Informacja z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2014/2015 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. KaOSG w ROPIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WITAMY w Zespole Szkół w Lubominie.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Chorzelowie
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Szkoła z pasją... Klasa Va.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Osiągnięcia uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 im. KaOSG w Ropie
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informator dla rodziców
Katarzyna Hebda, Jolanta Kowalska, Anna Karbownik, Iwona Luty, Iwona Strugarek, Iwona Lech, Milada Ledóchowska-Muszyńska, Beata Piękoś, Beata Winkler.
DZIAŁANIA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO I SAMORZĄDÓW KLASOWYCH ORAZ UCZNIÓW  dzień chłopaka,  andrzejki,  mikołajki,  walentynki,  dzień kobiet,  dzień.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Sprawdzian szóstoklasisty
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Ul. Standego Łódź tel
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
SZKOŁA PODSTAWOWA 38 im. dr. Henryka Jordana ŁÓDŹ ul. Krochmalna 21 tel. (0-42)
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Szkoła Promująca Zdrowie
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W TUSZYNIE
Edukacja wczesnoszkolna
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 28 IM. ALOJZEGO SZEWCZYKA W RYBNIKU
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Nasza Kronika SKO.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Informacja z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2014/2015 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. KaOSG w ROPIE

Nauczanie W roku szkolnym 2014/2015 w ramach sprawowanego nadzoru dokonano na podstawie sprawdzianów wiedzy analizy wiadomości i umiejętności uczniów. W klasach I-III dokonywano comiesięczne diagnozy w celu bieżącego monitorowania osiągnięć edukacyjnych uczniów w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Klasy trzecie uczestniczyły w Ogólnopolskim Teście Trzecioklasisty z Operonem. Klasy szóste dwukrotnie uczestniczyły w sprawdzianie szóstoklasisty: -próbnym z Operonem – styczeń 2015 r. -sprawdzianie Szóstoklasisty w nowej formule – kwiecień 2015 r. Przeprowadzono badanie przyrostu wiedzy w klasach: IV a, IV b z języka polskiego i matematyki. Pierwszy sprawdzian przeprowadzony u progu klasy IV diagnozował wiadomości i umiejętności uczniów po I etapie edukacji, drugi zaś przeprowadzony na przełomie maja i czerwca określał przyrost wiedzy w oparciu o podstawę programową. Przeprowadzono badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów z następujących przedmiotów pod kątem realizacji podstawy programowej, przyrody w klasie VI b, języka niemieckiego w kl. Vb, oraz analizę sprawności motorycznej uczniów klas IV-VI. Obserwowano lekcje. Organizowano pomoc psychologiczno – pedagogiczną. Pracowano z uczniem zdolnym – osiągnięcia uczniów.

Sprawdzian po klasie III – edukacja polonistyczna Obszar wymagań Klasa IIIa Klasa IIIb SzkołaWojewództwoKraj Czytanie 86%74% 79%87%86% Pisanie 70%69% 77%76% Elementy wiedzy o języku 75%67%70%81%80% Średni wynik (wszystkie wymagania) 77%70%73%82%81%

Sprawdzian po klasie III – edukacja matematyczna Obszar wymagań Klasa IIIa Klasa IIIb SzkołaWojewództwoKraj Liczenie i sprawność rachunkowa 77%68%72%79%77% Umiejętności praktyczne 71% 81% Rozwiązywanie zadań tekstowych 60%52%56%73%72% Średni wynik (wszystkie wymagania) 68%62%64%77%76%

Wnioski do pracy Wdrażać i rozwijać umiejętność konstruowania w mowie i w piśmie różnorodnych form wypowiedzi. Pracować nad poprawnością ortograficzną, stylistyczną i gramatyczną w wypowiedziach pisemnych. Rozwijać sprawność rachunkową. Rozwijać umiejętność rozwiązywania zadań z treścią.

Sprawdzian po klasie VI Sprawdzian – część pierwsza Język polskiMatematyka Punkty% pktPunkty% pkt Klasa VI a13,463,910,452,1 Klasa VI b13,865,512,763,3 Szkoła13,664,711,557,5 Gmina14,167,012,261,0 Powiat14,971,211,859,0 Województwo15,674,412,964,3 Polska 73 61

Stopień opanowania wymagań ogólnych sprawdzanych na sprawdzianie przedstawiają poniższe tabele: JĘZYK POLSKI Wymaganie ogólne Klasa VI a Klasa VI b SzkołaGmina Pow iat Wojew ództwo Kraj Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji 76%73%74%76%79%82%78% Analiza i interpretacja tekstów kultury 53%63%58%61%66%70%67% Tworzenie wypowiedzi58%60%59%63%68%71%69% MATEMATYKA Wymaganie ogólne Klasa VI a Klasa VI b SzkołaGmina Powia t Wojewód ztwo Kraj Sprawność rachunkowa50%65%57%58%53%57%54% Wykorzystanie i tworzenie informacji 61%69%65%66%68%73%70% Modelowanie matematyczne57%67%62%67%66%70%63% Rozumowanie i tworzenie strategii 54% 53%58%57%61%54%

JĘZYK POLSKI Wymaganie ogólne Klasa VI a Klasa VI b SzkołaGmina Powia t Wojewódz two Kraj Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji 76%73%74%76%79%82%78% Analiza i interpretacja tekstów kultury 53%63%58%61%66%70%67% Tworzenie wypowiedzi58%60%59%63%68%71%69%

JĘZYK ANGIELSKI Wymagania ogólne Klasa VI a Klasa VI b SzkołaGminaPowiatWojewództwoKraj Rozumienie ze słuchu64%83%73%77%80%85%84% Znajomość funkcji językowych 57%69%63%67%73%79% Znajomość środków językowych 47%64%55%59%69%74%72% Rozumienie tekstów pisanych 54%62%58%63%71%75%72%

Wnioski do pracy doskonalić umiejętność czytania ze zrozumieniem, redagowania dłuższych form wypowiedzi, rozwijać czynny i bierny słownik ucznia, systematycznie utrwalać wiedzę i umiejętności z nauki o języku, doskonalić sprawności rachunkowe, ćwiczyć sprawności działań na liczbach naturalnych, ułamkach zwykłych i dziesiętnych w kontekście rozwiązywania zadań praktycznych, kształcić umiejętność stosowania własnych, poprawnych strategii przy obliczeniach i w rozwiązywaniu zadań tekstowych, utrwalać umiejętności rozwiązywania zadań na obliczenia pól wielokątów i objętości prostopadłościanów motywować uczniów do pracy oraz pozyskać wsparcie rodziców w tym zakresie. rozwijać znajomość środków językowych wśród uczniów klas I – V, ponieważ ta część sprawdzianu sprawia uczniom największą trudność, doskonalić umiejętność rozumienia ze słuchu, ponieważ ma ona największy udział procentowy w wyniku sumarycznym sprawdzianu, motywować uczniów klas I – V do systematycznej nauki języka angielskiego oraz zaangażować rodziców do wspierania uczniów w podejmowaniu zwiększonego wysiłku w nauce.

Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013r w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach w Szkole Podstawowej nr 1 do pomocy psychologiczno – pedagogicznej zakwalifikowano 82 uczniów. Zostali oni zakwalifikowani na podstawie opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej (26 uczniów), na wniosek rodziców (14 uczniów), na wniosek nauczycieli przedmiotów (42 uczniów).

Razem w klasach I-III w zajęciach korekcyjno - kompensacyjnych uczestniczyło 18 uczniów, a w zajęciach dydaktyczno – wychowawczych 38 uczniów. Razem w klasach IV - VI w zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych uczestniczyło 17 uczniów, a w zajęciach dydaktyczno – wychowawczych 87 uczniów. Na terenie szkoły w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej prowadzone były: zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka polskiego, języka niemieckiego, języka angielskiego, matematyki zajęcia korekcyjno – kompensacyjne porady i konsultacje dla uczniów i rodziców.

Praca z uczniem zdolnym w roku szkolnym 2014/2015 – osiągnięcia uczniów. Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny EKO – PLANETA -p. B. Pyznar, p. A. Maczuga liczba uczestników: 10 Laureaci: 1. Laskoś Jan – kl.VI b – wyróżnienie 2. Smoła Piotr – kl. VI a – wyróżnienie 3. Durlak Damian – kl. VI b – wyróżnienie

Międzynarodowy Kangur Matematyczny 2015 p. L. Filipiak, p. M. Drzał, p. A. Kucia, p. A. Maczuga, p. D. Wierzchanowska liczba uczestników: 27 Laureat: 1. Koszyk Mikołaj – kl. III b – kategoria Maluch – wyróżnienie

Ogólnopolski Konkurs Albus – matematyka p. D. Wierzchanowska, p. A. Maczuga liczba uczestników: 26 Laureaci: 1. Karpl Szymon – kl. V b – laureat 2. Smoła Piotr – kl. VI b – laureat 3. Szymczyk Gabriela – kl. VI b – laureat 4. Zieliński Jakub – kl. VI a – wyróżnienie

Ogólnopolski Konkurs Albus – historia p. K. Drzymała liczba uczestników: 31 Laureaci: 1. Karpl Łukasz – kl IV b – laureat 2. Koszyk Paweł – kl. V b – wyróżnienie 3. Smoła Tomasz – kl. V b – wyróżnienie 4. Smoła Piotr – kl. VI b – wyróżnienie

Ogólnopolski Konkurs Albus – język niemiecki p. J. Piszczek liczba uczestników: 65 Laureaci: 1. Sędzik Wiktoria – kl. VI b – wyróżnienie 2. Jantas Edyta – kl. VI b – wyróżnienie 3. Kusiak Grzegorz – kl. VI b – wyróżnienie

Ogólnopolski Konkurs Albus – język polski p. B. Haluch, p. B. Walkowicz liczba uczestników: 39 Laureaci: 1. Deć Zuzanna – kl. IV b – laureat 2. Gruca Amelia – kl. IV a – laureat 3. Koszyk Magdalena – kl. V b – laureat 4. Smoła Piotr – kl. VI a – laureat 5. Morańda Elżbieta – kl. VI b – laureat 6. Jantas Edyta – kl. VI b – laureat 7. Sędzik Wiktoria – kl. VI b – laureat 8. Wajda Kamil – kl. VI a – laureat 9. Matuszyk Julia – kl. IV a – wyróżnienie 10. Karpl Łukasz – kl. IV b – wyróżnienie 11. Podobińska Karolina – kl. IV b – wyróżnienie 12. Koszyk Paweł – kl. V b – wyróżnienie 13. Smoła Bartosz kl. - V b – wyróżnienie 14. Tulej Małgorzata – kl. V b – wyróżnienie 15. Deć Karolina – kl. V b – wyróżnienie 16. Trojanowicz Kaja – kl. V b – wyróżnienie 17. Cholewa Amelia – kl. VI a – wyróżnienie 18. Gruca Patrycja – kl. VI a – wyróżnienie 19. Rewak Dominik – kl. VI a – wyróżnienie

Ogólnopolski Konkurs Olimpus z języka polskiego p. B. Haluch, p. B. Walkowicz liczba uczestników: 23 Laureaci: 1. Jantas Edyta – kl. VI b – laureat 2. Gruca Amelia – kl. IV a – laureat 3. Morańda Elżbieta – kl. VI b – laureat 4. Sędzik Wiktoria – kl. VI b – laureat 5. Trojanowicz Klaudia – kl. IV a - laureat

Ogólnopolski Konkurs Galileo z języka polskiego- p. B. Haluch, p. B. Walkowicz liczba uczestników: 23 Laureaci: 1. Smoła Beata – kl. VI b – laureat 2. Morańda Elżbieta – kl. VI b - laureat 3. Gruca Amelia – kl. IV a – laureat 4. Sędzik Wiktoria – kl. VI b – laureat 5. Trojanowicz Klaudia – kl. IV a – laureat 6. Prorok Damian – kl. IV a – wyróżnienie 7. Jantas Edyta – kl. VI b – wyróżnienie 8. Trojanowicz Kaja – kl. V b – wyróżnienie 9. Wajda Kamil - kl. VI a – wyróżnienie 10. Białoń Wiktoria – kl. V b – wyróżnienie 11. Koszyk Magdalena – kl. V b - wyróżnienie

Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Zuch - p. D. Niedzielska, p. R. Wójcik, p. L. Filipiak, p. B. Walkowicz, p. A. Kucia, p. M. Drzał liczba uczestników: 67 Laureaci: 1. Jantas Weronika – kl. I b – laureat 2. Obrzut Jan – kl. I b – laureat 3. Deć Kacper – kl. I b – laureat 4. Hotloś Kamil – kl. I c – laureat 5. Sztaba Julia – kl. I c – laureat 6. Deć Angelika – kl. II b – laureat 7. Wzorek Kinga – kl. II b – laureat 8. Czochór Patrycja – kl. II b – laureat 9. Tomaśko Krzysztof – kl. II b – laureat 10. Kulka Karol – kl. II b – laureat 11. Nowak Szymon – kl. II a – laureat 12. Konieczny Magdalena – kl. II a – laureat 13. Motyka Mateusz – kl. III a – laureat 14. Maczuga Magdalena – kl. III b – laureat

