EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Podręcznik dla nauczycieli Konferencja.
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ocenianie Kształtujące
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
SZABLON- PROSZĘ UZUPEŁNIĆ
EWALUACJA AUTORSKIEGO PLANU LEKCJI w ramach programu profilaktycznego pt.: „Jak pracować profilaktycznie z dzieckiem w wieku 13 – 15 lat?”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

AUTORSKI PLAN LEKCJI /przeprowadzony/ PRZEDMIOTMATEMATYKA Tytuł lekcjiTRÓJKĄTY, CZWOROKĄTY I INNE WIELOKĄTY Czas trwania lekcji45 MINUT Umiejętności/wartości/postawy, które należy rozwijać wykorzystywanie Internetu do uzyskiwania wiadomości z matematyki (zdolność do szukania informacji) wykorzystywanie komputerów do porozumiewania się za pośrednictwem Internetu efektywne zarządzanie czasem i informacjami, zarówno indywidualnie, jak i w grupach umiejętność wspólnej pracy (podejmowania decyzji w grupie, rozwiązywania problemów, wyrażania własnych opinii, słuchania innych osób) umiejętność dzielenia się nabytą wiedzą umiejętność kreatywności, współdziałania, podejmowania decyzji

Cele nauczania : Wymień tutaj czego uczniowie muszą się dowiedzieć, zastosować i zrozumieć Pojęcia : wielokąt, czworokąt, trójkąt. Praca z komputerem (Internetem) – wyszukanie informacji. Utrwalenie wiadomości o wielokątach. Ocenianie nauczania oraz/lub Kryteria osiągnięcia sukcesu Wypisz zestaw wymiernych kryteriów Podsumowujące – na zakończenie lekcji.Aktywny udział uczniów w zajęciach, wyszukiwanie informacji w Internecie, umiejętność zbudowania zadań matematycznych i ich rozwiązanie. Utrwalenie poznanych na lekcji pojęć.

Linki do wcześniejszej nauki Wypisz pprzednią wiedzę/zasoby jakie będą wspomniane Nowe umiejętności/Pojęcia/Słownictwo Wypisz nowe słownictwo, które będzie prezentowane uczniom Co to jest wielokąt? Czworokąty Rodzaje trójkątów - Kluczowe punkty nauczania (rola nauczyciela) wypisz tutaj co instruktor musi być w stanie zrobić przed, w trakcie i po zakończeniu lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań jakie nauczyciel musi wykonać w czasie lekcji (np. zapewnić informacje zwrotne). 1.Przygotowanie do zajęć. 2.Aktywny udział w prowadzeniu zajęć. 3.Zadania nauczyciela: Omówienie nowych elementów lekcji – praca z komputerem Wprowadzenie do tematu Wspomaganie uczniów w ich własnej pracy Podsumowanie lekcji

Zadania oraz zróżnicowanie uczniów (Rola Ucznia) Wypisz tutaj co uczniowie mają robić w czasie lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań, które mają wykonać uczniowe. Wykorzystuje Internet do uzyskiwania wiadomości z matematyki (karta pracy), W grupach układa proste zadania związane z tematem lekcji, (jedno zadanie może znaleźć w Internecie) Rozwiązuje zadania ułożone przez swoich kolegów, Utożsamia się z danym wielokątem (kim jesteś, jaką figurą geometryczną?) Dzieli się swoimi spostrzeżeniami z lekcji na portalu społecznościowym Zasoby Wypisz tutaj wszystkie zasoby potrzebne do przeprowadzenia lekcji np. Podręczniki, linki, materiały audiowizualne itp. Karta pracy Komputer Internet

(jak było w klasie) ZDJĘCIE

(mój wybór) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH ZAZNACZYĆ JAKIE DOBRE PRAKTYKI BYŁY WYBIERANE PRZEZ CIEBIE Np.USUŃ NIEWYKORZYSTANE, POZOSTAW WYBRANE;

(mój) WYBRANY TEMAT Pozwól uczniom popełniać błędy I przyznawać się do nich Pozwól uczniom pracować razem I popełniać błędy oraz pozwolić im się przyznać że byli częścią problemu Zapewnić uczniom kompetencje, które pomogą im podążać za ich życiowymi celami: – Być w stanie uczyć się i reagować na nowe sytuacje

(moja) WYBRANA METODA DYDAKTYCZNA 1.TEMPO LEKCJI (UCZEŃ POKAŻE CZERWONY KOLOR, GDY NIE ROZUMIE NAUCZYCIELA, NAUCZYCIEL PROSI INNEGO UCZNIA, ABY WYJAŚNIŁ)

(moja) WYBRANA METODA PROFILAKTYCZNA Dobre praktyki w wybranych obszarach (Radosław Nowak, Andrzej Skorupski): Budowanie klimatu grupy, atmosfery… Dobra praktyka (Programy GCPU): Uczymy „miłości” do przedmiotu wykorzystując elementy profilaktyki rówieśniczej

(moja) WYBRANA TECHNOLOGIA Proszę wpisz tu z listy „DOBRYCH PRAKTYK Nr IV” Obszar: Osobiste i zawodowe sieci kontaktów Narzędzie: FACEBOOK Url:

(moje) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH OCENIAĆ SWOJE WYBRANE I STOSOWANE DOBRE PRAKTYKI – JAK POMAGAŁY/ PRZEZKADZAŁY OSIĄGNAĆ CEL PLANU LEKCJI, KTÓRY WYBIERAŁEŚ?

AUTO-EWALUACJA – (mój) TEMAT Sposób realizacji danego tematu był dla uczniów interesujący. Uczniowie wykazali się umiejętnością pracy samodzielnej i w grupie, koncentracją oraz zaangażowaniem. Na lekcji czuli się bardzo swobodnie, wiedzieli, że nie będą oceniani ani krytykowani.

AUTO-EWALUACJA – (moja) DYDAKTYKA Uczniowie korzystając z kolorowych karteczek podnosili je informując mnie, że: – mam problem, pytanie – skończyliśmy – jesteśmy już gotowi. Dzięki tej metodzie nie został zaburzony tok lekcji bo zgłaszane problemy były rozwiązywane z grupą a nie na forum klasy.

AUTO-EWALUACJA – (moja) PROFILAKTYKA Uczniowie wykorzystując edukację medialną – Internet, bardzo zainteresowali się danym tematem. Musieli w grupach ułożyć zadania matematyczne, które rozwiązywali ich koledzy z innych grup. Służyło to dzieleniu się swoją wiedzą, uczyło współpracy w grupie oraz sprzyjało pomocy rówieśniczej.

AUTO-EWALUACJA – (moja) TECHNOLOGIA Planowane umieszczenie wrażeń z lekcji na nie zostało w pełni zrealizowane, ponieważ większość uczniów nie może w tygodniu korzystać z komputera. Te osób, które zamieściły informację o lekcji otrzymały komentarze niezwiązane z tematem.

(moje) INNE/ UWAGI/ REFLEKSJE Uczniom podobała się lekcja, najbardziej sposób zdobywania potrzebnych informacji – nie podręcznik tylko Internet (nikt nie miał problemów w szukaniu potrzebnych informacji). Uczniowie komputer wykorzystywali nie tylko do szukania informacji ale próbowali grać na nim czy odwiedzać portale społecznościowe.

AUTORKA PLANU LEKCJI I EWALUACJI Imię nazwisko: Joanna Gregorowicz Kontakt Gdańsk, dn:

POZOSTAJEMY DO DYSPOZYCJI Prezes Zarządu Fundacji Citizen Project: Beata Staszyńska tel.: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień: Ewelina Gerke tel.: