Zdrowie i edukacja a poziom szczęścia FLOW - Mihaly Csikszentmihalyi Wymęczone przez Katarzynę.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
SUKCES.
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Czym różni się radość od miłości?
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Normy praktyki zawodowej
Jak motywować dziecko do nauki?
Dojrzałość szkolna dziecka
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
„Zostań wolontariuszem. zmieniaj świat i siebie!”
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
                 "Jesteśmy zdolni do wielkich rzeczy jeżeli nie pozwolimy by pokonał nas lęk przed własną słabością" Jan Paweł II.
Par Jocelyne GIASSON Roz. 9 : Metazrozumienie procesów Rozumienie czytanego tekstu.
Psychologia w zarządzaniu
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
KLOCKOMANIA.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
SYLWETKA LIDERA.
Rozumienie czytanego tekstu
Zdrowo się odżywiam, Dobrze wypoczywam !.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
CECHY MOTORYCZNE.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
RUCH TO ZDROWIE.
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
Metody sprawnego uczenia się.
Wykształcenie a szczęście Badania korelacji między poziomem wykształcenia a miarami szczęścia Wszystkie badania potwierdziły korelację (małą, ok. 0.10)
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Game Design Group Welcome, Journeyman and please enter.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Zdrowie prezentacja.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
Rola opiekuna praktyk, jako MENTORA dla studenta- praktykanta.
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
Przedszkola Miejskiego nr 4
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Sposoby radzenia sobie ze stresem
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KOBIETA I MĘŻCZYNA OBDAROWANI SOBĄ CZY SKAZANI NA SIEBIE?
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Dr Ewa Kasperek-Golimowska Pracownia Edukacji Zdrowotnej, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Kto i jak może (za)dbać.
Motywacja w sporcie.
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Psychologia w zarządzaniu
AJ: Prawa Yerkesa-Dodsona sformułowane w 1908 roku przez Roberta Yerkesa i Johna D. Dodsona opisują zależność między pobudzeniem.
Zapis prezentacji:

Zdrowie i edukacja a poziom szczęścia FLOW - Mihaly Csikszentmihalyi Wymęczone przez Katarzynę.

Czym jest FLOW? Flow (przepływ) to stan uskrzydlenia, który pojawia się przy wykonywaniu skomplikowanych czynności.

Osoba wykonująca działanie przeżywając flow wykorzystuje do jego realizacji pełnię swoich umiejętności i jest całkowicie nim pochłonięta. Przepływ w dużej mierze oparty jest na sile motywacji i zdolności do koncentracji na wykonywanym zadaniu.

Istnieje dość duży związek pomiędzy przepływem a edukacją. Przepływ w trakcie nauki, odczuwany jest w momencie gdy uczymy się czegoś zgodnego z zainteresowaniem. Wtedy flow ma działanie dodatkowo motywujące do dalszego wysiłku. Osoby potrafiące wprowadzić się w stan flow są bardziej produktywne.

OVERLEARNING Overlearning (ang. przeuczenie się) jest koncepcją pedagogiczną, według której nowo zdobyte umiejętności powinny być ćwiczone daleko poza zasięg płynności. Csikszentmihalyi uważa, że ta technika pomaga wprowadzić się we flow.

Odczuwając flow tracimy poczucie czasu i zatracamy się w działaniu. Nie odczuwamy więc emocji pozytywnych bądź negatywnych. Efekty możemy ocenić dopiero po minięciu tego stanu.