Ogólnopolski Konkurs Plastyczny Tęcza – pan J. Nowicki liczba uczestników: 12 Koszyk Magdalena – kl. V b – wyróżnienie Spiżewska Karolina – kl. IV b - wyróżnienie

Wykaz najważniejszych osiągnięć sportowych 2014/2015 rok Plebiscyt na najlepszego sportowca szkoły: 1. Wajda Kamil kl. VI a 2. Drąg Barbara kl. Vb 3. Pękala Krzysztof kl. Va 4. Matuszyk Paweł kl. Va 5. Siuta Krystian kl. VI a 6. Rewak Dominik kl. VI a 7. Siuta Damian kl. VI a 8. Deć Kacper kl. VI a 9. Kmak Klaudia kl. VI b 10.Piechowicz Damian kl. IVa

V Turniej O Puchar Premiera Donalda Tuska (eliminacje gminno-miejskie),(chłopcy – 2 miejsce, dziewczynki- 2 miejsce), Indywidualne Powiatowe Igrzyska Młodzieży w Biegach Przełajowych dziewcząt ( 2,6,4) Powiatowe Igrzyska Młodzieży w piłce siatkowej dziewcząt (miejsce 5), Powiatowe Igrzyska Młodzieży w piłce siatkowej chłopców (miejsce 5), Powiatowe Igrzyska Młodzieży w Sztafetowych Biegach Przełajowych dziewcząt i chłopców ( miejsca 2,3),

Powiatowe Igrzyska Młodzieży w czwórboju lekkoatletycznym dziewcząt i chłopców (drużynowo – dziewczęta miejsce 5), Wojewódzkie Igrzyska Młodzieży w Sztafetowych biegach przełajowych chłopców (miejsce 7), Puchar Tymbarku „ Z podwórka na stadion” eliminacje powiatowe, chłopcy ( miejsce 1), Puchar Tymbarku „ Z podwórka na stadion” eliminacje wojewódzkie, chłopcy ( miejsce 10).

Ewaluacja wewnętrzna W roku szkolnym 2014/2015 w związku z przystąpieniem placówki do programu „Promocja zdrowia” w ramach ewaluacji wewnętrznej mającej na celu doskonalenie pracy placówki dyrekcja i grono pedagogiczne ustaliło, że temat ewaluacji wewnętrznej to wyrabianie nawyków higienicznych i prozdrowotnych przez uczniów oraz nawyków związanych z bezpieczeństwem. Celem ewaluacji było: uzyskanie informacji na temat podejmowanych w szkole działań profilaktycznych, zdiagnozowanie potrzeb uczniów związanych z podjętą tematyką, pozyskanie informacji użytecznych w pracy nad zwiększeniem zaangażowania nauczycieli w szerzeniu treści prozdrowotnych, Postawiono następujące pytania kluczowe: Czy nauczyciele znają cele związane z promocją zdrowia określone w Planie Pracy Szkoły na rok szkolny 2014/2015 ? Czy nauczyciele wdrażają w pracy wychowawczo- dydaktycznej zadania związane z szeroko rozumianą promocją zdrowego stylu życia? Jaki charakter miała dotychczas realizowana promocja zdrowia? Jak uczniowie oceniają zadania realizowane dla promocji zdrowego stylu życia? W jakich obszarach realizowane zadania przebiegały satysfakcjonująco dla szkoły? W jakich obszarach należy podjąć zmiany w ich realizacji? Kryteria sukcesu: uczniowie potrafią wskazać i nazwać działania związane ze zdrowym stylem życia, nauczyciele znają i realizują cele określone w Planie Pracy Szkoły związane z promocją zdrowia.

Opis danych 1. Analiza ilościowa wyników ankiet. 2. Uczestnicy ewaluacji: 155 uczniów – ankieta, 157 rodziców –ankieta, 23 nauczycieli – ankieta, analiza dokumentów szkolnych.

Ankieta dla rodziców Wnioski: Większość rodziców jest świadoma działań prowadzonych przez szkołę w zakresie promocji zdrowia i działania te zyskują poparcie. Należy zwiększyć akcję promocyjną działań prowadzonych przez szkołę, w celu uświadomienia każdego rodzica i pozyskania go jako partnera. Należy rozszerzyć ofertę edukacyjną związaną z promocją zdrowia zgodnie z oczekiwaniami rodziców. Należy zaangażować więcej rodziców w działania szkoły w zakresie promocji zdrowia. Uświadomić rodzicom negatywnie nastawionym do podejmowanych działań, iż promocja zdrowia to bardzo istotna działalność wychowawcza szkoły.

