęć. 2.Aktywny udział w prowadzeniu zajęć. 3.Zadania nauczyciela: Omówienie nowych elementów lekcji – praca z komputerem Wprowadzenie do tematu Wspomaganie uczniów w ich własnej pracy Podsumowanie lekcji
Zadania oraz zróżnicowanie uczniów (Rola Ucznia) Wypisz tutaj co uczniowie mają robić w czasie lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań, które mają wykonać uczniowe. Wykorzystuje Internet do uzyskiwania wiadomości z matematyki (karta pracy), W grupach układa proste zadania związane z tematem lekcji, (jedno zadanie może znaleźć w Internecie) Rozwiązuje zadania ułożone przez swoich kolegów, Utożsamia się z danym wielokątem (kim jesteś, jaką figurą geometryczną?) Dzieli się swoimi spostrzeżeniami z lekcji na portalu społecznościowym Zasoby Wypisz tutaj wszystkie zasoby potrzebne do przeprowadzenia lekcji np. Podręczniki, linki, materiały audiowizualne itp. Karta pracy Komputer Internet
(jak było w klasie) ZDJĘCIE
(mój wybór) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH ZAZNACZYĆ JAKIE DOBRE PRAKTYKI BYŁY WYBIERANE PRZEZ CIEBIE Np.USUŃ NIEWYKORZYSTANE, POZOSTAW WYBRANE;
(mój) WYBRANY TEMAT Pozwól uczniom popełniać błędy I przyznawać się do nich Pozwól uczniom pracować razem I popełniać błędy oraz pozwolić im się przyznać że byli częścią problemu Zapewnić uczniom kompetencje, które pomogą im podążać za ich życiowymi celami: – Być w stanie uczyć się i reagować na nowe sytuacje
(moja) WYBRANA METODA DYDAKTYCZNA 1.TEMPO LEKCJI (UCZEŃ POKAŻE CZERWONY KOLOR, GDY NIE ROZUMIE NAUCZYCIELA, NAUCZYCIEL PROSI INNEGO UCZNIA, ABY WYJAŚNIŁ)
(moja) WYBRANA METODA PROFILAKTYCZNA Dobre praktyki w wybranych obszarach (Radosław Nowak, Andrzej Skorupski): Budowanie klimatu grupy, atmosfery… Dobra praktyka (Programy GCPU): Uczymy „miłości” do przedmiotu wykorzystując elementy profilaktyki rówieśniczej
(moja) WYBRANA TECHNOLOGIA Proszę wpisz tu z listy „DOBRYCH PRAKTYK Nr IV” Obszar: Osobiste i zawodowe sieci kontaktów Narzędzie: FACEBOOK Url:
(moje) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH OCENIAĆ SWOJE WYBRANE I STOSOWANE DOBRE PRAKTYKI – JAK POMAGAŁY/ PRZEZKADZAŁY OSIĄGNAĆ CEL PLANU LEKCJI, KTÓRY WYBIERAŁEŚ?
AUTO-EWALUACJA – (mój) TEMAT Sposób realizacji danego tematu był dla uczniów interesujący. Uczniowie wykazali się umiejętnością pracy samodzielnej i w grupie, koncentracją oraz zaangażowaniem. Na lekcji czuli się bardzo swobodnie, wiedzieli, że nie będą oceniani ani krytykowani.
AUTO-EWALUACJA – (moja) DYDAKTYKA Uczniowie korzystając z kolorowych karteczek podnosili je informując mnie, że: – mam problem, pytanie – skończyliśmy – jesteśmy już gotowi. Dzięki tej metodzie nie został zaburzony tok lekcji bo zgłaszane problemy były rozwiązywane z grupą a nie na forum klasy.
AUTO-EWALUACJA – (moja) PROFILAKTYKA Uczniowie wykorzystując edukację medialną – Internet, bardzo zainteresowali się danym tematem. Musieli w grupach ułożyć zadania matematyczne, które rozwiązywali ich koledzy z innych grup. Służyło to dzieleniu się swoją wiedzą, uczyło współpracy w grupie oraz sprzyjało pomocy rówieśniczej.
AUTO-EWALUACJA – (moja) TECHNOLOGIA Planowane umieszczenie wrażeń z lekcji na nie zostało w pełni zrealizowane, ponieważ większość uczniów nie może w tygodniu korzystać z komputera. Te osób, które zamieściły informację o lekcji otrzymały komentarze niezwiązane z tematem.
(moje) INNE/ UWAGI/ REFLEKSJE Uczniom podobała się lekcja, najbardziej sposób zdobywania potrzebnych informacji – nie podręcznik tylko Internet (nikt nie miał problemów w szukaniu potrzebnych informacji). Uczniowie komputer wykorzystywali nie tylko do szukania informacji ale próbowali grać na nim czy odwiedzać portale społecznościowe.
AUTORKA PLANU LEKCJI I EWALUACJI Imię nazwisko: Joanna Gregorowicz Kontakt Gdańsk, dn:
POZOSTAJEMY DO DYSPOZYCJI Prezes Zarządu Fundacji Citizen Project: Beata Staszyńska tel.: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień: Ewelina Gerke tel.: