WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła
Diagnoza – stan przed realizacją projektu Organizowanie pojedynczych wydarzeń z udziałem przedstawicieli biznesu. Narastające oczekiwania studentów dotyczące nowych specjalistycznych zajęć. Powiększający się rozdźwięk między wiedzą akademicką a oczekiwaniami rynku pracy.
Założenia projektu Prowadzenie skoordynowanych inicjatyw wspierających różne grupy społeczne w zakresie rozwoju edukacyjnego i kompetencyjnego w naukach ścisłych. Wspólne działania na rzecz wzmocnienia rozwoju rynku IT w Poznaniu i Wielkopolsce.
Założenia dotyczące potrzeb różnych grup interesariuszy Uczelnia Szkoły Pracodawca
Główne wyzwania w realizacji projektu Dynamicznie zmieniający się rynek IT – potrzeba wyważonego połączenia wiedzy akademickiej z oczekiwaniami pracodawców, studentów … i przyszłych studentów.
Osiągnięte rezultaty Współpraca z szkołami, nauczycielami i uczniami: – Comiesięczne wykłady na które zapisuje się ponad 600 osób, – Sieć ponad 150 nauczycieli biorących udział w organizowanych warsztatach, szkoleniach i konferencjach.
Osiągnięte rezultaty 2 Warsztaty, prowadzone przez praktyków z firm IT, poświęcone najnowszym technologiom informatycznym: – ponad 600 godzin warsztatów, – ponad 200 studentów, – ponad 20 różnych tematów, – ponad 30 osób zaangażowanych w przekazywanie wiedzy. (rok. akad. 2014/15)
Osiągnięte rezultaty 3 Utworzenie nowej specjalności technologie mobilne przy wsparciu dydaktycznym firm. Powołanie Rady Pracodawców. Stworzenie nowoczesnych modułowych studiów podyplomowych opracowywanych i współprowadzonych przez firmy.
Jak osiągnięto sukces Uważna diagnoza potrzeb najbliższego otoczenia i ustalenie wspólnych celów. Prowadzenie działań długofalowych, ale z cyklicznymi aktywnościami. Stworzenie aktywnego zespołu osób realizującego współpracę i wspieranie jego działań przez władze jednostki.
Podsumowanie Dobra i efektywna współpraca buduje pozytywny wizerunek uczelni. Uczelnia musi nadążać za zmianami zachodzącymi w otoczeniu i reagować na oczekiwania interesariuszy.