Ankieta dla uczniów Wnioski: Istnieje większa świadomość działań prowadzonych przez szkołę wśród uczniów, niż przez rodziców. Nadal należy prowadzić szereg działań w zakresie promocji zdrowia biorąc pod uwagę wskazówki uczniów. Wprowadzać więcej akcji o charakterze masowym. Prowadzić działalność edukacyjną wśród uczniów, którzy sceptycznie nastawieni są do działań związanych z promocją zdrowia.

Ankieta dla nauczycieli Wnioski końcowe: Prowadzić nadal działania związane z promocją zdrowia. Rozszerzyć akcję na większą grupę rodziców. Promować zdrowie na forum środowiska lokalnego. Dbać o wszystkie sfery aktywności dziecka. Przekonać do działań szkoły tych, którzy uważają, iż prowadzone zadania są zbędne.

Działania szkoły w ramach realizacji programu „Promocja zdrowia” i „WF z klasą” Pedagogizacja Rodziców na zebraniu ogólnym oraz uczniów na temat programu Promocji Zdrowia jak również zdrowego odżywiania. Pedagogizacje Rodziców na temat promocji zdrowia w ramach spotkań wywiadowczych. Pedagogizacja Rodziców w zakresie udzielania pierwszej pomocy i działania w nagłych wypadkach- spotkanie z przedstawicielami Straży Pożarnej.- „Jak się nie bać i pomóc”. Kampania społeczno - edukacyjna z ramienia Komendy Głównej Straży Pożarnej „Nie dla czadu”. Spotkanie całej społeczności szkolnej z przedstawicielami Straży Pożarnej – zajęcia edukacyjne na temat zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy, kontaktu z numerami alarmowymi itp.- „ Jak się nie bać i pomóc” Organizacja zajęć ruchowych w terenie. Konferencja Zdrowego i Sportowego Okrągłego Stołu – debata o wychowaniu fizycznym i sporcie. Sałatki „malowane tęczą”- samodzielne przygotowanie sałatek warzywno- owocowych.

Przygotowanie gazetki ściennej pt. „A ty co wybierasz”?- kulinarne dylematy. Przeprowadzenie akcji „Witaminowy łańcuch owocowy”- otwarcie tygodnia zdrowego odżywiania. Zdrowe odżywianie - kiermasz zdrowych przekąsek. Owocowy bal karnawałowy. Zdrowy poczęstunek dla dzieci. Konkurs plastyczny „Moje zdrowe drugie śniadanie”. Konkurs wiedzy prozdrowotnej dla klas IV-VI. Przeprowadzenie akcji” Jarzynowy zawrót głowy”. Lokalna Akcja Sportowa – III Olimpiada Sportowa w ramach realizacji programu WF z klasą - organizacja Dnia Sportu Szkolnego -współzawodnictwo klas I-VI. Ćwiczę z dzieckiem, wiem, co jem. Czerpiemy korzyści ze świeżego powietrza- wycieczki poza szkołą, wyjazdy na basen i lodowisko. Akcja „Szklanka mleka” Akcja „Owoce w szkole” Prelekcja proekologiczna – wolni od azbestu. Dzień skakanki. Zdrowy uśmiech – spotkanie ze stomatologiem.

Inne działania szkoły w roku szkolnym 2014/2015 Realizacja działań służących podnoszeniu jakości pracy szkoły. 1). Organizacja wycieczek przedmiotowych, wycieczek krajoznawczych, integracyjnych oraz rajdów. 2). Udział w spektaklach teatralnych. 3). Udział w spotkaniach z podróżnikiem. 4). Odkrywanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów przez indywidualizowanie stawianych im zadań oraz przygotowanie do udziału w konkursach i zawodach sportowych.

