SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
Advertisements

Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Aspekty organizacyjne realizacji projektu, działania samorządów.
Raport z kontroli Beneficjentów Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw Działanie 2.3 oraz Poddziałanie Autorem.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
„Zielona Linia, Centrum Informacyjno - Konsultacyjne Służb Zatrudnienia” Warszawa 24 września 2009.
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Poradnictwo zawodowe w resorcie pracy
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
Schemat przygotowywania wniosku o dofinansowanie zgodnie z założeniami metodyki Zarządzania Cyklem Projektu Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu pozwala.
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Microsoft Solution Framework
Projekt 1.18 Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej, Zadanie 2 – główne założenia. Pozna ń, 13 XII 2011r. Anna Kruczek.
Tu mieści się Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku oraz firma symulacyjna NaTURa Podlasia sp. z o. o.
Menadżer Programów Wewnętrznych, Pion Banków Komercyjnych
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Specyfikacje publiczne komponentów operacyjnych Programu e-Cło
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Ul. Nałęczowska Lublin tel./fax:
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Ergonomia procesów informacyjnych
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
System ocen pracowników
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Konsolidacja służb informatycznych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych we Wrocławia Dariusz Jędryczek
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej URZĄD PRACY System Informacyjny Publicznych Służb Zatrudnienia – podsumowanie wykonanych prac oraz określenie.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Łukasz Woźniak Koordynator projektów IT Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Hurtownia danych dla PSZ – realizacja CeSAR
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
„System przeciwdziałania powstawaniu bezrobocia na terenach słabo zurbanizowanych” Wykorzystanie metody PCM w planowaniu projektu e-Barometr Jan Andreasik.
LEŚNE CENTRUM INFORMACJI - PLATFORMA INFORMACYJNA MONITORINGU ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Technologie w zasięgu ręki. Cele regionalne Umożliwienie transferu technologii pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
Zgłoszenie do konkursu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Bony na innowacje dla MŚP
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Centrum Usług Wspólnych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych
Zapis prezentacji:

SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich

DETERMINANTY POWODZENIA PROJEKTÓW INFORMATYCZNYCH NA RZECZ ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

Determinanty powodzenia projektów informatycznych na rzecz administracji publicznej Przykład praktyczny – Syriusz Std projekt informatyczny dotyczący wykonania i wdrożenia systemu informacyjnego dla powiatowych urzędów pracy; PUP – podstawowy element administracji publicznej dla obszaru rynku pracy; powodzenie – system działa od lipca 2011 we wszystkich 341 PUP w całym kraju. Czynniki powodzenia (z literatury i doświadczenia): potrzeba biznesowa; zapewnione finasowanie; zespół; właściwe zarządzanie; produkty spełniające oczekiwanie.

Rys historyczny realizacja działań na rzecz wprowadzenia systemu informacyjnego dla urzędów pracy w Polsce. Oprogramowania PULS realizowane jest przez CSBI oraz Andersen Consulting w ramach programu Automatyzacji Systemu Urzędów Pracy i Organizacji Społecznej; wdrożenie SI PULS w 90% PUP, ale działa także system RUBIKON+ i BEZROBOTNI; rozpoczęto realizację programu Syriusz, którego celem miało być wdrożenie zintegrowanego systemu informacyjnego dla obszaru usług społecznych i rynku pracy; 2004 – pozyskanie funduszy unijnych, współpraca z firmę Sygnity S.A. (wcześniej ComputerLand S.A.); Oprogramowanie Syriusz Std zostało wykonane poprzez migrację sprawdzonych rozwiązań SI PULS, przy uwzględnieniu nowych wymagań opracowanych przy udziale specjalistów Departamentu Informatyki MPiPS; zakończono prace programistyczne dotyczące Oprogramowania Syriusz Std oraz sformułowano założenia do prac wdrożeniowych; rozpoczęto wdrożenia Oprogramowania Syriusz Std ; początkowo pilotażowo w trzech wybranych Powiatowych Urzędach Pracy; – wdrożenie systemu w całym kraju.

Wyzwania w ramach projektu „Implementacja i rozwój systemu informacyjnego publicznych służb zatrudnienia” 2008 – powołanie struktury projektowej i podpisanie umowy na realizację projektu „Implementacja i rozwój systemu informacyjnego publicznych służb zatrudnienia”. W projekcie wyodrębnione grupy powiązanych ze sobą działań celowych: wdrożenie i rozwój Oprogramowania Syriusz Std, rozbudowa i wdrożenie aplikacji WUP-Viator, modernizacja systemów komunikacji pomiędzy systemami (Broker systemu informacyjnego publicznych służb zatrudnienia, modernizacja hurtowni danych (poprzez utworzenie centralnego systemu analityczno-raportowego, tzw. systemu CeSAR), wdrożenia scentralizowanej infrastruktury teleinformatycznej, rozwoju narzędzi nowoczesnej komunikacji (przede wszystkim wortalu publicznych służb zatrudnienia oraz systemu szkoleń e-learning); zaangażowanie: CRZL (zarządzanie realizacją), Departament Informatyki MPiPS (główny użytkownik), użytkownicy 341 PUP - ok 20 tys. pracowników, wykonawca firma Sygnity wraz z podwykonawcami zaangażowanymi we wdrożenie na obszarze kraju; dodatkowe wyzwanie: włączenie do procesu implementacji Oprogramowania Syriusz Std wdrożenie standardów usług rynku pracy, wprowadzające znaczącą standaryzację obsługi klientów niezależnie od miejsca (urzędu) ich świadczenia; 2009 –rozpoczęcie wdrożenia oprogramowania Syriusz Std.

Metoda wdrożenia I etap pilotaż I faza pilotażu 3 ośrodki: powiatowe urzędy pracy w Krotoszynie, Garwolinie i Siemianowicach Śląskich. Opinie pracowników ww. urzędów, zebrane podczas testów oraz realizacji poszczególnych zadań wdrożeniowych, były podstawą usunięcia usterek oraz prac dostosowawczych i ergonomii. II faza pilotażu - 13 jednostek. Pilotaż wdrożeń pozwolił dokładnie zbadać, czy nowe oprogramowanie w pełni odpowiada oczekiwaniom urzędów. Obserwacje z tego etapu stały się także podstawą do rozpoczęcia dalszych prac rozwojowych (np. dodania komponentów dotyczących wsparcia działów kadr i księgowości urzędów pracy) oraz formułujących ostateczny zakres zadań związanych z wdrożeniem, np. odnośnie instruktaży związanych z realizacją wdrożeń. II etap wdrożenie masowe realizacja w transzach, na początek urzędy z działającym SI PULS. W następnych etapach, poziom trudności wdrożeń był stopniowo zwiększany poprzez rozpoczęcie prac w największych jednostkach oraz w urzędach, które dotychczas korzystały z innego oprogramowania niż SI PULS; prace wdrożeniowe w praktyce zostały zakończone 31 grudnia 2010 r., jednak ze względu na przyjęty sposób wsparcia użytkowników i procedury zachowania jakości i odbioru, formalne zakończenie wdrożeń nastąpiło w lutym 2011 r. Do dnia 30 czerwca 2011 r. realizowane były jeszcze prace rozwojowe i dostosowawcze oprogramowania SyriuszStd w ramach projektu PO KL zgodnie z rekomendacjami zebranymi podczas ostatnich transz Obecnie oprogramowanie SyriuszStd jest utrzymywane i rozwijane bezpośrednio przez Departament Informatyki MPiPS.

Miara sukcesu oczekiwania wobec nowobudowanego systemu Syriusz Std były formułowane w 2003 r. na początku realizacji prac. W dokumentacji zostały zapisane główne cele: dostępność i przyjazność oprogramowania dla jego użytkowników, funkcjonalność i faktyczny, pozytywny wpływ na obsługę klientów, nowoczesność; osiągnięcie celów nie byłoby możliwe bez zaangażowania Pracowników urzędów pracy. Nie mniej ważne jest podkreślenie wysokiego profesjonalizmu i jakości prac zrealizowanych przez autora oprogramowania i wykonawcę wdrożeń – firmę Sygnity. Z perspektywy czasu, jako najważniejszych czynników powodzenia wdrożeń w założonych reżimach czasowych – należy wymienić wystąpienie równocześnie tych dwóch warunków; wraz z wdrożeniem oprogramowania Syriusz Std został osiągnięty dodatkowy pozytywny efekt wprowadzenia jednakowych standardów usług rynku pracy. Dzięki wykonanym pracom wdrożeniowym, osoba fizyczna lub przedsiębiorca – klient urzędu pracy - otrzymuje taką samą jakość usług, które są świadczone przez urzędy pracy niezależnie od ich lokalizacji.

Determinanty powodzenia projektów informatycznych na rzecz administracji publicznej Czynniki powodzenia wdrożenia Syriusz Std : dobre uzasadnienie biznesowe; unijne dofinasowanie (projekt w PO KL); zespół – zaangażowanie, determinacja (po wszystkich stronach); właściwe zarządzanie – decyzje projektowe; produkt – działający system.

Determinanty powodzenia projektów informatycznych na rzecz administracji publicznej Dziękuję za uwagę i przekazuję głos przedstwicielowi Wykonawcy, który był odpowiedzialny bezpośrednio za realizację wdrożeń Oprogramowania Syriusz Std w projekcie.