Organizacja i udział w uroczystościach wynikających z harmonogramu imprez i uroczystości szkolnych. Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2014/2015 Szkolna akademia z okazji Święta Edukacji Narodowej Pasowanie na ucznia klasy I Szkolna akademia z okazji Narodowego Święta Niepodległości Zabawa Andrzejkowa Mikołajki Wigilie klasowe Jasełka Noworoczne Szkolna akademia z okazji Dnia Babci i Dziadka Zabawa Andrzejkowa Szkolna akademia z okazji Konstytucji 3 Maja Szkolna akademia z okazji Dnia Mamy Święto Patrona Szkoły (Przegląd Piosenki Żołnierskiej) Dzień Dziecka, Święto Sportu Szkolnego Uroczyste zakończenie roku kl. VI

Organizacja i udział w obchodach Święta Patrona Szkoły: Przegląd piosenki żołnierskiej z udziałem przedstawicieli Karpackiego Ośrodka Wsparcia Straży Granicznej. Konkurs plastyczny „Straż graniczna w oczach dziecka”.

Podejmowanie działań na rzecz zdrowego trybu życia. Udział w realizacji dwóch programów – Ogólnopolski program „WF z Klasą”- za realizacje którego szkoła otrzymała certyfikat oraz program MEN „Szkoła Promująca Zdrowie” na lata

Podejmowanie działań na rzecz potrzebujących i osób niepełnosprawnych. Udział w akcji „Szkoło pomóż i Ty”. Sprzedaż cegiełek na kwotę 1007,06 zł i przekazanie ich na rzecz fundacji. „ Możesz zostać Świętym Mikołajem” – zbiórka artkułów dla dzieci z rodzin potrzebujących. „Potrafię się dzielić” - paczki świąteczne dla rodzin potrzebujących. Zbiórka art. Spożywczych na terenie Gminy. Działalność charytatywna na rzecz dzieci niepełnosprawnych, zbiórka plastikowych zakrętek.

Podejmowanie działań na rzecz bezpieczeństwa uczniów. Prelekcja dla rodziców naszych uczniów „ Nie dla czadu” prelekcja w ramach kampanii społeczno-edukacyjnej z ramienia Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej. Bezpieczne ferie. Nauka udzielania I pomocy przedmedycznej dla uczniów klas I-VI. Kurs udzielania I pomocy przedmedycznej dla rodziców uczniów. Udział w akcji „Otwarte strażnice” klas I - zwiedzanie komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Gorlicach i zapoznanie się ze służbą strażaka. Spotkanie z policjantem w klasach I, prelekcja o bezpieczeństwie na drogach oraz w czasie ferii i wakacji. Realizacja planu pracy szkolnego koordynatora do spraw bezpieczeństwa.

Działalność biblioteki szkolnej W roku szkolnym 2014/2015 zakupionych zostało 127 woluminów o wartości 1772,38 zł oraz pozyskano z darowizny 7 książek o wartości 346,27 zł. Łącznie biblioteka wzbogaciła się o 134 woluminy o łącznej wartości 2118,65 zł. Współpraca z Przytuliskiem dla zwierząt – Przystań Ocalenie. Zorganizowano kiermasz charytatywny ( w ramach wirtualnej adopcji) na rzecz podopiecznego oraz innych zwierząt przebywających w przytulisku. W ramach obchodów „ Roku czytelnika” przeprowadzono konkurs czytelniczy pod hasłem „ Nie pytam, bo… czytam” Przeprowadzono konkurs plastyczny „ Książki moich rodziców i dziadków” Przeprowadzono konkurs czytelniczy „Szlakiem polskich legend”. Aktyw biblioteczny oraz uczniowie uczęszczające na zajęcia plastyczne przygotowały wystawę i kiermasz bożonarodzeniowy. Zebrane ze sprzedaży środki przeznaczone zostały na zakup materiałów plastycznych oraz na opiekę weterynaryjną dla naszego podopiecznego z Przytuliska dla zwierząt – przystań Ocalenie

Zorganizowano konkurs plastyczny „ Anioły nie tylko od święta” Uczniowie uczęszczający na zajęcia plastyczne „ Sztuka niepoważna” przygotowały kiermasz ręcznie robionych kartek walentynkowych, które dostarczyła adresatom Poczta Walentynkowa. Szkolne kółko plastyczne „Sztuka niepoważna”przygotowało wystawę palm wielkanocnych, które w Gminnym Konkursie Palm zajęły III miejsce. Zorganizowano wystawę „Letnie zawirowania malowane na wodzie” oraz ekspozycji witraży. W bieżącym półroczu biblioteka szkolna przystąpiła do Rządowego projektu „Książki moich marzeń”, dzięki któremu to projektowi otrzymała dotację na zakup książek wybranych przez uczniów i zgodnych z ich zainteresowaniami czytelniczymi.